(آرشیو ماه دی 1391)
تهیه و ارزیابی فرمولاسیون دارویی برای درمان سرطان مغز
محقق برگزیده هجدهمین جشنواره رازی از تهیه و ارزیابی یک فرمولاسیون دارویی بر پایه نانو ژل برای درمان سرطان مغز خبر داد.
شنبه، 16 دی 1391 - 09:12
گام محققان کشور در تولید داروی تصلب شرایین از زرده تخم مرغ
محققان گروه فیزیولو‍ژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، برای نخستین بار در کشور و در قالب یک طرح پژوهشی، موفق به بررسی نقش مؤثر زرده تخم مرغ در رفع تصلب شرایین و عروق قلبی شدند.
شنبه، 16 دی 1391 - 09:01
مصرف داروی ضدافسردگی در دوران بارداری با افزایش خطر مرگ نوزاد ارتباط ندارد
درمطالعه ای که شامل 30،000 زن مصرف کننده داروی مهار کننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) از کشورهای اسکاندیناوی بود، محققان هیچ ارتباط قابل توجهی میان استفاده از این داروها ی ضد افسردگی در دوران بارداری و خطر تولد نوزاد مرده، یا مرگ پس از تولد نوزادان نیافتند.
چهارشنبه، 13 دی 1391 - 12:43
بررسی اثر فروکتوز بر مناطقی از مغز که اشتها را تنظیم می کند
در مطالعه بررسی عوامل مؤثربر ارتباط میان مصرف فروکتوز و افزایش وزن، تصویربرداری رزونانس مغناطیسی از مغز شرکت کنندگان دراین مطالعه نشان داد که مصرف گلوکزو نه فروکتوز جریان خون مغزی و فعالیت مناطق تنظیم کننده اشتها درمغز را کاهش داده و مصرف گلوکز و نه فروکتوز سبب افزایش احساس سیری و پری در افراد می شود.
چهارشنبه، 13 دی 1391 - 12:39
دکتر سعید کاظمی آشتیانی؛یادگاری که در این گنبد دوار بماند...
یادبود هفتمین سالروز درگذشت مردی که سربلندی ایران آرزویش بود؛
رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام تسليت دکتر کاظمي آشتياني، وی را از «فرزندان صالح انقلاب و از رويش‌هاي مبارکي» خوانده‌اند که عمر خود را در راه رشد و اعتلاي کشور و پژوهشکده رويان صرف کرده است.
چهارشنبه، 13 دی 1391 - 11:36
فراخوان اهدای وکتور به مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
هدف از راه اندازی بانک وکتور و میزبان در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ایجاد یک بانک وکتور غنی از وکتورها و میزبانهای مورد نیاز محققان داخلی می باشد تا در سریع ترین زمان ممکن و با قیمت کمتری نسبت به شرکتهای خارجی این وکتورها را در اختیار آنها قرار دهد.
چهارشنبه، 13 دی 1391 - 09:44
موفقیت داروی جدید بی خوابی در آزمایشات بالینی اولیه
یک داروی بی خوابی جدید که Suvorexant نام دارد در دوز های مختلف توانسته است درروز اول 13-5% و بعد از چهار هفته 8-5% کارایی داشته باشد که به نظر دانشمندان با توجه به معیار های علمی تعریف شده، تاثیر قابل توجهی است.
چهارشنبه، 13 دی 1391 - 09:04
ثبت ۱۰ هزار سکته قلبی از ابتدای امسال
رئیس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت عنوان کرد:
رئیس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت گفت: با اجرای سامانه ثبت سکته‌های قلبی در بیمارستان‌های کشور از اواخر سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰ هزار سکته قلب ثبت شده است.
ﺳﻪشنبه، 12 دی 1391 - 13:41
 درمان تشنج با استفاده از بافت زنده مغز
بافت زنده مغز در حالت عادی تنها می تواند 3 دقیقه بیرون از جمجمه زنده بماند ولی تلاش محققان ما برای انجام درمان بیماریهای صرع و تشنج باعث شد تا بتوانند به مرحله ای از پیشرفت برسند که بافت زنده مغز را برای 48 ساعت بیرون از جمجمه نگهداری کنند.
ﺳﻪشنبه، 12 دی 1391 - 12:07
تعیین توالی ژنتیکی به درمان انسولین بالای مادرزادی کمک می کند
حدود 50 درصد از بیماران مبتلا به هایپرانسولینیسم مادرزادی نیاز به عمل جراحی دارند ونیمی از آنها نیازبه برداشتن کل پانکراس دارند. حذف کل پانکراس خطر ابتلا به دیابت را در مراحل بعدی زندگی افزایش می دهد، اما اگر هایپرانسولینیسم تشخیص داده نشود و مورد درمان قرار نگیرد می تواند منجر به آسیب های مغزی جبران ناپذیری شود.
ﺳﻪشنبه، 12 دی 1391 - 10:27
طب ترمیمی با تزریق پلاسمای غنی از پلاکت
بهترین کلینیک درد در اسکاتسدیل آریزونا، اکنون درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) را برای طب ترمیمی ارائه کرده است. تکنولوژی تزریق PRP درمدیریت درد برای صدمات تاندون و رباط همراه با درد مفاصل نتایج بسیار عالی نشان داده است .
ﺳﻪشنبه، 12 دی 1391 - 10:17
راه‌اندازی خط تولید واکسنMMR پس از 18 ماه تعطیلی
رییس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی خبر داد:
رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به تعطیلی برخی خطوط تولید واکسن در این موسسه به علت عدم سرمایه‌گذاری در به روز کردن خطوط از راه‌اندازی مجدد خط تولید برخی واکسن‌ها خبر داد.
دوشنبه، 11 دی 1391 - 15:15
غربالگری سندرم شکننده X در نوزادان تازه متولد شده ممکن شد
در مقیاس گسترده؛
پژوهشگران اثبات کردند تعداد بچه هایی که حامل یک فرم از ژن FMR1 هستند نسبت به آنچه که در گذشته تصور می شد بیشتر است و غربالگری در مقیاس وسیع برای سندرم X شکننده دراین نوزادان قابل انجام است.
دوشنبه، 11 دی 1391 - 11:42
یک نقص نادر ژنتیکی در خانواده های مبتلا به سرطان روده شناسایی شد
محققان دانشگاه آکسفورد با تعیین توالی ژنوم افراد خانواده های با سابقه بیماری سرطان روده ، یک نقص نادر درDNA دو ژن را قویا با این بیماری مرتبط دانسته اند.
دوشنبه، 11 دی 1391 - 11:38
همه با هم در برابر سرطان بایستیم
رییس شورای سیاست گذاری انجمن سرطان ایران؛
یک متخصص سرطان گفت: عوامل عمده ای چون دخانیات، تغذیه اشتباه، سبک زندگی نامناسب ، چاقی و عدم فعالیت فیزیکی در ایجاد سرطان تاثیرگذار است اما با کنترل این عوامل 30 تا 40 درصد در کشورهای کمتر توسعه یافته و در کشورهای پیشرفته تا 50 درصد توانسته اند از بروز سرطان پیشگیری کنند.
دوشنبه، 11 دی 1391 - 09:55
صفحه 6 از 9ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه