(آرشیو ماه آبان 1390)
سلول های چربی شکم محرک گسترش سرطان تخمدان هستند
بنابرگزارشی که توسط محققین دانشگاه شیکاگو در مجله Nature Medicine  به چاپ رسیده است، لایه وسیع سلول های چربی که معده و روده ها را پوشش می دهند مواد مغذی رشد و گسترش سرطان تخمدان را فراهم می کنند.
ﺳﻪشنبه، 10 آبان 1390 - 02:27
مکانیسم کلیدی متاستاز شناسایی شد
دانشمندان دانشگاه Dalhousie درNova Scotia مکانیسم کلیدی متاستاز را شناسایی کرده اند که اگر یافته های آنها تایید گردد می تواند به متوقف کردن رشد تومورمنجر شود.
ﺳﻪشنبه، 10 آبان 1390 - 02:17
پذيرش دانشجوي دکتري تخصصي پژوهشي «ژنتيك پزشكي» و «ايمونولوژي توليد مثل»

پژوهشگاه فناوري‌هاي نوين علوم زيستي جهاد دانشگاهي- ابن سينا، پيرو موافقت شوراي گسترش دانشگاه‌هاي علوم پزشکي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با پذيرش دانشجوي دکتري تخصصي پژوهشي (Ph.D. by Research) در پژوهشگاه، در محورهاي ژنتيک پزشکي و ايمونولوژي توليدمثل، دانشجو مي‌پذيرد.

دوشنبه، 09 آبان 1390 - 22:40
سلول های بنیادی بند ناف ممکن است بینایی از دست رفته در بیماری های قرنیه را بازگرداند
به نظر می رسد سلولهای بنیادی بند ناف می تواند بیش ازانتظارما کارانجام دهد. بررسی های جدید دانشگاه Cincinnati نشان می دهد که سلول های بنیادی بند ناف می تواند دربهبود بینایی از دست رفته افراد مبتلا به بیماری قرنیه کمک کند. به نظر می رسد Winston Whei-Yang Kao همراه با دانشمندان دیگر پتانسیل سلول های بنیادی در بهبود بینایی را کشف کرده اند.
یکشنبه، 08 آبان 1390 - 22:53
تکنولوژی جدید سلول های بنیادی ممکن است به درمان زخم های سربازان کمک کند

سربازانی که به شدت درجنگ زخمی شدند نیاز به یک تکنولوژی دارند که آنها را به سرعت در مسیر بهبود قراردهد. بدین منظور، دانشمندانی از LLC IKOTECH و Techshot مستقر در پارک تحقیقاتی جنوب شرقی ایندیانا ، تکنولوژی را با هدف رشد مجدد بافت و بهبود زخم های حاد در سربازان ابداع کرده اند.
یکشنبه، 08 آبان 1390 - 22:43
کشف ژن ویژه مرتبط با حساسیت تاول تبخالی
محققان یک کروموزوم انسانی حاوی یک ژن ویژه مرتبط  با استعداد ابتلا به herpes simplex labialis  (HSL) یا تاول تبخالی  را شناسایی کرده اند. این مطالعه در مجله  The Journal of  Infectious Diseases  منتشر شده است.  این مطالعه چگونگی تاثیر چند ژن بر شدت علائم و فراوانی این عفونت شایع را بررسی می کند. این یافته ها ، در صورت تایید ، می تواند پیامدهایی برای توسعه داروهای جدید برای درمان شیوع آن داشته باشند.
یکشنبه، 08 آبان 1390 - 00:24
غشاء نخاع به عنوان منبعی از سلولهای بنیادی ممکن است سبب پیشبرد درمان بیماری های نخاعی شود
دانشمندان ایتالیایی و اسپانیایی در مطالعه استفاده از سلول های بنیادی برای درمان آسیب های نخاعی برای اولین بار شواهدی را ارائه کردند که نشان می دهد که مننژ ، غشاء پوشانده سیستم عصبی مرکزی ، منبع بالقوه ای از سلول های بنیادی است. این مطالعه که در مجله Stem Cells منتشر شده است ، درک درستی از فعال شدن سلول ها در صدمات سیستم عصبی مرکزی ایجاد کرده و سبب پیشبرد تحقیقات دردرمان های جدید آسیب های ستون فقرات و اختلالات تحلیل برنده مغزی شده است.
یکشنبه، 08 آبان 1390 - 00:16
خون مصنوعی در راه است
محققان دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند اعلام کردند که آنها معتقدند خون مصنوعی که بر روی آن کار می کنند طی دو یا سه سال آینده برای آزمایش در انسان آماده می شود. آنها از رشد سلول های بنیادی گرفته شده از مغز استخوان انسان بالغ خونی از نوع نادر "O منفی"  ایجاد کردند که حدود 98 ٪ از مردم نیازمند می توانند از آن استفاده کنند.
یکشنبه، 08 آبان 1390 - 00:11
 آغاز شیوه ژن درمانی جدید در انگلستان برای درمان نابینایی
شیوه ژن درمانی جدید که می تواند نوعی غیرقابل درمان و وراتتی از نابینایی را درمان کند برای اولین بار در بیمارستانی در انگلستان اجرا شد.
شنبه، 07 آبان 1390 - 21:46
جايزه 10 ميليون دلاري براي يابنده چشمه جواني!
يك شركت دارويي در جست‌وجو براي بررسي ژنتيك افراد بالاي 100 سال دست به برپايي يك رقابت 10 ميليون دلاري براي دقيق‌ترين و اقتصادي‌ترين توالي ژنتيکي زده است.
شنبه، 07 آبان 1390 - 02:14
مواد غذایی با تحریک سلولهای بنیادی و انسولین حجم دستگاه گوارشی را افزایش می دهند
پژوهشی جدید از دانشگاه برکلی چگونگی پاسخ بدن ما به غذا ، ایجاد فضا درروده هنگام در دسترس بودن غذا و کوچک شدن آن هنگام کمبود غذا را روشن می کند.
شنبه، 07 آبان 1390 - 01:36
ژن مسئول عود بیماری در بیماران جوان مبتلا به لوسمی شناسایی شد
یکی از علل مقاومت به درمان سرطان در کودکان در حال روشن شدن است. بیماران مبتلا به لوسمی لنفوبلاستیک حاد با شکل خاصی از ژن ATF5 ، زمانی که با  آسپارژیناس اشریشیا کلی ، یک داروی شیمی درمانی کلیدی برای این نوع از سرطان خون، درمان می شوند در معرض خطر بالاتری از عود بیماری قرار دارند. این مطالعه توسط دکتر Maja Krajinovic در مجله Blood منتشر شده است.
شنبه، 07 آبان 1390 - 00:33
افزایش بقا با پیوند اتولوگ سلول های بنیادی همرا با دوز بالای melphalan
گروهی از محققان به رهبری دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون (BUSM) ، درمانی را برای بیماران مبتلا به immunoglobulin light chain (AL) amyloidosis، با دوز بالای melphalan و پیوند اتولوگ سلول های بنیادی (HDM / SCT) یافتند که منجر به پاسخ بالای ارگان و افزایش بقا کلی (OS) ، حتی برای آن دسته از بیمارانی که پاسخ کامل هماتولوژیک (CR) بدست نیاورده بودند شد. این یافته ها در شماره فعلی Blood ارائه شده است.
جمعه، 06 آبان 1390 - 22:04
درمان ناباروری خطر ابتلا به تومور را  افزایش می دهد
محققان هلندی اعلام کردند : درزنانی که در طول درمان ناباروری برای تحریک تخمدان به تولید تخمک اضافی، دارو مصرف می کنند خطر ابتلا به تومورهای بینابینی تخمدان افزایش می یابد.
پنجشنبه، 05 آبان 1390 - 01:17
دانشمند ايراني دانشگاه «استفورد» موفق به كشف عامل ژتيكي تسريع زوال مغز شدن

يك دانشمند ايراني با همراهي محققان دانشگاه استنفورد موفق به شناسايي يك تنوع ژنتيكي كوچك شده كه مي‌تواند با بالا رفتن سن، سرعت زوال مغز انسان را دوبرابر كند.

چهارشنبه، 04 آبان 1390 - 23:58
صفحه 7 از 9ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه