(آرشیو ماه اردیبهشت 1391)
ژن درمان سرطان لوزالعمده کشف شد
دانشمندان موفق به شناسایی ژنی شده‌اند که سرعت گسترش غدد سرطانی لوزالمعده را کاهش می دهد، کشفی که می‌تواند به درمان یکی از مهلک‌ترین انواع سرطان کمک کند.
دوشنبه، 11 اردیبهشت 1391 - 11:37
آیا همه بیماران سرطان معده باید به یک شیوه درمان شوند؟
یک عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي ايران گفت: در سرطان معده چنانچه سایز تومور کمتر از 3 سانتی متر باشد و به ارگان های اطراف نیز متاستاز نداده باشد، آندوسکوپیک برداشتن مخاط (EMR) درمان مناسبی خواهد بود.
دوشنبه، 11 اردیبهشت 1391 - 11:21
تاسیس بانک سلول های بنیادی بافت
پیوند اتو گرافت، شامل جمع آوری بافت پیوندی استخوان خود فرد است، اما به دست آوردن آن بسیار سخت می باشد.  مشکل جمع آوری بافت پیوندی استخوان بطوراتولوگ این است که انجام این کار نیاز به یک عمل جراحی دردناک دارد، بنابراین پزشکان می توانند سلول های بیماری را که تحت عمل جراحی قراردارد جمع آوری کنند بدون اینکه نیاز به یک عمل جراحی پر درد دیگرداشته باشد.
دوشنبه، 11 اردیبهشت 1391 - 09:13
درمان کولیت درمدل موشی با استفاده از سلول های مزانشیمی مشتق از بندناف
پژوهشگران گزارش دادند که سلول های مزانشیمی مشتق از بند ناف انسان می تواند در مهار روند التهابی حاد نقش داشته باشد، اما اثرآن در درمان التهاب مزمن ناشناخته است و باید مورد بررسی قرارگیرد.
دوشنبه، 11 اردیبهشت 1391 - 08:50
تولید کرم حاوی سلول های بنیادی به عنوان درمان ضد پیری
استفاده ازسلول های بنیادی درآینده نتایج زیادی در پی خواهد داشت که این با ذخیره کردن سلول های بنیادی برای استفاده آینده درزمینه طب جوان سازی ممکن خواهد بود.
دوشنبه، 11 اردیبهشت 1391 - 08:42
شناسایی مکانیزم تشکیل پلاکت راهی برای کمک به درمان بیماری های قلبی
محققان موسسه تحقیقات قلب و عروق و متابولیک (ICMR) انگلیس، برای اولین بار مکانیزمی را که بوسیله آن پلاکت هادر هنگام لخته شدن، با یکدیگر و با دیواره داخلی عروق ارتباط برقرارمی کنند کشف کرده اند.
دوشنبه، 11 اردیبهشت 1391 - 08:15
بیماری های مغز و اعصاب در کنگره نورولوژی ایران بررسی می شود

نوزدهمین کنگره سالانه نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران با هدف معرفی جدیدترین روشها و دستاوردهای علم نورولوژی از 19 تا 22 اردیبهشت ماه جاری در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

یکشنبه، 10 اردیبهشت 1391 - 14:32
شانس بارداری طبیعی در خانم های بالای 40 سال کمتر از 7 درصد
رئیس مرکز پژوهش صارم گفت: افزایش سن ازدواج، طول مدت باروری زنان را کاهش داده است که برای حل این معضل می توان با رزرو تخمک و جنین از طریق روش انجماد، شانس باروری در سنین بالا را افزایش داد.
یکشنبه، 10 اردیبهشت 1391 - 14:22
رييس بيمارستان چشم فارابي: شانس موفقيت درماني عمل پيوند قرنيه در كشور بالاست
رييس بيمارستان فوق تخصصي چشم فارابي با اشاره به اينكه سالانه حدود 600 عمل پيوند قرنيه در اين بيمارستان انجام مي‌شود، گفت: شانس موفقيت درماني عمل پيوند قرنيه در كشور بالاست.
یکشنبه، 10 اردیبهشت 1391 - 13:38
سلول های بنیادی؛ هدیه با شکوه خدا

یکی از بانک های خصوصی محصولات زیستی که به صورت گسترده در سطح دنیا فعالیت می کنند بانک "فیوچر هلث" (Future Health Bio bank) است.

این بانک سال 2002 میلادی در ناتیگهام انگلستان تاسیس شد و در حال حاضر در 23 کشور دنیا دفتر نمایندگی دارد و از 50 کشور نمونه سلول های بنیادی برای خانواد ها جمع آوری می کند.
این شرکت براساس آخرین استاندارد های موجود و پروتوکل های دنیا فرآیند های پردازش، انجماد و نگهداری نمونه ها را انجام می دهد.

یکشنبه، 10 اردیبهشت 1391 - 12:30
سرطان سینه اکثرا ژنتیکی است
یک متخصص رادیولوژی و سونوگرافی تشخیص زود هنگام سرطان سینه را با فرهنگ عمومی مردم مرتبط دانست و گفت: خانم ها باید مرتب سینه های خود را معاینه کنند تا اگر توده ای در آن مشاهده شد در مرحله اولیه تشخیص داده شود.
یکشنبه، 10 اردیبهشت 1391 - 12:21
درمان با سلول های بنیادی می تواند سیستم ایمنی بدن را کنترل کند

سلول های بنیادی مزانشیمی (MSC)، سلول های بسیار انعطاف پذیری هستند که ازمزودرم جنین در حال رشد منشاء گرفته اند. MSC می تواند از انواع مختلفی از بافت های بدن انسان، از جمله مغز استخوان و بند ناف جدا شود.

یکشنبه، 10 اردیبهشت 1391 - 10:49
DNA سلول های قلبی نقش مهمی در نارسایی قلبی دارد

درنارسایی قلبی سلول های سیستم ایمنی به قلب حمله می کنند. این فرایند (التهاب) باعث کارآیی کمتر عضله قلبی شده وتوانایی آن را درپمپ کردن خون به سراسر بدن کاهش می دهد. التهاب معمولا تنها زمانی که بدن با تهدیداتی مثل عفونت با باکتری یا ویروس مواجه است، فعال می شود.

یکشنبه، 10 اردیبهشت 1391 - 10:23
اکسید نیتریک توانایی سلول های بنیادی مزانشیمی را درترمیم فیبروز کبدی افزایش می دهد

محققان مطالعه ای را به منظور بهبود قابلیت ترمیم MSCs بوسیله پیوند به موش های مبتلا به فیبروز دریافت کننده سدیم نیتروپروساید (SNP) طراحی کرده اند.

یکشنبه، 10 اردیبهشت 1391 - 09:32
ارگانیسم های روده ای کلید کنترل کننده خطر چاقی

تحقیقات نشان داد که موش هایی که باکتری های روده را از حیوانات مستعد چاقی دریافت کردند نسبت به موش های دریافت کننده باکتری از روده موش های مقاوم به چاقی ،غذای بیشتری خورده و وزن بیشتری را به دست آوردند. این موش ها همچنین تغییراتی را درگیرنده های مواد مغذی روده و سطح پپتید روده ای نشان دادند.

یکشنبه، 10 اردیبهشت 1391 - 08:55
صفحه 6 از 8ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه