(آرشیو ماه شهریور 1392)
درمان سرطان پروستات با استفاده از تست های ژنتیکی
دانشمندان موفق به شناسایی سه ژن مرتبط با پیری شدند که در تشخیص سرطان پروستات اولیه نقش مهمی را بازی می کند.
یکشنبه، 24 شهریور 1392 - 09:30
داروی جدید مؤثر برای درمان فیبروز کیستیک
دانشمندان با ایجاد داروی مهار کننده ژن GDKi عمکرد کانال های سدیمی سلول های پوشاننده ریه ها را کاهش داده و موجب کنترل بیماری فیبروز کیستیک شدند.
یکشنبه، 24 شهریور 1392 - 09:10
استفاده از اسیدهای چرب امگا 3 برای درمان ناباروری
پژوهشگر برتر داخلي چهاردهمین جشنواره بین المللی رویان
دکتر آرمین توحیدی با اشاره به اینکه غشای اسپرم غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است که در نشخوار کنندگان سهمش بیشتر از انسان است، گفت: امروزه برای درمان ناباروری انسان از اسیدهای چرب امگا 3 به عنوان مکمل استفاده می شود.
یکشنبه، 24 شهریور 1392 - 09:07
کشف مولکولی که موجب شروع شوک سپتیک می شود
بررسی مدل های حیوانی ایجاد شوک سپتیک، منجر به شناسایی ارتباطی بین حسگر خارجی گیرنده چهار شبه Toll یا TLR4 و حسگر داخلی کاسپاز 11 شده است که می تواند در آینده به عنوان کلیدی برای درمان یا جلوگیری از این وضعیت خطرناک استفاده شود.
یکشنبه، 24 شهریور 1392 - 08:30
کرون، بیماری مزمن به امید سلول درمانی
استفاده از سلول‌های بنيادی مزانشيمی برای درمان بیماری کرون نشان می‌دهد كه با پيوند اين سلول‌ها عوارض روده‌ای اين بيماری كه به صورت التهاب روده‌ای و كرون بروز می‌كند، كنترل می شود. مطالعات صورت گرفته در هلند و ايتاليا نشان می‌دهد كه تزريق اين سلول‌ها در 70 درصد بيماران مقاوم به درمان، علائم بيماری را بهبود می بخشد.
یکشنبه، 24 شهریور 1392 - 08:20
درمان آرتروز با سلول های بنیادی به زودی عمومی می شود
رییس مرکز سلول درمانی رویان
دکتر «ناصر اقدمی» رییس مرکز سلول درمانی رویان گفت: استفاده از سلول های بنیادی برای درمان آرتروز، یکی از مطالعاتی است که مراحل خود را طی کرده است و باید به شکل عمومی از آن استفاده شود.
شنبه، 23 شهریور 1392 - 09:06
تولید سلول های بنیادی جنینی پرتوان با استفاده از موش های ترانس ژن
محققین با استفاده از ایجاد موش های ترانس ژن توانسته اند سلول های بنیادی جنینی پرتوان را ایجاد کنند که می توان از آن ها در آینده ای نزدیک برای طب ترمیمی و درمان بسیاری از بیماری ها استفاده کرد، دستاوردی که پیش از این در شرایط آزمایشگاهی به دست آمده بود.
شنبه، 23 شهریور 1392 - 08:15
تحقیقات امیدوار کننده برای درمان دژنراسیون ماکولا
استفاده از مهارکننده های MDM2، به عنوان یک جایگزین برای داروی anti-VEGF می تواند برای درمان دژنراسیون ماکولا مورد استفاده قرار گیرد که موجب فعال شدن p53 شده و در نتیجه موجب پسرفت عروق خونی غیر طبیعی می شود که موجب فقدان بینایی در این بیماری می شوند.
پنجشنبه، 21 شهریور 1392 - 09:00
ایجاد حافظه جدید با تغییر مستقیم مغز
با مطالعه چگونگی ساخت حافظه جدید، نوروبیولوژیست ها حافظه خاص و جدیدی را با دستکاری مغز ساخته اند که می تواند کلیدی برای درک و به طور بالقوه حل اختلالات یادگیری و حافظه باشد.
پنجشنبه، 21 شهریور 1392 - 08:30
کشف دلیل عود مجدد نوعی سرطان خون
محققان کشف کرده اند چرا نوعی سرطان غیر قابل درمان مغز استخوان به نام مولتیپل میلوما مداوما از درمان می گریزد.
چهارشنبه، 20 شهریور 1392 - 10:00
پیوندهای سلولی، درمانی جدید برای شیزوفرنی
پیوند سلول های بنیادی به ناحیه هیپوکامپ مغز، موجب تمایز آن ها به نورون های بینابینی و ترمیم سیستم دوپامینی در افراد مبتلا به شیزوفرنی می شود و علایم این بیماری را بهبود می بخشد.
چهارشنبه، 20 شهریور 1392 - 09:30
شروع اولیه بیماری پارکینسون و ارتباط آن با حذف ژنتیکی
دانشمندان موفق به کشف ارتباط بیماری پارکینسون با حذف قسمتی از DNA کروموزوم شماره 22 شدند.
چهارشنبه، 20 شهریور 1392 - 09:00
جایگزینی عملکرد  بازوها و پاهای از دست رفته بااستفاده از ریزمولکول ها
محققین با استفاده از روشی به نام پروتز مولکولی، سعی در جایگزینی پروتئین های از دست رفته یا مختل شده دارند . آن ها با استفاده از ریزمولکولی به نام آمفوتریسینB ، نقش کانال های غشایی را برای ورود و خروج مواد شبیه سازی کردند و به درمان بیماری ها کمک کردند.
چهارشنبه، 20 شهریور 1392 - 08:30
ویروس درمانی انواع خاصی از سرطان های مربوط به کودکان
دانشمندان با تغییر در ویروس ها وتزریق آنها به درون تومورهای سرطانی و فعال کردن انتخابی سیستم ایمنی درون تومور موفق به از بین بردن تومور شدند.
چهارشنبه، 20 شهریور 1392 - 08:10
محقق آمریکایی: کلسیم و اکتین در بالابردن قابلیت باروری موثر است
یک محقق آمریکایی گفت: مهمترین هدف ما از تحقیقات کنونی پیدا کردن جواب این سوال است که چه واکنشی سلول های اسپرم را از حالت بی پاسخی به حالت فعال تبدیل می کند.
چهارشنبه، 20 شهریور 1392 - 08:07