(آرشیو ماه خرداد 1391)
بانک سلول های بنیادی خانوادگی کرایو سیو- Cryo-Save
بانک سلول های بنیادی کرایو-سیو (Cryo-Save) فعالیت خود را از سال 2000 میلادی با ذخیره سازی اولین نمونه خون بند ناف آغاز کرد و توانسته است به عنوان یکی از بزرگترین بانک های سلول های بنیادی خانوادگی در دنیا معرفی معرفی شود.
پنجشنبه، 04 خرداد 1391 - 09:29
کشف پروتئین جدیدی که نقش تنظیمی مهمی درتشکیل نورون ها دارد.

دانشمندان دانشگاه جانز هاپکینز پروتئینی را کشف کرده اند که به نظر می رسد نقش تنظیمی مهمی در تمایل تمایز سلول های بنیادی به سلول های مغزی و همچنین سایر بافت ها بر عهده دارد. این یافته، که در مجله Developmental Cell منتشر شده است می تواند امید روشنی دردرک اختلالات رشد و نمو و همچنین انواع بیماری هایی که با تولید نورون جدید در بزرگسالی مرتبط اند، از جمله افسردگی، سکته مغزی و اختلالات استرسی را ارائه دهد.

پنجشنبه، 04 خرداد 1391 - 08:47
شیر مادر حاوی آنتی بادی است .

شیر مادر حاوی آنتی بادی های ارزشمندی است كه بدن نوزاد را در برابر عوامل ویروسی و میكروبی ایمن می كند.

پنجشنبه، 04 خرداد 1391 - 08:38
روش نوين درمان كوري با پيوند سلول‌هاي بنيادي

متخصصان اسكاتلندي در فاز آزمايش باليني و با اميد بازگرداندن بينايي، سلول‌هاي بنيادي را به چشم دو بيمار مبتلا به كوري قرنيه پيوند زدند.

پنجشنبه، 04 خرداد 1391 - 08:31
اولین محصول کبدی مشتق از سلول های پرتوان القایی (IPS)  تولید شد

کمپانی سلول های بنیادی Cellectis، ارائه دهنده برتر محصولات و فن آوری های مشتق ازسلول های بنیادی، امروز اعلام کرد محصول کبدی مشتق شده ازسلول های پرتوان القایی hiPS-HEPTM را تولید کرده است.

چهارشنبه، 03 خرداد 1391 - 16:04
درمان بی اختیاری استرسی ادراری زنان با کمک سلول های بنیادی
یافته های حاصل از یک آزمایش چند مرکزی به سرپرستی محققان بیمارستان Beaumont واقع درمیشیگان ممکن است به اورولوژیستها یک گزینه درمانی با حداقل تهاجم برای زنان مبتلا به بی اختیاری استرسی ادرار را ارائه دهد . این مطالعه نشان داد که درمان زنان با سلولهای بنیادی مشتق از عضلات آنها بی خطر و موثر بوده است. بر خلاف درمان های جراحی، این روش در مطب پزشک صورت می گیرد.
چهارشنبه، 03 خرداد 1391 - 13:19
بخش پیوند محک بخشی از نیاز کشور را پوشش می دهد

رییس بیمارستان محک گفت: بخش پیوند سلول های بنیادی کودکان محک دارای 14 تخت و از مدنترین تجهیزات و به روزترین امکانات برخوردار است.

چهارشنبه، 03 خرداد 1391 - 10:05
ابداع روشي براي توليد انبوه واکسن با نانوليتوگرافي

اخيرا يک تيم تحقيقاتي از مؤسسه فناوري ماساچوست با استفاده از نانوليتوگرافي موفق به توليد واکسن شده است. اين کار مي‌تواند هزينه توليد واکسن را به شدت کاهش دهد.

چهارشنبه، 03 خرداد 1391 - 09:47
تولد نوزادان مبتلا به تالاسمی بیش از 11 برابر كاهش یافته است

تعداد نوزادان مبتلا به تالاسمی با اجرای طرح غربالگری دركشور بیش از 11 برابر كاهش یافته است . در سالیان گذشته حداقل در هر سال 3500 كودك مبتلا به تالاسمی به دنیا می آمد اما اكنون این تعداد به 300 كودك در سال رسیده است.

چهارشنبه، 03 خرداد 1391 - 09:18
غنی سازی غذا با فولیك اسیدخطرابتلا به سرطانهای كودكی را كاهش می دهد

غنی سازی غذاها با فولیك اسید خطر بروز رایج ترین نوع سرطان ها در كودكان یعنی سرطان كلیه و نوعی تومور مغزی را كاهش می دهد.

چهارشنبه، 03 خرداد 1391 - 08:58
مصرف فروکتوز عاملی برای دیابت و چاقی

فروکتوز قندی است که از طریق مصرف عسل ، میوه و افزودن شکر و شیرین کننده ها به رژیم غذاییدریافت می گردد. اما امروزه از طریق مصرف بی رویه شکر و شربت شیره ذرت مقدار اضافه ای از فروکتوز دریافت می شود، این در حالیست که مصرف بیش از حد فروکتوز عوارضی را به دنبال دارد. خوشبختانه سطح آگاهی در مورد مضرات فروکتوز روز به روز بیشتر می شود.

چهارشنبه، 03 خرداد 1391 - 07:56
عمل لیپوساکشن درموش باعث کاهش سرطان پوست شد
آیا ممکن است که لیپوساکشن و یا دیگر روشهای حذف چربی برای درمان چاقی، درکاهش خطر ابتلا به سرطان سودمند باشد؟
هنگامی که بحث انسان پیش می آید، دانشمندان نمی توانند به این پرسش پاسخ دهند. آنها می دانند که چاقی خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و سرطان را افزایش می دهد. اما هیچ مطالعه بالینی برای تعیین اینکه آیا عمل جراحی برداشتن بافت های چربی، خطر ابتلا به سرطان را در انسان کاهش می دهد، انجام نشده است .
ﺳﻪشنبه، 02 خرداد 1391 - 14:03
راه‌اندازی اتحادیه انجمنهای علوم زیستی/ اعطای جایزه سیناژن به محققان جوان

رئیس انجمن ژنتیک ایران با اشاره به اقدامات این انجمن در زمینه ایجاد اتحادیه انجمن های علمی علوم زیستی گفت: به منظور ایجاد هم افزایی میان انجمن های علمی در حوزه علوم زیستی اقدام به ایجاد اتحادیه انجمن های علوم زیستی شد که در حال حاضر اساسنامه آن در دست تدوین است.

ﺳﻪشنبه، 02 خرداد 1391 - 12:10
درمان با سلول هاي بنيادي براي بازگردان بينايي چشم سيلويا انجام شد

مادر بزرگی که از کوری قرنیه رنج می برد، تحت درمان با سلولهای بنیادی قرار گرفته است که امید است بتواند بینایی او را بازگرداند. "سیلویا پاتون" 50 ساله ، در ادینبورگ، با یک بیماری نادر چشم که باعث شکل گیری ناقص عنبیه و از دست دادن بینایی معمولا درهردوچشم می شود، به دنیا آمد، او تنها ٪ 10 از دید یک فرد سالم را داشت.

ﺳﻪشنبه، 02 خرداد 1391 - 11:39
نخستین مرکز تحقیقات ژنومیک کشور افتتاح شد
نخستین مرکز تحقیقات ژنومیک در دانشگاه های علوم پزشکی کشور با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در محل بیمارستان طالقانی تهران افتتاح شد.
دوشنبه، 01 خرداد 1391 - 13:06
صفحه 7 از 8ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه