(آرشیو ماه فروردین 1393)

درمان بیماری های مزمن قرنیه با تزریق سرم خون بند ناف
فوق تخصص بیماری های سطح چشم
فوق تخصص بیماری های سطح چشم با تاکید بر اینکه علاوه بر سرم خون بند ناف از سرم خون فرد بیمار هم برای درمان بیماری های چشمی استفاده می شود گفت: موارد کاربرد خون بند ناف علاوه بر موارد ذکر شده شامل دو مورد اصلی زخم های مزمن قرنیه و خشکی چشم نیز هست.
ﺳﻪشنبه، 05 فروردین 1393 - 10:00
امید تازه ای برای درمان سرطان سینه
محققان هدف جدیدی برای درمان انواع مهاجم سرطان سینه شناسایی کرده اند که می تواند سالانه باعث نجات هزار بیمار شود.
دوشنبه، 04 فروردین 1393 - 10:17
سلول های بنیادی مشتق از عضلات می توانند آسیب عصبی را بعد از ایجاد ضایعه ترمیم کنند
با توجه به مطالعات صورت گرفته به وسیله محققین دانشگاه پیتزبورگ، سلول های بنیادی مشتق از بافت عضلانی انسان قادر به ترمیم آسیب عصبی و احیا عملکرد مدل های حیوانی که دچار ضایعه عصب سیاتیک شده اند، می شوند. این یافته ها می تواند سلول درمانی بیماری های خاص عصبی مانند مولتیپل اسکلروزیس را میسر کند.
دوشنبه، 04 فروردین 1393 - 08:38
طرح تزریق سلول های بنیادی به بیماران دیستروفی عضلانی آغاز می شود
متخصص مغز و اعصاب
متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات از آغاز طرح تزریق سلول های بنیادی به بیماران مبتلا به دیستروفی عضلانی خبر داد و افزود: این طرح از اوایل سال 93 و با همکاری پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی آغاز خواهد شد.
یکشنبه، 03 فروردین 1393 - 10:00
سلول های بنیادی مزانشیمی و بهبود عملکرد قلب
محققان چینی روشی را برای استفاده از سلول های بنیادی جهت ترمیم سلول های دچار انفارکتوس و آسیب دیده در مجله Experimental Biology and Medicine گزارش کرده اند.
شنبه، 02 فروردین 1393 - 13:53
توانایی باززایی سلول های ترشح کننده انسولین
محققین دانشگاه Vanderbilt شواهدی مبنی بر توانایی باززایی سلول های پانکراس نوع بتای ترشح کننده انسولین کشف کردند.
جمعه، 01 فروردین 1393 - 13:25
نقش MicroRNA  ها  در سلول های تولید مثلی
دانشمندان به نقش microRNA ها در حفاظت علیه فعالیت ترانسپوزون های آسیب رسان در سلول های تولید مثلی پی بردند.
جمعه، 01 فروردین 1393 - 12:20
محققین تکوین پلاک های آلزایمری کشنده سلول را آهسته کرده اند
محققین دانشگاه میشیگان کشف کرده اند که چگونه یک ساختار سلولی به نام دستگاه گلژی، که در بیماران آلزایمری به دلایلی نامعلوم قطعه قطعه می شود و به نظر می رسد علت اصلی این بیماری باشد، تعمیر کنند.
جمعه، 01 فروردین 1393 - 12:15
اشاره محققین به  یک استراتژی درمانی بالقوه برای سندرم X شکننده
افراد مبتلا به سندرمX شکننده قادر به تولید کافی نوعی پروتئین به نام پروتئین عقب ماندگی ذهنی X شکننده (FMRP) نیستند و عملکرد این پروتئین در فرایند ترجمه اطلاعات ژنتیکی و تولید پروتئین ها مناسب بسیار مهم است.
یکشنبه، 31 فروردین 1393 - 10:30
از بین بردن سرطان با مهندسی سلولی/ کشف مهم زیست شناسان
در یک کشف مهم زیست شناسان فناوری جدیدی را برای از بین بردن سرطان با استفاده از سلول های ایمنی خود بیمار عرضه کرده اند.
یکشنبه، 31 فروردین 1393 - 10:13
برخی سلول های ایمنی تنها از یک اندام محافظت می کنند
دانشمندان انواع سلول های ایمنی کشنده طبیعی را شناسایی کردند که خاص هر اندام بوده و به طور مؤثرتر قادر به مقابله با عفونت های ویروسی و سرطان در آن اندام می باشند.
یکشنبه، 31 فروردین 1393 - 10:00
شروع آزمایشات بالینی برای سرطان پیشرفته ریه
یک مرکزتحقیقات سرطان در انگلیس با همکاری دو شرکت دارویی آزمایشات بالینی را برای درمان سرطان پیشرفته ریه آغاز کرده اند.
یکشنبه، 31 فروردین 1393 - 09:00
بیمارستان سرطان ویژه نیروهای مسلح افتتاح شد
آئین افتتاح مرکز سرطان، ویژه نیروهای مسلح (بیمارستان محب کوثر) صبح امروز با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.
یکشنبه، 31 فروردین 1393 - 08:56
موفقیت بی سابقه دانشمندان در شبیه‌سازی سلول‌های انسانی بالغ
محققان یک گام دیگر به تولید سلول‌های بنیادی کاملا همسان با دی‌ان‌ای بیمار نزدیک شده‌اند که می‌تواند برای درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.
شنبه، 30 فروردین 1393 - 15:21
محققین دلیل اختلالات حرکتی چشم را ردیابی کرده اند
قطعا تصور شرایطی مانند عدم حرکت دادن چشم ها یا ناتوانی در بالا بردن پلک ها و این که نتوانیم به صورت طبیعی دید داشته باشیم و مجبور به بالا بردن چانه برای دید مستقیم باشیم برای همه ما ناخوشایند است. به منظور تصحیح این شرایط محققین به دنبال این مطلب هستند تا دلیل این امر را متوجه شوند.
شنبه، 30 فروردین 1393 - 10:00