(آرشیو ماه خرداد 1391)
تاثیر بالقوه سلولهای بنیادی بویایی در سلول درمانی
مطالعه ای که پرتوانی و ارزش پیوند سلول های بنیادی بویایی و همچنین سهولت به دست آوردن آنها را توصیف می کند، ، در شماره اخیر Cell Transplantation  منتشر شده است.
چهارشنبه، 17 خرداد 1391 - 08:33
پژوهشگران ارتباط بین سیگنالینگ مغزی و عملکرد کلیوی را کشف کردند.
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون (BUSM) به تازگی یک مسیر سیگنالینگ مغزی را که مسئولیت تنظیم دفع کلیوی سدیم را بر عهده دارد، کشف کردند. نتایج این یافته ها در نشریه Experimental Biology  منتشر خواهد شد.
چهارشنبه، 17 خرداد 1391 - 08:23
افزایش خطر زایمان زودرس با مصرف قرص‌هاي ضدافسردگی‌
نتایج پژوهشی جدید حاکی از آن است که مصرف داروهای افسردگی در دوران بارداری باعث وضع حمل پیش از موعد می‌شود.
پنجشنبه، 11 خرداد 1391 - 11:15
مسکن های معمولی ممکن است به محافظت دربرابرسرطان پوست کمک کنند.
یک مطالعه جدید نشان می دهد که آسپیرین و سایر مسکن های مشابه ممکن است به محافظت در برابر سرطان پوست کمک کنند. این یافته ها نشان می دهد که به مزایای استفاده از این داروها ممکن است پیشگیری از سرطان پوست نیزاضافه شود.
پنجشنبه، 11 خرداد 1391 - 09:12
کشف ژن عامل نوعی بیماری نادر در نوزادان
دانشمندان دانشگاه کوئین مری لندن ژنی را ردیابی کردند که عامل نوعی بیماری نادر است که اغلب درنوزادان تازه متولد شده بروز می کند. این پژوهش که درمجله Nature Genetics به چاپ رسیده است 20 جهش متفاوت را دریک ژن خاص در بیماران مبتلا به یک بیماری نادر آدرنال به نام کمبود خانوادگی گلوکوکورتیکوئید (FGD) کشف کرده است.
پنجشنبه، 11 خرداد 1391 - 09:04
استفاده از سلول های بنیادی برای درمان MS
دانشمندان دانشگاه موناش و CSIRO ملبورن درحال همکاری با محققان کالیفرنیایی برای درمان مولتیپل اسکلروزیس (MS) با استفاده ازسلول های بنیادی هستند.
پنجشنبه، 11 خرداد 1391 - 08:51
سلول های بنیادی پرتوان القایی  درمان جدیدی برای بیماری هانتینگتون
محققان کره جنوبی، سوئد، و ایالات متحده آمریکا در یک پروژه مشترک با پیوند سلولهای پرتوان القایی به مدل های حیوانی ،موفق به بازگرداندن عملکرد نورون های آسیب دیده بخشی ازمغزکه با بیماری هانتینگتون (HD) مرتبط است شدند.
پنجشنبه، 11 خرداد 1391 - 08:08
15 هزار شهر در طرح غربالگری دیابت قرار گرفتند.

15 هزار شهر با جمعیت بیش از یك میلیون نفر در طرح جامع غربالگری دیابت به منظور كاهش آمار بیماران قلبی قرار گرفتند.

چهارشنبه، 10 خرداد 1391 - 12:50
روش جديد محققان براي تصويربرداري از سلول‌هاي زنده با قدرت تفکيک بالا

پژوهشگران موسسه فناوري جرجيا با همکاري محققاني از دانشگاه کاليفرنيا موفق به مشاهده تصوير واضحي از حرکات ساختارهاي سلولي منفرد شدند. اين روش داراي قدرت تفکيک بالا نسبت به روش‌هاي پيشين است.

چهارشنبه، 10 خرداد 1391 - 10:18
سلولهای بنیادی چربی ممکن است به درمان بیماری های کلیوی کمک کند.

دانشمندان احمدآباد هند روشی را برای درمان بیماری کلیوی با استفاده از نوع جدیدی از سلول های بنیادی به نام "سلول های بنیادی مزانشیمی چربی توسعه داده اند.

چهارشنبه، 10 خرداد 1391 - 08:41
كشف جهش ژني عامل رشد بيش‌ از اندازه كودكان
دانشمندان موفق به شناسايي جهش ژني عامل سندروم IMAGe و بيماري Beckwith-Wiedemann شدند.
ﺳﻪشنبه، 09 خرداد 1391 - 13:11
دانشمندان موفق به ساخت پروتئيني براي نابودي ويروس آنفلوآنزا شدند
دانشمندان موفق به مهندسي نوعي پروتئين شدند كه ويروس‌هاي آنفلوآنزا را مورد هدف قرار مي‌دهد.
ﺳﻪشنبه، 09 خرداد 1391 - 13:03
محققان تکنیک جدیدی را برای تبدیل سلول های بنیادی به سلول های مغزی ابداع کرده اند
تکنیک جدیدی که سلول های بنیادی را به سلول های مغزی تبدیل می کند توسط محققان دانشگاه لوند ابداع شد. این روش ساده تر، سریعتر و ایمن تر از پژوهش های قبلی انجام شده است و نویدی برای پیوند بالینی سلول طی یک مسیر کوتاه است.
ﺳﻪشنبه، 09 خرداد 1391 - 12:53
فاکتور رشد حاصل ازسلول های بنیادی سبب بهبود MS درموش می شود
یک ماده شیمیایی تولید شده توسط سلول های بنیادی سبب بهبود بیماری درموش های مبتلا به بیماری خود ایمنی عصبی یا MS  می شود. فاکتور رشد هپاتوسیتی (HGF) که توسط سلول های بنیادی مزانشیمی (hMSCs) تولید می شود، به نظر می رسد درترمیم آسیب های موجود و جلوگیری از آسیب های عصبی بعدی درمدل موشی MS نقش داشته باشد.
ﺳﻪشنبه، 09 خرداد 1391 - 12:48
برخی از انواع نقص های شدید ایمنی را می توان با ژن درمانی درمان کرد
در مقاله ای جدید نشان داده شده است که نقص ایمنی ترکیبی شدید ، نقصی در سیستم ایمنی بدن است که با از دست دادن سلول های ایمنی تطبیقی بدن مشهور به سلول های B و سلول های T همراه است.
ﺳﻪشنبه، 09 خرداد 1391 - 12:43