(آرشیو ماه فروردین 1393)

مبتلایان به سرطان، فریب افراد سودجو را نخورند
مدیر علمی پروژه سرطان جهاد دانشگاهی:
مدیر علمی پروژه سرطان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه درمان سرطان در کشور مطابق با استانداردهای جهانی است به بیماران سرطانی و خانواده های آنان هشدار داد: ادعای درمان سرطان با روش‌هایی خاص فریبی بیش نیست.
دوشنبه، 25 فروردین 1393 - 11:34
شناسایی آنزیم مؤثر در درمان سرطان و آسم
در مطالعات بر روی موش ها دانشمندان آنزیمی به نام SKG1 را شناسایی کردند که در تنظیم سلول های T سیستم ایمنی شرکت داشته و می تواند هدف درمانی مناسبی برای آسم و سرطان باشد.
دوشنبه، 25 فروردین 1393 - 09:15
مطالعه اختلال دو قطبی به کمک سلول های بنیادی
محققان امریکایی در دانشگاه Michigan نتیجه مطالعات خود را در مورد اختلال دو قطبی که به کمک سلول های بنیادی صورت گرفته در نشریه Translational Psychiatry ارائه داده اند.
دوشنبه، 25 فروردین 1393 - 08:45
حدود یک چهارم عمل های پیوند قلب جهان در ایران اجرا شده اند
مسوول بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری :
مسوول بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه سال گذشته در کشور 70 بیمار پیوند قلب شده اند، گفت: تاکنون در کل جهان چهار هزار بیمار پیوند قلب شده اند که کمتر از یک هزار مورد آن در ایران بوده است.
دوشنبه، 25 فروردین 1393 - 07:42
محققین در جست و جوی ابتدایی ترین ریشه شیزوفرنی واوتیسم هستند
عوامل استرس زای محیطی که طی بارداری به جنین وارد می شود، وی را مستعد اختلالات روانی پس از تولد می کند
یکشنبه، 24 فروردین 1393 - 09:00
نابودی سلول‌های سرطان مثانه با نانومیله طلا
راهبرد جدید در تحقیقات پیشرفته سرطان، تشخیص تفاوت بین سلول‌های سالم و سرطانی و از بین بردن آنها بدون آسیب رساندن به بافت سالم است.
یکشنبه، 24 فروردین 1393 - 08:52
اطلاعات در مورد پلاکت ها به حل معماهای اختلالات خونی کمک می کند
محققین این معما را که چگونه یک هورمون ضروری سازنده خون، تولید سلول های لخته خون به نام پلاکت ها را تحریک می کند، حل کرده اند.
شنبه، 23 فروردین 1393 - 09:30
مرحله اول آزمایشات بالینی ایمنی درمانی  ضد سرطان
مرحله اول آزمایشات بالینی نوعی واکسن ضد سرطان در مرکز تحقیقات سرطان Moffitt به تازگی مرحله اول آزمایشات بالینی یک روش جدید که بر پایه ایمنی درمانی استوار است، آغاز شده است.
شنبه، 23 فروردین 1393 - 09:00
بیست و یکمین کنگره بین المللی بیماری های مغز و اعصاب برگزار می شود
بیست و یکمین کنگره بین المللی بیماری های مغز و اعصاب و الکتروفیزیولوژی بالینی روزهای 20 تا 23 خرداد ماه در هتل المپیک تهران برگزار می شود.
پنجشنبه، 21 فروردین 1393 - 10:27
درمان رایج دیابت موجب گسترش هیپوگلیسمی می گردد
دانشمندان دانشگاه Adelaide، کشف کردند که درمان رایج دیابت نوع 2 می تواند موجب ایجاد دوره های طولانی تر از حالت نرمال واکنش قند خون پایین هیپوگلیسمی گردد که سلامتی بیماران دیابتی را تحت تأثیر قرار می دهد.
پنجشنبه، 21 فروردین 1393 - 09:45
مشارکت خیرین کشور در پروژه‌های نانو و سلو لهای بنیادی
مشاور وزیر بهداشت خبر داد
دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور و مشاور وزیر بهداشت از مشارکت خیرین کشور در پروژه‌های نانو و سلولهای بنیادی خبر داد.
چهارشنبه، 20 فروردین 1393 - 13:10
رمزگشایی از سلول‌های کلیدی در حس لامسه
تیمی از دانشمندان مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا به رهبری الن لومپکین به راز چگونگی حس‌کردن بافت‌ها و جزئیات دقیق توسط سلول‌های زیر پوست پی بردند.
چهارشنبه، 20 فروردین 1393 - 13:04
محققین بر نقش متابولیت ها در درک بیماری ها تاکید دارند
اتکای بیش از حد بر روش های ژنتیک محور در پیش بینی، تشخیص و درمان بیماری ها منجر به دستیابی های علمی جدیدی شده است و محققین تاکید بسیار بیشتری بر متابولیت بدنی در درک بیماری ها دارند.
دوشنبه، 18 فروردین 1393 - 10:00
یک زیست ماده از جنس ماتریکس کلاژنی بسیار نازک برای مهندسی ریز بافت های سه بعدی
استفاده از یک ماتریکس کلاژنی بسیار نازک جدید اجازه تعمیر و نگهداری مورفولوژی سلول کبدی و عملکرد آن را در مقیاس میکرو و روی ابزارهایی به نام organ on a chip می دهد که این ابزار مثالی از مهندسی ریز بافت ها است.
دوشنبه، 18 فروردین 1393 - 09:15
ارتباط ژن بیماری کبدی با سرطان مثانه
محققان امریکایی به تازگی نتایج تحقیقات خود را در Journal of the National Cancer Institute ارائه داده و اعلام کرده اند موفق به کشف مکانیسمی شده اند که در بروزسرطان مثانه نقش دارد و ژن AGL را خاموش می کند.
دوشنبه، 18 فروردین 1393 - 08:15