(آرشیو ماه آبان 1391)
عوامل ژنتیکی مرتبط با دیستروفی عضلانی ارثی شناسایی شد
دانشمندان کشف کردند که درحدود 5 درصد از موارد دیستروفی عضلانی نوع 2، توسط دو جهش ژنتیکی که با هم باعث تولید سموم مخرب عضلانی می شوند علائم این بیماری پیشرونده عضلانی را ایجاد می کنند.
شنبه، 27 آبان 1391 - 14:10
 از بچه سلو‌ل‌های ماخوب مواظبت کنید!
گشتی با بچه‌ها در آزمایشگاه سلولهای بنیادی رویان
"ترویج علم" موضوعی است که با وجود اهمیت آن در هیچ یک از برنامه‌های علمی کشور به صورت مدون و برنامه‌ریزی شده به آن پرداخته نشده است. این در حالی است که برای رسیدن به جایگاهی که برای علم و فناوری کشور در سند چشم‌انداز سال 1404 تعیین شده است، راهی جز آشنا کردن استعدادهای جوان کشور با دانش‌هایی که کشور در آینده به متخصصان آن احتیاج خواهد داشت، وجود ندارد.
شنبه، 27 آبان 1391 - 12:51
درمان اولین بیمار چشمی با استفاده از سلول های بنیادی
کمپانی سلولهای بنیادی MD اعلام کرد که برای اولین بار در ایالات متحده یک بیمار مبتلا به بیماری چشم با استفاده از روش جدید تزریق سلول های بنیادی، تحت درمان قرار گرفته است.
شنبه، 27 آبان 1391 - 11:41
شناسایی علائم افسردگی زنان  آسان تر از مردان است
با توجه به تحقیق منتشر شده در مجله ONE PLOS، توانایی شناسایی صحیح علائم افسردگی به جنسیت فرد شناسایی کننده و فرد مبتلا به افسردگی و همچنین تفاوت های روانی فردی وابسته است.
شنبه، 27 آبان 1391 - 11:26
کشف ژن جدیدی که سنتز هموگلوبین را تنظیم می کند
دانشمندان ژنی را شناسایی کرده اند که تنظیم کننده سنتز هموگلوبین در تشکیل سلول های قرمز خون است.
شنبه، 27 آبان 1391 - 11:24
خون بندناف کودکان مبتلا به بیماری های ژنتیکی را ذخیره کنیم
مسئول کمیته ارزیابی و نظارت سلول های بنیادی وزارت بهداشت:
مسئول کمیته ارزیابی و نظارت سلول های بنیادی وزارت بهداشت گفت: با پیشرفت علم در عرصه ژن تراپی ، در کشورهای پیشرفته دنیا خون بندناف کودکان مبتلا به بیماری های ژنتیکی را به امید ژن تراپی و درمان کودک با سلول های بنیادی خودش ذخیره سازی می کنند.
پنجشنبه، 25 آبان 1391 - 11:08
اختلالات شنوایی دربیماران مبتلا به دیابت شیوع بالاتری دارد
ارتباط اختلال شنوائی و ابتلا به دیابت بحث برانگیز است، اما اعتقاد براین است که با گذشت زمان، افزایش سطح گلوکز خون می تواند سبب آسیب رساندن به عروق جسم مخطط شده ودر نتیجه توانایی اعصاب شنیداری کاهش می یابد.
پنجشنبه، 25 آبان 1391 - 09:39
bFGF رشد پیش سازهای عصبی را مهار می کند
اهمیت شناسایی منشا تومور در درمان سرطان؛
محققان دریافتند که فاکتور رشد فیبروبلاستی پایه (bFGF) باعث رشد سلول های بنیادی، اما مهار رشد پیش سازهای عصبی می شود.
پنجشنبه، 25 آبان 1391 - 09:24
بازسازی سلول های تولید کننده انسولین با استفاده از سلولهای بنیادی
دانشمندان نوعی سلول های بنیادی را در پانکراس بالغ شناسایی کرده و آنها را به سلول های تولید کننده انسولین تبدیل کرده اند.
پنجشنبه، 25 آبان 1391 - 09:18
ژن عامل بروز سرطان خون نادر در کودکان کشف شد
با همکاری محقق ایرانی؛
محققان بیمارستان «سنت جود» با همکاری دکتر «فرهاد راوندی کاشانی»، محقق ایرانی دانشگاه تگزاس، موفق به شناسایی یک ژن غیر طبیعی عامل بروز سرطان خون نادر در کودکان شدند.
چهارشنبه، 24 آبان 1391 - 09:39
کشف روشی جدید برای تکثیر سلول های بنیادی
محققان سلول های بنیادی در کانادا و ایتالیا " ژن کنترل کننده " جدیدی را درسلول های بنیادی خونی انسان کشف کرده و نشان دادند که با دستکاری سطح بیان آن به طور بالقوه می توان روش جدیدی را برای تکثیر این سلول ها برای مصارف بالینی ایجاد کرد.
ﺳﻪشنبه، 23 آبان 1391 - 11:39
جراحات وارده به سر خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را سه برابر افزایش می دهد
یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که سابقه ضربه به سر داشته و در نزدیکی مناطقی که از آفت کش paraquat استفاده می شود، زندگی و یا کار کرده اند ممکن است سه برابر بیشتر احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون داشته باشند. این مطالعه در نوامبر2012 درمجله پزشکی نورولوژی آمریکا به چاپ رسیده است. پاراکوات علف کشی است که معمولا در محصولات کشاورزی برای کنترل علف های هرز مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند برای انسان و حیوانات کشنده باشد.
ﺳﻪشنبه، 23 آبان 1391 - 11:38
مدل ایجاد شده با سلول های پوست برای بررسی بیماری چشمی
برای اولین بار، محققان ویسکانسین، سلول های گرفته شده ازپوست بیماران را با استفاده تکنیک سلولهای بنیادی پرتوان القایی (iPSC) به یک مدل آزمایشگاهی یک نوع ارثی از دژنراسیون ماکولا تبدیل کردند.
ﺳﻪشنبه، 23 آبان 1391 - 11:26
استفاده ازسلول بنیادی جنینی برای درمان استحاله ماکولا
پس از درمان استحاله ماکولا به کمک سلول بنیادی جنینی طی مراحل مختلف این کارآزمایی های بالینی و درپیگیری های منظم بیماران ، هیچ عوارض ایمنی جانبی مربوط به سلول های پیوند شده مشاهده نشد. تا 16 ماه پس از درمان، هیچ گونه بیش تکثیری ، تومورزایی، تشکیل بافت نابجا، یا رد پیوند دراین 13 نفر وجود نداشت.
دوشنبه، 22 آبان 1391 - 11:54
پتانسیل سلول های بنیادی مشتق از چربی در طب ترمیمی
پژوهشگران دریافتند که سلول های بنیادی مشتق از چربی را می توان به طور معمول از بیماران جدا کرد و با استفاده از روش های مولکولی تغییرداد و برای بسیاری از برنامه های کاربردی طب ترمیمی بکار برد.
دوشنبه، 22 آبان 1391 - 11:43
صفحه 2 از 6ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه