(آرشیو ماه اردیبهشت 1391)
سلول های مزانشیم هدف داروتراپی سرطان ها قرار می گیرد
مسئول مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در محلی که تومور پیدا می شود سلول های مختلفی وجود دارند که یک دسته آنها سلول های مزانشیمی هستند گفت: طی 3-4 سال گذشته توجه خاصی به آن شده و به نظر می رسد سلول بسیار مهمی در بحث سرطان است.
ﺳﻪشنبه، 26 اردیبهشت 1391 - 12:04
فقدان ژنی درمرکز تصمیم گیری مغز با بیماری اوتیسم مرتبط است
محققان تغییرات تکاملی را شناسایی کردند که منجر به فعال شدن ژن NOS1 به طور خاص در بخش هایی از مغز درحال تکامل انسان می شود که مراکز مربوط به گفتار و تصمیم گیری را تشکیل می دهند.
ﺳﻪشنبه، 26 اردیبهشت 1391 - 09:56
پرورش دندان‌هاي طبيعي با سلول های بنيادي!
شايد از دست دادن دندان در كودكي خاطره چندان ناخوشايندي نباشد؛ اما در بزرگسالي بسيار نامطلوب است ؛ از اين رو دانشمندان دانشگاه نوا ساوث‌ايسترن، در تلاش براي دستيابي به دندانهاي طبيعي از سلول های خود فرد، به بررسي شيوه‌هاي ممكن براي كنترل رشد سلول های بنيادي به منظور توليد بافت دنداني پرداخته‌اند.
ﺳﻪشنبه، 26 اردیبهشت 1391 - 08:01
زیرگروه های مولکولی و تغییرات ژنتیکی تعیین کننده درمان پذیری سرطان ریه
دانشمندان دریافتند که در بسیاری از انواع سرطان ها، زیرگروه های مولکولی متنوع تر ازآنچه قبلا تصور می شد، بوده و بیشترشامل تغییرات ژنتیکی هستند که می توانند برپاسخ بیماربه درمان تاثیرگذارند.
ﺳﻪشنبه، 26 اردیبهشت 1391 - 07:44
مواد مخدر افراد را قبل از 40 سالگی به اختلال سلول های عصبی مبتلا می كند

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی می گوید : مصرف برخی مواد مخدر باعث می شود استفاده كننده آن قبل از 40 سالگی به بیماری پاركینسون مبتلا شود. پاركینسون بیماریی است كه بر اثر آن سلول‌های عصبی یا نورون‌ها در بخشی از مغز كه حركات عضلات را كنترل می‌كند آسیب می بینند.

ﺳﻪشنبه، 26 اردیبهشت 1391 - 07:32
كشف ژنهای مرتبط با سرطان مجاری صفراوی

دانشمندان ادعا می كنند تعدادی ژن جدید را شناسایی كرده اند كه به طور مداوم در سرطانهای مجرای صفراوی جهش می یابد. این كشف پیشرفتی است كه می تواند راه را برای شناخت بهتر در مورد بروز و رشد مهلك سرطان كبد ارائه كند.

دوشنبه، 25 اردیبهشت 1391 - 12:46
محققان پزشكي هسته‌يي ايران به روش درمان «نوروبلاستوما» دست يافتند
نوروبلاستوما توموري با منشا سلولهاي عصبي است كه به طور معمول در غده آدرنال و گانگليون‌هاي رشته سمپاتيك ديده مي شود. اين تومور شايعترين تومور بدخيم دوران شير خوارگي و چهارمين تومور در دوره كودكي است.
دوشنبه، 25 اردیبهشت 1391 - 12:24
سلول هایی که بنیادی هستند
هر از چندگاهی خبری به گوشمان می رسد که فلان بیماری با استفاده از پیوند سلول های بنیادی درمان شده است، یا با استفاده از سلول های بنیادی دانشمندان توانستند.....
یکشنبه، 24 اردیبهشت 1391 - 13:15
پتانسیل ها و محدودیت های ژن درمانی برای درمان نقص شنوایی
محققان  دانشگاه  Emory نشان داده اند که معرفی ژنی به نام Atoh1 به حلزون گوش موش جوان می تواند تشکیل سلول های مویی اضافی را القا کند.
یکشنبه، 24 اردیبهشت 1391 - 12:16
عضو هيات مديره انجمن مغز و اعصاب ايران: استرس عامل خطرزاي بروز سكته‌هاي مغزي نيست
عضو هيات مديره انجمن مغز و اعصاب ايران با اشاره به اينكه فشار خون بالا مهم ترين عامل ابتلا به سكته مغزي است،‌ عنوان كرد: برخلاف باور عموم، استرس در رديف ريسك فاكتورهاي ابتلا به سكته مغزي قرار نمي‌گيرد.
یکشنبه، 24 اردیبهشت 1391 - 10:50
جهش ژنتیکی باعث شکل نادری از آتروفی عضلانی می شود
مولکولی به نام DYNC1H1 دردرون سلول وجود دارد که به عنوان یک موتورحرکتی برای حمل و نقل اجزای سلولی عمل می کند. با استفاده از سلول های کشت شده بیماران، گروه Baloh نشان داد که جهش باعث اخلال درعملکرد این موتورحرکتی می شود. محققان دریافتند که برخی از افراد حامل جهش علاوه بر ضعف، تاخیر کلی در حرکات نیز دارند، که نشان دهنده  درگیرشدن مغز نیز می باشد.
یکشنبه، 24 اردیبهشت 1391 - 09:35
اولین کیت خانگی تشخیص HIV توسط سازمان غذا و داروی آمریکا بررسی شد
در کارآزمایی های انجام شده توسط شرکت فن آوری OraSure، این کیت ، ویروس HIV را در 93 درصد ازکسانی که حامل ویروس هستند ، به درستی تشخیص داده است.
یکشنبه، 24 اردیبهشت 1391 - 08:39
سلول های بنیادی دندان به عنوان هدف درمانی جدید
سلول های بنیادی نابالغ پالپ دندان انسان را می توان به راحتی از پالپ دندان کودکان و بالغین که در طول بازدید های معمول دندان کشیده می شوند، به دست آورد.
شنبه، 23 اردیبهشت 1391 - 06:38
دانشمندان هدف درمانی جدیدی برای مبارزه با التهاب کشف کردند
محققان نشان دادند که اندامک های کوچکی به نام مژک اولیه برای تنظیم التهاب مهم هستند. این یافته می تواند منجر به درمان های بالقوه برای میلیون ها نفر شود که ازبیماری هایی مثل آرتروز رنج می برند.
پنجشنبه، 21 اردیبهشت 1391 - 12:21
پیوند سلول بنیادی به بیماران مبتلا به سرطان مغزکمک می کند
دانشمندان برای اولین بار سلول های بنیادی تغییریافته ازنظر ژنی را به بیماران مبتلا به سرطان مغز برای محافظت از مغز استخوان آنها درمقابل عوارض جانبی شیمی درمانی، پیوند زدند.
پنجشنبه، 21 اردیبهشت 1391 - 11:27
صفحه 2 از 8ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه