(آرشیو ماه فروردین 1393)

ساخت اعضای بدن در آزمایشگاه
محققین بریتانیایی موفق به رشد بینی، گوش و عروق خونی از سلول های بنیادی شده اند و تلاش وسیعی را برای ساخت اعضای مختلف بدن در شرایط آزمایشگاهی آغاز کرده اند.
پنجشنبه، 21 فروردین 1393 - 09:15
مهندسی بافت عضله قابل ترمیم جهت پیوند
محققین فلپ عضله ای را که شامل رگ های خونی خود بیمار می باشد، مهندسی کردند. این بافت می تواند روزی جهت انتقال به ناحیه دیگری از بدن مورد استفاده قرار گیرد و از ذخایر غذایی خود بیمار استفاده کرده و موجب تسریع بهبود و ترمیم بیمارانی که از تروماهای وخیم بافتی رنج می برند، گردد.
پنجشنبه، 21 فروردین 1393 - 08:45
کشف اشکال جدیدی از نابینایی
محققان دانشگاه انگلیسی شش نوع جدید از نابینایی ارثی را کشف کرده اند که هر یک حاصل جهش هایی در یک ژن مهم در تکامل چشم وحس بینایی است.
پنجشنبه، 21 فروردین 1393 - 08:10
پیوند مو چیست؟
این جراحی به صورت سرپایی با بیحسی موضعی انجام می شود در این عمل یک نوار باریک از ناحیه پشت سر برداشته شده و به واحدهای فولیکولی تقسیم شده و در قسمت جلوی سر کاشته می شود.
پنجشنبه، 21 فروردین 1393 - 07:58
مکانیزم های جدید برای افزایش توانایی سیستم ایمنی علیه سرطان
محققین روشی را کشف کرده اند که راه جدیدی را برای افزایش توانایی سیستم ایمنی برای تشخیص و تخریب تومورها ارائه می دهد.
چهارشنبه، 20 فروردین 1393 - 09:15
راه طولانی برای سلول درمانی بیماری های کبدی در پیش داریم
فوق تخصص گوارش و کبد بیمارستان شریعتی
متخصص داخلی و فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به اینکه در طول 10 الی 15 سال اخیر امیدهایی مبنی بر درمان بیماری های کبدی توسط سلول های بنیادی ایجاد شده است گفت: تقریبا 10 الی 15 سال پیش مشاهده شد هنگامی که آسیب کبدی ایجاد می شود، سلول های مغز استخوان به محل آسیب کبدی کمک می کنند تا کبد ترمیم شود.
چهارشنبه، 20 فروردین 1393 - 09:14
کاربرد سول های بنیادی در مورد سکته مغزی

محققان گزارش کرده اند که سلول های بنیادی را به طور موفقیت آمیزی به مغز 18 بیمارکه دچار سکته مغزی شده بودند تزریق کرده اند. در مورد دو تن از این بیماران بهبود قابل توجهی مشاهده شده است.
چهارشنبه، 20 فروردین 1393 - 08:45
پرده برداری از منشا اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS)
با مطالعه سلول های عصبی که در بیماران مبتلا به بیماری های عصبی شدید مورد اسیب واقع می شوند، محققین یک خطا را در تشکیل پروتئین نشان دادند که می تواند ریشه بیماری ALS باشد.
ﺳﻪشنبه، 19 فروردین 1393 - 09:15
تلاش محققان داخلی برای درمان دیابت به کمک سلول های بنیادی خون بندناف
کارشناس آزمایشگاه سلولی مولکولی دانشگاه جندی شاپور
صادق صارمی کارشناس ارشد مهندسی ژنتیک از کشور هندوستان و کارشناس ارشد در آزمایشگاه دانشگاه جندی شاپور در گفت و گویی فعالیت های این مرکز در زمینه استفاده از سلول های بنیادی در درمان انواع بیماری ها را بیان کرد.
ﺳﻪشنبه، 19 فروردین 1393 - 09:00
پمپاژ خون از میان رگ های آسیب دیده توسط قلب های کوچک
قلب های کوچک آزمایشگاهی می توانند به پمپاژ خون از میان سیاهرگ ها و بازگشت خون به قلب کمک مؤثری کند.
ﺳﻪشنبه، 19 فروردین 1393 - 08:45
تشخیص سرطان ها به کمک آزمایش خون
محققان می گویند روزی آزمایش ساده خون می تواند برای تشخیص بسیاری از انواع سرطان موسوم به سرطان های solid کافی باشد و پزشکان را قادر سازد تا میزان بافت سرطانی را در بدن تعیین کرده و درمان مناسب را به کار گیرند.
ﺳﻪشنبه، 19 فروردین 1393 - 08:15
سلول های بنیادی بافت رحم قابلیت درمانی چشمگیری دارند
مدیر گروه مهندسی بافت دانشکده فناوری های نوین پزشکی
محقق برجسته سلول های بنیادی با اشاره به اینکه سلول های بنیادی آندومتریال سلول های بنیادی جدیدی هستند که از رحم خانم ها گرفته می شوند گفت:این نوع از سلول های بنیادی قابلیت تمایز به تمام انواع سلول های بدن را دارند.
دوشنبه، 18 فروردین 1393 - 09:00
کنفرانس ملی "سلول های بنیادی و طب نوین" برگزار می شود
به همت دانشگاه علوم پزشکی بابل
کنفرانس ملی «سلول های بنیادی و طب نوین» 21 اردیبهشت ماه 1393 با حضور متخصصان برجستۀ علوم سلول های بنیادی از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار می شود.
دوشنبه، 18 فروردین 1393 - 08:52
روشی نوین برای رشد نورون های حرکتی از سلول های بنیادی
محققین توانسته اند در مقایسه با روش های قبلی، نورون های حرکتی را از سلول ها بنیادی با روشی سریع تر و کاراتر ایجاد کنند.
دوشنبه، 18 فروردین 1393 - 08:45
سلول های بنیادی مشتق از چین های چربی اطراف بدن ممکن است به حفظ و بهبود عملکرد کلیه ها کمک کنند
چین چربی روی شکم غنی از سلول های بنیادی است که این سلول ها می توانند زمانی که به بافت کلیه تزریق شوند، به ترمیم کلیه های بیمار کمک کنند.
دوشنبه، 18 فروردین 1393 - 07:46