(آرشیو ماه مرداد 1391)
استفاده ازسلول های بنیادی حاصل از لیپوساکشن برای ایجاد رگ های خونی در آزمایشگاه

میلیون ها نفراز بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی به پیوند عروقی با قطر کوچک برای تامین خون دراطراف شریان های مسدود شده نیاز دارند.
 

پنجشنبه، 05 مرداد 1391 - 09:56
عامل محرک متاستاز سلول های بنیادی سرطانی پستان شناسایی شد

محققان نشان دادند که ژن سرطان RhoC، که قبلا به عنوان عامل محرک متاستاز انواع بسیاری ازسرطان ها شناسایی شده است، در پیشرفت سرطان پستان نیز افزایش می یابد و میزان بالای RhoC سبب کاهش بقای بیمارمی شود.
 

پنجشنبه، 05 مرداد 1391 - 09:21
ارتباط بین سرطان و نقص درتمایزسلول های بنیادی شناسایی شد

به نظر می رسد که درسلول های در حال تمایز، تکه های خاصی از DNA در حال بسته بندی باید توسط نشانگرهای مولکولی به نام ubiquitin دارای برچسب شود. این برچسب برای روشن کردن یک گروه از ژن ها، که سلول های بنیادی را قادربه تمایزمی کند، مورد نیاز است.
 

چهارشنبه، 04 مرداد 1391 - 13:07
كنگره سراسري انجمن جراحان ارتوپدي ايران برگزار مي‌شود

بيستمين كنگره سالانه انجمن جراحان ارتوپدي ايران با هدف معرفي جديدترين روش‌ها و دستاوردهاي علم ارتوپدي از بيست وچهارم تا بيست وهشتم مهر ماه امسال در مركز همايش‌هاي برج ميلاد برگزار مي‌شود.
 

چهارشنبه، 04 مرداد 1391 - 11:48
بيمه‌ها هنوز داروهاي بيماران خاص و سرطاني را تحت پوشش قرار نداده‌اند
رييس انجمن تالاسمي با انتقاد از عملكرد صندوق‌هاي بيمه:

رييس انجمن تالاسمي گفت: با وجود مصوبه شوراي عالي بيمه در زمينه تحت پوشش بيمه قرار گرفتن 202 قلم داروي بيماران خاص و صعب العلاج و ابلاغ دستورالعمل اجرايي آن از سوي هيات دولت اما هنوز صندوق‌هاي بيمه زير بار بيمه كردن داروهاي بيماران خاص و سرطاني نرفته‌اند.

چهارشنبه، 04 مرداد 1391 - 11:30
مصرف آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی خطر ابتلا به سرطان پانکراس را کاهش می دهد

با توجه به تحقیقات منتشر شده درمجله Gut، افزایش مصرف ویتامین هایی C، E و سلنیوم با نقش آنتی اکسیدانی می تواند خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را تا حدود دو سوم کاهش دهد.
 

چهارشنبه، 04 مرداد 1391 - 11:09
کودکان  چاق درمعرض خطر بیماری های قلبی هستند

مطالعه منتشر شده در Archives of Disease in Childhood نشان می دهد که دو نفر ازهر سه بچه به شدت چاق حداقل دارای یک عامل خطر برای بیماری قلبی هستند.
 

چهارشنبه، 04 مرداد 1391 - 10:55
استفاده از روش PRP در درمان آرتروز
یک فوق تخصص روماتولوژی عنوان کرد؛

یک فوق تخصص روماتولوژی گفت: اکنون در چند دانشگاه کشور تحقیقاتی در مورد اثر PRP (استفاده از پلاسما غنی شده با پلاکت) بر درمان آرتروز انجام شده که نتایج مثبتی در پی داشته است.

ﺳﻪشنبه، 03 مرداد 1391 - 14:10
فراخوان به محققان برای درمان بیماریهای صعب العلاج با کمک نانوفناوری
از سوی وزارت بهداشت اعلام شد:

وزارت بهداشت محققان را به ارائه طرحهای تولیدی فرآورده های دارای دانش فنی مبتنی بر نانوفناوری پزشکی جهت پیشگیری، تشخیص و درمان بیماریهای مزمن و صعب العلاج دعوت کرد.

ﺳﻪشنبه، 03 مرداد 1391 - 13:44
توقف رشد سلول‌هاي سرطان سر و گردن با نانوذرات حامل آر ان اي

پژوهشگران امريكايي يك نانوذره حمل كننده دارو كه وسيله‌اي براي انتقال مولکول‌هاي تداخل‌کننده کوچک (RNA (siRNA است، توليد كرده‌اند كه طي آزمايش‌هاي باليني بر روي انسان اثرات بهبوددهنده‌اي بر سرطان‌هاي سر و گردن نشان داده است.

ﺳﻪشنبه، 03 مرداد 1391 - 12:27
پیشرفت علم، درمان قطعی با سلول های بنیادی را امیدوار کننده تر کرده است
عضو انجمن سکته مغزی ایران:

عضو انجمن سکته مغزی ایران گفت: در خارج از کشور بررسی های محدودی بر روی بعضی از بیماری ها ازجمله سکته مغزی ، ام اس، پارکیسنون و همچنین فلج مغزی انجام شده اما نتایج و نمونه ها هنوز به اندازه ای نیست که بتوان از آن نتایج قطعی گرفت.

ﺳﻪشنبه، 03 مرداد 1391 - 10:51
ارایه یك داروی تزریقی در درمان هدفمند ایدز
پس از ارائه قرص ' Truvada' صورت گرفت؛

محققان در تلاش برای جایگزینی قرص های روزانه درمان ایدز با یك آمپول جدید هستند.

ﺳﻪشنبه، 03 مرداد 1391 - 09:34
شروع به پایان دادن ایدز کنیم
در کنفرانس بین المللی ایدز مطرح شد؛

بزرگترین کنفرانس جهانی مبارزه با ایدز در ایالات متحده آمریکا ، روز یکشنبه به بهانه رسیدن این بیماری همه گیر به یک نقطه عطف بحرانی ، افتتاح شد. یک متخصص گفت: "ما می توانیم شروع به پایان دادن به ایدزکنیم ".
 

ﺳﻪشنبه، 03 مرداد 1391 - 09:23
روش جدید درمان ترکیبی علیه ملانوم

جهش درژن p53 در بسیاری از انواع مختلف سرطان ها بسیار شایع است. با کمال تعجب، جهش در ژن p53 ، تقریبا در ملانوما هرگز دیده نشده است. دانشمندان حدس می زنند که ملانوما راهی متفاوت را برای مهار p53 یافته است.
 

ﺳﻪشنبه، 03 مرداد 1391 - 09:10
تولید مواد اولیه تحقیقات بیولوژیک از شیر شنگول و منگول
رییس جهاد دانشگاهی خبر داد:

رییس جهاد دانشگاهی گفت: با همکاری دو جانبه انستیتو پاستور ایران و جهاد دانشگاهی مواد اولیه تخلیص شده برای تحقیقات بیولوژیک از شیر تولید شده توسط حیوانات دستکاری شده ژنتیک (شنگول و منگول) در دست انجام است.

دوشنبه، 02 مرداد 1391 - 09:58
صفحه 7 از 8ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه