(آرشیو ماه بهمن 1391)
تولید استخوان مصنوعی  با استفاده از سلول های بنیادی
هفت سال همکاری بین دانشگاه Southampton و دانشگاه ادینبورگ منجر به ایجاد استخوان مصنوعی با استفاده از سلول های بنیادی و نوعی پلاستیک سبک شده است که به زودی برای التیام اندام های آسیب دیده می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
دوشنبه، 23 بهمن 1391 - 09:15
محققان یک اسفنج کلسیم مولکولی را برای مقابله با نارسایی قلبی ابداع کردند
محققان دانشگاه مینه سوتا و موسسه قلب Lillehei ،ازمهندسی ژنتیک مولکولی با ایجاد پروتئینی بهینه سازی شده برای بهینه سازی عملکرد قلب در مدلهای نارسایی قلبی دیاستولیک استفاده کردند که می تواند سبب آرامش سریع عضلات کششی شود.
دوشنبه، 23 بهمن 1391 - 09:01
پنج داروی جدید برای درمان سندرم آمیلودیبلاستیک
با توجه به یافته های بدست آمده ، %75 درصد ازمبتلایان به سندرم آمیلودیپلاستیک فاقد شرایط لازم برای درمان توسط داروهای موجود و دردسترس هستند.
دوشنبه، 23 بهمن 1391 - 08:29
کشف ترکیبی که از سلول های قلبی طی و بعد از حمله قلبی محافظت می کند
دانشمندان موسسه تحقیقاتی Scripps دانشگاه فلوریدا، با استفاده از دو ترکیب مختلف ، توانستند در مدل های حیوانی با مهاریک آنزیم خاص از سلول های قلبی و بافت های اطراف آن در برابر آسیب های جدی ناشی از حملات قلبی محافظت کنند.
یکشنبه، 22 بهمن 1391 - 12:02
مشکلات ژنتیکی از دلایل ناباروری مردان ایرانی است
عضوهیات علمی پژوهشگاه ابن سینا:
عضو هیات علمی پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی- ابن سینا گفت: حدود 20 تا 22 درصد کل جمعیت مردان کشور مشکل ناباروری دارند که یکی از عمده ترین دلایل ناباروری در میان مردان ایرانی ، مشکلات ژنتیکی است.
شنبه، 21 بهمن 1391 - 14:55
استرس دائم می تواند به دیابت نوع 2 در مردان منجرشود.
مردانی که تحت استرس دائم هستند نسبت به مردان بدون استرس، به مراتب درمعرض خطر بالاتر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند.
شنبه، 21 بهمن 1391 - 13:17
امیدی تازه برای افراد مبتلا به زوال عقل
در حال بررسی راه های جدید برای درمان آلزایمر با هدف قرار دادن سد خونی- مغزی هستند که به عنوان دروازه ورود به مغز عمل کرده و مسئول پمپاژ سموم مغزی به خون می باشد.
شنبه، 21 بهمن 1391 - 10:45
محققان آنزیم دخیل درجهش های سرطان پستان را کشف کردند
محققان دانشگاه مینه سوتا، یک آنزیم انسانی مسئول ایجاد جهش های DNA اکثر سرطان های پستان را کشف کردند. کشف این آنزیم که APOBEC3B نام دارد، ممکن است روش های تشخیص و درمان سرطان پستان را تغییر دهد.
شنبه، 21 بهمن 1391 - 10:14
روغن ماهی ممکن است بیماران دیالیزی را از مرگ ناگهانی قلبی نجات دهد
درادبیات پزشکی فواید اسیدهای چرب امگا 3 برای قلب بیان شده است. اما تا به حال، محققان مزیت بالقوه آن را برای افراد تحت همودیالیز، که در میان بیماران دارای بالاترین خطر مرگ ناگهانی قلبی قرار دارند، مورد مطالعه قرار نداده است.
شنبه، 21 بهمن 1391 - 10:09
چاپینگ، آخرین تکنیک درمان آب مروارید در ایران
با استفاده از تکنیک چاپینگ ( ریز ریز کردن هسته عدسی) می توان آب مروارید چشم را درمان کرد.
شنبه، 21 بهمن 1391 - 09:44
عوامل موثر در از دست دادن وزن بعد ازجراحی پلاستیک شکم
بنابرمطالعه منتشر شده درمجله Plastic and Reconstructive Surgery ، برای بیماران تحت جراحی پلاستیک شکم، از دست دادن وزن با داشتن شاخص توده بدن بیشتر از 24.5 کیلوگرم / متر مربع قبل از عمل مرتبط بوده و درافزایش احساس سیری در اکثر بیماران نقش دارد.
شنبه، 21 بهمن 1391 - 09:15
کاربرد سلول های بنیادی برای پیوند قرنیه جانبازان شیمیایی
پیوند قرنیه جانبازان شیمیایی با کمک سلول های بنیادی 80 درصد با موفقیت همراه بوده است.
شنبه، 21 بهمن 1391 - 08:21
سلولهای بنیادی چشایی شناسایی شد
دانشمندان درمرکزMonell ، موقعیت و ویژگی های ژنتیکی سلول های بنیادی چشایی را در زبان شناسایی کرده اند. این یافته ها تکنیک های رشد و دستکاری سلول های کاربردی جدید چشایی را برای اهداف بالینی و تحقیقاتی تسهیل می کند.
چهارشنبه، 18 بهمن 1391 - 17:15
پژوهشگران موشی با پاسخ ایمنی مشابه انسان طراحی کردند
دانشمندان علوم پزشکی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC)، اولین مدل موشی را که دارای پاسخ سیستم ایمنی بسیار شبیه به انسان است، را طراحی کردند.
چهارشنبه، 18 بهمن 1391 - 16:32
نقش جنسیت دهندگان پیوند مغز استخوان در بیماری پیوند علیه میزبان
پژوهشگران دانشگاه استنفورد تعدادی سلول را شناسایی کرده اند که در خون بیماران مرد بعد از دریافت سلول های ایمنی جدید در غالب پیوند مغز استخوان از دهندگان زن، دیده می شود.این سلول ها می توانند باعث شروع نوع مزمن واکنشی بر ضد سلول های میزبان شوند که graft-versus-host disease یا cGVHD نام دارد.
چهارشنبه، 18 بهمن 1391 - 14:02