(آرشیو ماه آبان 1391)
درمان کم شنوایی به کمک خون بند ناف
به کمک خون بندناف خود کودک انجام می شود؛
این مطالعه، که از سلول های بنیادی خون بند ناف ذخیره شده خود بیمار استفاده خواهد کرد، اولین مطالعه در نوع خود برای بازگرداندن شنوایی طبیعی است. این روش به دنبال انتشار اطلاعات امیدوار کننده چندین کارآزمایی بالینی و ارزیابی های در حال انجام تزریق اتولوگ خون بند ناف در سلول درمانی ترمیمی انجام می شود.
ﺳﻪشنبه، 09 آبان 1391 - 10:41
سلولهای بنیادی غدد فوق کلیوی امیدی برای بیماران عصبی
درعمق ناحیه مدولای غدد فوق کلیوی ، سلول های میکروسکوپی کرومافین دو هورمون آدرنالین و انکفالین را برای افزایش انرژی هنگام ترس و یا ورزش سنگین آزاد می کنند.
ﺳﻪشنبه، 09 آبان 1391 - 10:23
درمانی جدید برای یک شکل نادراز فیبروز کیستیک
بیماران مبتلا به فیبروز کیستی حامل ژن معیوبی هستند که محصول پروتئینی آن که به طورمعمول درانتقال یون ها در سراسرغشاهای سلولی نقش دارد، غیر فعال و یا تخریب شده است.
ﺳﻪشنبه، 09 آبان 1391 - 09:51
افزایش قوای سلولی بیماران سرطانی با داروی محققان ایرانی
تزریق پس از شیمی درمانی؛
پژوهشگران کشور دارویی برای بیماران مبتلا به سرطان عرضه کردند که با تزریق آن پس از شیمی درمانی موجب افزایش قوای سلولی بیماران می شود.
دوشنبه، 08 آبان 1391 - 13:25
علت کلسترول بالا کشف شد
دانشمندان کانادایی پروتئینی به نام resistin را کشف کرده اند که توسط بافت چربی ترشح شده ومنجر به سطوح بالای کلسترول بد (لیپوپروتئین با چگالی کم یا LDL) وافزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود.
دوشنبه، 08 آبان 1391 - 12:43
افزایش خطر مرگ و میر به دلیل سرطان پستان در زنان سیاه پوست
در 3 سال اول پس از تشخیص؛
زنان سیاه پوست مبتلا به سرطان پستان، به ویژه کسانی که با تومور گیرنده استروژن مثبت ، تشخیص داده می شوند، به میزان قابل توجهی در معرض خطر افزایش مرگ و میر سرطان پستان در مقایسه با زنان سفید پوست هستند.
دوشنبه، 08 آبان 1391 - 12:37
تولید نانو الیاف از پلیمرهای زیست سازگار برای ترمیم پوست
سید هژیر بهرامی، دانشیار دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) در مقاله ای در نخستین همایش نانو مهندسی سلول های بنیادی در پژوهشگاه رویان از تولید نانو الیاف از پلیمرهای زیست سازگار بر پایه کیتوسان-پلی (کاپرولاکتان) و کاربرد آن در مهندسی بافت برای ترمیم پوست خبر داد.
دوشنبه، 08 آبان 1391 - 12:23
دستاورد جدید شیمیدان ایرانی در درمان بیماری‌های آلزایمر و افسردگی
محقق ایرانی دانشگاه وین با بررسی استفاده از ریزالکترودهای فیبر نانو در سنجش‌های نوروشیمیایی گام جدید در درمان بیماران مبتلا به آلزایمر و پارکینسون برداشت.
یکشنبه، 07 آبان 1391 - 11:23
غذا بپزید تا مغزتان بزرگ شود
دو طرح کلی پژوهشی انجام شده است که شامل شمارش تعداد سلول های عصبی در مغز پستانداران مختلف بود این نتایج نشان داد که تنها راه تکامل مغزانسان های اولیه ، یافتن راهی برای بدست آوردن انرژی بیشتر از مواد غذایی که می خوردند، یعنی غذای پخته شده بوده است.
یکشنبه، 07 آبان 1391 - 10:32
داروی درمان بیماری گلوکوم سبب رشد موی انسان می شود
یک گزارش جدید نشان می دهد که چگونه داروی گلوکوم باعث می شود موی انسان، مجددا رشد کند. این دارو به صورت تجاری به عنوان روشی برای بلند کردن طول مژه ها دردسترس است ، اما این اولین داده هایی است که نشان می دهد این دارو سبب رشد موی پوست سر انسان نیز می شود.
یکشنبه، 07 آبان 1391 - 10:14
طی 30-40 سال اخیرشانس بروز لنفوم افزایش یافته است
یک فوق تخصص خون و انکولوژی:
یک فوق تخصص خون و انکولوژی با بیان اینکه یعنی حدود 50 درصد بیماران لنفوم با همان درمان اولیه و شیمی درمانی بهبود پیدا می کنند و بیماری بر نمی گردد گفت: گروهی که مقاومت به درمان نشان می دهند و یا گروهی که عود بیماری دارند، با رژیم های نجات بخش درمان می شوند و بعد پیوند می گیرند لذا نیمی از آنها طولانی مدت زنده می مانند و بهبودی کامل دارند.
شنبه، 06 آبان 1391 - 12:05
افزایش سن، برآورد وزن اشیا را مختل می کند
آزمون های بالینی ارزیابی اثرات پیری بر مغز؛
به گزارش بنیان به نقل از medical xpress، با توجه به مطالعه منتشر شده در مجله PLOS ONE توسط Jessica Holmin و Farley Norman از دانشگاه ایالتی داکوتای شمالی و کنتاکی غربی ، با افزایش سن کمتر می توانیم تفاوت بین وزن اشیائی که بلند می کنیم را به درستی برآورد کنیم. مطالعات قبلی نشان داده است که پیری اغلب با کاهش توده عضلانی و در نتیجه مقاومت آن همراه است، که این بلند کردن اجسام را مشکل تر می سازد. در...
شنبه، 06 آبان 1391 - 10:33
استفاده ازسلول های بنیادی پرتوان القایی برای درمان شبکیه
گروهی ازدانشمندان Kobe برای انجام یک مطالعه بالینی با استفاده ازسلولهای بنیادی پرتوان القایی انسانی (IPS)، دربازسازی ازشبکیه انسان کسب اجازه کردند.
شنبه، 06 آبان 1391 - 10:28
ماکروفاژها از تمایز بیش از حد سلول های بنیادی جلوگیری می کنند
یک تیم تحقیقاتی به رهبری پروفسور Tsvee Lapidot، به تازگی محافظین جدیدی را کشف کرده اند که از تمایز بیش ازحد سلول های بنیادی جلوگیری می کنند.
پنجشنبه، 04 آبان 1391 - 12:02
استفاده از خون بند ناف درکاهش علائم فلج مغزی
در یک کارآزمایی بالینی در دانشگاه علوم بهداشت Georgia ، از خون بند ناف و جفت برای کمک به کاهش علائم فلج مغزی در کودکی به نام آلیسون استفاده شد.
پنجشنبه، 04 آبان 1391 - 10:32
صفحه 5 از 6ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه