(آرشیو ماه آذر 1390)
نقش سلول های بنیادی خونساز  در بهبود عملکرد سیستم ایمنی در پیری
سلول های بنیادی سالمندی باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان خون در بزرگسالان می شود.
چهارشنبه، 09 آذر 1390 - 02:57
آزمایش جدید سلول های بنیادی برای بیماری ALS
مطالعه حاضر در ژانویه 2010 آغاز شده و در فاز اول ارزیابی ایمنی روش پیوند است. هیچ مدرکی تا کنون مبنی برموثربودن این درمان وجود ندارد. 12 بیمار اول،  پیوند سلول های بنیادی را در حال حاضر در منطقه کمری ستون فقرات دریافت کرده اند وشش بیمار پایانی همگی در ناحیه گردنی درمان خواهند شد.
ﺳﻪشنبه، 08 آذر 1390 - 21:47
ناگهان برای ایدز درمان دیگر ی پیدا شد

پژوهشگران همچنان به دنبال یافتن راهی برای درمان ایدز هستند و اکنون با دستکاری در سلول های سیستم ایمنی بیمار قصد دارند به این هدفشان برسند.

ﺳﻪشنبه، 08 آذر 1390 - 02:13
مهندسی سلول های خونی برای مبارزه با ملانوم
دانشمندان سلول های بنیادی خون را برای دنبال و حمله کردن به ملانوم مهندسی کردند.
ﺳﻪشنبه، 08 آذر 1390 - 01:11
نقش مهم مطبوعات در کمک به طب ترمیمی
مجله The Lancet طی مقاله ای درباره اولین پیوند نای مصنوعی جهان که در تاریخ 9 ژوئن 2011 در دانشگاه کارولینسکا سوئد انجام شده است توضیحاتی ارائه کرد.
ﺳﻪشنبه، 08 آذر 1390 - 00:35
سخنرانی کلون کننده گوسفند در آمریکا
کلون کننده گوسفند دالی  امروز در La Jolla صحبت خواهد کرد.
دوشنبه، 07 آذر 1390 - 23:56
نقش جدید ژن در حفظ ثبات وزن بدن
موش بیان کننده ژن MC3R درمغز تنها یک فنوتیپ چاقی (ظاهر فیزیکی) را مشابه موش هایی که در آن بیان همه ژن ها مهار شده اند نشان داد که این بیانگر این است که عملکرد این گیرنده در مغز برای محافظت در برابر اضافه وزن کافی نیست.
دوشنبه، 07 آذر 1390 - 23:39
طرح تزریق سلول بنیادی به بیماران مبتلا به MS آغاز می شود
همه  فعالیت های ما، مثل بینایی، شنوایی، فعالیت اندام و احشاء تحت کنترل مغز است . اطراف این رشته های عصبی غلاف پوششی وجود دارد . این غلاف، غلاف مهم و برای بردن پیام های عصبی است. اگر این غلاف آسیب ببیند ، این پیام ها و سیگنال ها برده نمی شود یا بلوک می شود یعنی بد یا غیر عادی برده می شود. حاصل آن مجموعه علائمی است که ما بعنوان ام اس می شناسیم .
دوشنبه، 07 آذر 1390 - 22:32
بروز سكته قلبی پس از اعمال جراحی بای پس كرونر صحت ندارد
یك جراح قلب و عروق كرمانشاهی گفت: این موضوع كه متعاقب اعمال جراحی بای پس كرونر، سكته مغزی در افراد پیش می آید، صحت ندارد زیرا كلیت این مساله به عنوان یك اصل از نظر علمی قابل قبول نیست.
دوشنبه، 07 آذر 1390 - 21:00
ناهنجاری های سلول های بنیادی و بروز سرطان
ازآنجاییکه گفته می شود هر سلولی که در خارج از بدن رشد  داده شود بیشتر در معرض ابتلا به ناهنجاری ها قرار دارد، یافته ها ی منتشر شده در نشریه Nature Biotechnology  نشان می دهد دانشمندان به سرنخ های جدیدی برای شناسایی بهتر پتانسیل این سلول های "سرکش" دست یافتند.

دوشنبه، 07 آذر 1390 - 02:48
ایجاد انسان بر روی تراشه با استفاده از سلول های بنیادی
محققان دانشگاه فلوریدا با استفاده از سلول های بنیادی، فیبرهای عضلانی را به بافت های طناب نخاعی ، که برای توانایی مغز در کنترل حرکات عضلانی ضروری است، متصل کردند.
دوشنبه، 07 آذر 1390 - 02:21
تولید سلول های iPS از افراد 110 ساله
مطالعه سلول های iPS مشاهده سلول های اندام ها و بافت های مختلف را قبل از تمایزممکن ساخته ، و ویژگی های سلول های افراد با طول عمر فوق العاده را در زمان تولد شان نشان دهد.
دوشنبه، 07 آذر 1390 - 01:45
کشف مکانیسم عمل ممانتین در افزایش حافظه موش های مبتلا به سندرم داون
محققان دریافتند افزایش LTD به احتمال زیاد توسط بیان بالای گروه محدودی از ژن های موجود در کروموزوم اضافی موش مبتلا به سندرم داون ایجاد می شود.
دوشنبه، 07 آذر 1390 - 01:29
بهبود دو برابری مبتلایان به لنفوم با تشدید شیمی درمانی
شیمی درمانی شدید به طور چشمگیری میزان عود و بقا بیماران جوان مبتلا به لنفوم تهاجمی را بهبود می بخشد .
دوشنبه، 07 آذر 1390 - 01:09
موفقیت سلول های بنیادی در ترمیم غدد پاراتیروئید
غدد پاراتيروئيد چهار عضو با اندازهٔ دانه برنج هستند که پشت غدهٔ تيروئيد قرار دارند. هنگامی که شخصی به تومورهای سرطانی بدخیم یاخوش خیم تیروئید مبتلا می شود و از سوی جراحان مورد جراحی قرار می گیرد این عضو به راحتی صدمه می خورد.
دوشنبه، 07 آذر 1390 - 00:23