(آرشیو ماه مهر 1391)
نوبل پزشكي 2012 به تحقيقات سلول‌هاي بنيادي رسيد
نگاهي به تحقيقات برندگان نوبل پزشكي
بنياد نوبل در بخش پزشكي خود دو دانشمند را به عنوان برنده جايزه نوبل پزشكي امسال معرفي كرد كه اكتشاف آنها در مورد امكان برنامه‌ريزي مجدد سلولهاي تخصصي بالغ بدن به شكل سلولهاي نابالغ با قابليت تبديل به انوع بافت در بدن بوده است. اين يافته‌ها باعث تحول بزرگي در درك انسان از چگونگي رشد سلولها و موجودات شده است.
ﺳﻪشنبه، 18 مهر 1391 - 08:48
بیست و دومین کنگره سالانه چشم‌پزشکی ایران برگزار می‌شود
آخرین دستاوردهای چشم پزشکی در بیست و دومین کنگره سالانه چشم‌پزشکی ایران که از ۸ تا ۱۱ آبان برگزار می‌شود برای جامعه پزشکی ارائه می‌شود.
دوشنبه، 17 مهر 1391 - 15:25
داروي درمان «روماتيسم مفاصل» توسط محققان ايراني تولید شد
عرضه«اتانرسپت» به بازار با قيمتي 60درصد كمتر از نمونه خارجي؛
محققان يك شركت دانش بنيان دارويي موفق به ساخت داروي درمان «آرتريت روماتوئيد» (روماتيسم مفصلي) شدند كه پس از گذراندن مرحله كارآزمايي باليني اواخر آذر ماه سال جاري وارد بازار دارويي كشور مي‌شود.
دوشنبه، 17 مهر 1391 - 12:48
در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران انجام شد؛
دو خدمت تعیین موقعیت فیلوژنیک بر اساس جدیدترین استاندارد بین المللی ARB و کنترل کیفیت توالی 16S rRNA بر اساس ویژگیهای ساختار دوم و ساختارهای حفاظت شده توسط محققان در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران راه اندازی شد.
دوشنبه، 17 مهر 1391 - 11:47
درمانی موثر برای آسیب شبکیه ناشی از دیابت کشف شد
به کمک آنتی بادی مونوکلونال؛
محققان دریافتند که Mab2F1 با مهار مسیرسیگنالینگ Wnt سبب کاهش نشت عروقی و التهاب شبکیه چشم در مدل های رتینوپاتی دیابتی شده و پتانسیل خوبی را به عنوان یک عامل درمانی در ترکیب با دیگر ترکیبات ضد رگزا نشان می دهد.
دوشنبه، 17 مهر 1391 - 10:45
موفقیت در شناسایی مکانیسم ضربه روحی
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه اکستر برای اولین بار مکانیسمی را که از ما در برابر ترس غیرقابل کنترل حفاظت می کند شناسایی کردند.
دوشنبه، 17 مهر 1391 - 09:48
تخمک های حاصل از سلول های بنیادی برای درمان ناباروری
دانشمندان سلول های بنیادی ژاپنی با اعلام اینکه قادر به تولید تخمک های زنده با استفاده از سلول های طبیعی موش بالغ شده اند، امیدهایی را برای درمان ناباروری در انسان ایجاد کرده اند.
دوشنبه، 17 مهر 1391 - 09:40
کشفی که ممکن است درمان آلزایمر را بهبود بخشد
کشف جدیدی که می تواند دانشمندان را قادربه تبدیل سلول های خاص به نورون ها یا سلول های مغزی کند، راهگشای درمان بهتر بیماری آلزایمر و پارکینسون خواهد بود.
یکشنبه، 16 مهر 1391 - 13:23
پیاده روی صحیح باعث تسکین افسردگی می شود
با توجه به تحقیقات جدید، راه رفتن با حالت خمیده یا محزون می تواند منجر به احساس افسردگی و یا کاهش انرژی شود، اما کسانی که با حالت صاف و درست گام برمی دارند می توانند احساساتشان را بهبود بخشند.
یکشنبه، 16 مهر 1391 - 11:01
كنترل مالاريا با كشف جديد ژنتيكي پشه مرگبار آنوفل
رمزگشايي دانشمندايراني از تاريخچه تكاملي پيچيده پشه آنوفل؛
محقق ايراني دانشگاه پلي‌تكنيك ويرجينيا با همكاري محققاني ديگر موفق به كشف گونه جديدي از پشه‌هاي داراي پتانسيل مرگبار انتقال مالاريا شدند كه از تاريخچه تكاملي پيچيده‌اي برخوردار است.
یکشنبه، 16 مهر 1391 - 10:40
ذخیره سلول های بنیادی دندان برای درمان بیماری های آینده
درمان با سلول های بنیادی یک استراتژی مداخله ای است که سلول های جدیدی را به بافت های آسیب دیده به منظور درمان بیماری و یا آسیب ارائه می کند. سلول های بنیادی دندان در پالپ دندان و در دندان کودکان یا دندان شیری که بین سنین 5-12می افتد، وجود دارد
یکشنبه، 16 مهر 1391 - 10:25
سلول های بنیادی سرطانی تخمدان هدف تحقیقات جدید
دانشمندان QUT اعلام کردند: مبتلایان به سرطان تخمدان که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند، تومور در نهایت نسبت به آن مقاوم شده و عود می کند، بنا براین کلید مبارزه با این سرطان می تواند شناسایی مسیرهای مولکولی و ژنی است که آن را تنظیم می کند، مانند سلول های بنیادی که تغییریافته و ایجاد مقاومت به شیمی درمانی می کنند.
شنبه، 15 مهر 1391 - 14:13
داروي نوتركيب «درمان سرطان خون و پستان» به بازار دارويي مي‌پيوندد
ساخت محققان ايران؛
محققان يك شركت دانش بنيان دارويي موفق به توليد داروي نوتركيب درمان سرطان بويژه سرطان‌هاي خون و پستان شدند كه اين دارو تا پايان مهر ماه سال جاري وارد بازار مي‌شود.
شنبه، 15 مهر 1391 - 13:22
تکنیک های جدید تولید مثل برای جلوگیری از بیماری های ناشی از DNA مفید است
محقق سلول های بنیادی در گفتگو با "بنیان":
یک دانشمند آمریکایی گفت: تشخیص بیماری های ژنتیکی توسط والدین پیش از لانه گزینی و باروری از طریق لقاح آزمایشگاهی (IVF) به منظور اطمینان از سلامت جنین و عدم وجود بیماری های ژنتیکی خاص را تیم تحقیقاتی ما مورد بررسی قرار داده است.
شنبه، 15 مهر 1391 - 12:48
محققان می گویند جهش در ژن NF1 در بیش از یک چهارم تمام سرطان های پستان غیرارثی و یا خود به خودی شایع است.
شنبه، 15 مهر 1391 - 10:19
صفحه 4 از 7ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه