(آرشیو ماه بهمن 1392)
ابریابنده‌های جدید سرطان را بشناسید!
با دستاورد جدید دانشمندان
محققان آلمانی با دستکاری ژنتیکی مگس‌های میوه، این حشرات را به سیستم بو کشیدن سلول‌های سرطان تبدیل کرده‌اند.
دوشنبه، 14 بهمن 1392 - 12:03
دستاورد جدید محققان ایرانی در ترمیم بافت استخوان با نانوبیوسرامیک‌های نوین
محقق پژوهشگاه مواد و انرژی به بررسی ترمیم بافت استخوان آسیب دیده در موش صحرایی توسط بیوسرامیک نانوساختاری بر پایه کلسیم منیزیم سیلیکات (مرونیت) و مقایسه آن با پودر هیدروکسی آپاتیت تجاری پرداخت.
دوشنبه، 14 بهمن 1392 - 11:05
ژنی به نام UHRF1 عامل سرطان کبد
با به کارگیری گورخر ماهی به عنوان حیوان آزمایشگاهی و اطلاعات به دست آمده از تومورهای انسانی محققان امیدوارند ژن های دارای نقش در سرطان کبد را شناسایی کرده ،آن ها را مورد هدف قرار داده و درمانی برای hepatocellular carcinoma که شایع ترین سرطان کبد است، بیابند.
دوشنبه، 14 بهمن 1392 - 09:45
کشف منبع جدید سلول های بنیادی در بافت  تعویضی مفصل ران
بافتی که مشخصا در جراحی های روتین تعویض مفصل ران دور انداخته می شود، می تواند منبعی غنی و دست نخورده از سلول های بنیادی باشد که می توان آن ها را ذخیره کرده و بعدا در درمان استفاده کرد. یعنی در حالت هایی که از سلول های خود بیمار برای درمان استفاده می شود.
دوشنبه، 14 بهمن 1392 - 09:15
خارج کردن بافت چربی باعث کاهش ریسک سرطان می شود
فلوشیپ فوق تخصصی لاپاروسکوپی و جراحی های چاقی
فلوشیپ فوق تخصصی لاپاروسکوپی و جراحی های چاقی گفت: آمار خیلی دقیقی از چاقی نیست، اما حدود 25 تا 30 درصد جمعیت ایران دچار اضافه وزن هستند و حدود یک تا سه درصد جمعیت دچار چاقی مفرط یا چاقی مرضی هستند.
دوشنبه، 14 بهمن 1392 - 09:00
فاکتور رشد عصبی تخریب میتوکندری را در بیماری پارکینسون متوقف می سازد
دانشمندان به نقش فاکتور رشد عصبی،GDNF، و رسپتور آن Ret در افزایش بقای میتوکندری ها پی بردند. بقای میتوکندری ها با بهبود بیماران پارکینسونی مرتبط می باشد.
دوشنبه، 14 بهمن 1392 - 08:45
درمان ناباروری درافراد مبتلا به سرطان
کشف جدید صورت گرفته به وسیله محققین ممکن است منجر به درمان هایی شود که به زنانی که به دلیل شیمی درمانی یا پرتودرمانی نازا شده اند فرصت بچه دار شدن را بدهد.
دوشنبه، 14 بهمن 1392 - 08:15
ابداع سومین روش تولید سلول های بنیادی پرتوان
یک تیم بین المللی از محققان روش جدیدی را برای تولید سلول های پرتوان ابداع کرده اند. این سلول ها توانایی تبدیل شدن به انواع سلول های بدن را دارند.
دوشنبه، 14 بهمن 1392 - 07:50
دستاورد بزرگ دانشمندان در واگردانی سلولهای بالغ به حالت جنینی
در آزمایشاتی که می‌تواند عصر جدیدی را در زیست‌شناسی سلول بنیادی آغاز کند، دانشمندان موفق به شناسایی راه ساده‌ای برای برنامه‌ریزی مجدد سلول‌های حیوانی بالغ به شکل اولیه جنین مانند شده‌اند که به آنها اجازه تولید انواع زیادی از بافت‌ها را خواهد داد.
یکشنبه، 13 بهمن 1392 - 13:16
تولید سلول های بنیادی با استفاده از اسید
دانشمندان ژاپنی به شیوه جدیدی برای تولید سلول های بنیادی دست یافتند . در این شیوه با فرو بردن سلول های خون درون اسید، سلول های بنیادی به دست می آید.
یکشنبه، 13 بهمن 1392 - 10:34
درمان نابینایی با سلول‌های چشم مردگان
آزمایشات صورت گرفته توسط محققان انگلیسی نشان می‌دهد، سلول‌های گرفته شده از چشم اهدایی افراد متوفی قادر به بازگرداندن بینایی در موش‌های کاملا نابینا می‌شود.
یکشنبه، 13 بهمن 1392 - 10:00
موفقیت در درمان  سرطان ریه
محققین توانستند با ترکیب دو داروی CYT387 و AZD6244 رشد سلول های آدنوکارسینمای ریوی را در مدل های حیوانی و مطالعات آزمایشگاهی متوقف سازد.
یکشنبه، 13 بهمن 1392 - 09:24
کروموزوم 13 عامل چاقی است
جراح عمومی ولاپاروسکوپیک
یک جراح عمومی و لاپاروسکوپیک از شناسایی 40 ژن که عامل چاقی هستند خبر داد و افزود: ژنی که بیشتر مسبب چاقی ژن می شود ژن اکروموزوم 13 است. ژن کروموزوم 13 میزان ورودی و خروج مواد غذایی در بدن را اداره کند
یکشنبه، 13 بهمن 1392 - 09:03
 پتانسیل تومورزایی سلول های استرومایی مزانشیمی انسانی
محققین دانشگاه Erasmus هلند تغییر شکل خود بخودی تومورزای سلول های استرومایی/بنیادی مزانشیمی (MSC) انسانی را در حین کشت سلول کشف کردند.
یکشنبه، 13 بهمن 1392 - 09:00
افراد دارای سابقه خانوادگی سرطان به پزشک مراجعه کنند
رئیس بخش جراحی بیمارستان امام خمینی (ره) از افرادی که در خانواده آنان سابقه هر نوع بیماری سرطان وجود دارد ، خواست تا به پزشک مراجعه کنند.
شنبه، 12 بهمن 1392 - 15:05