(آرشیو ماه دی 1393)
مسیر سیگنالینگی که موجب تولید سلول های سرطانی مقاوم به شیمی درمانی و با تکثیر آهسته می شود
مطالعه ای جدید حاکی از مسیر سیگنالینگی است که مسئول تولید سلول های سرطانی با سرعت تکثیر آهسته است. این سلول های سرطانی به درمان های استاندارد مانند شیمی درمانی پاسخ نمی دهند و دلیل اصلی عود مجددا سرطان هستند.
یکشنبه، 28 دی 1393 - 10:00
موافقت FDA با استفاده از دستگاه های ایمپلنت شده برای درمان چاقی
سازمان غذا و داروی آمریکا یک دستگاه درمانی کاهش دهنده وزن را مورد تصویب قرار داده است که مسیرهای عصبی بین مغز و معده را هدف قرار می دهد و احساس گرسنگی و سیری را کنترل می کند.
یکشنبه، 28 دی 1393 - 09:30
تست های جدید می تواند راهنمای درمان برای بیماران پیوند مغز استخوان در بیماری پیوند علیه میزبان(GVHD) باشند
تستی جدید می تواند راهنمای درمانی برای بیماران GVHD باشد که یک اختلال تهدید کننده حیات است که مربوط به پیوندهای مغز استخوان یا سلول های بنیادی است.
یکشنبه، 28 دی 1393 - 09:00
بلوک کردن هورمون GnIH می تواند مانع از  ناباروری القاشده به وسیله استرس شود
محققین در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، کشف کرده اند که استرس مزمن هورمونی را فعال می کند که تا مدت ها بعد از خاتمه استرس موجب ناباروری می شود و بلوک کردن این هورمون می تواند رفتارهای تولیدمثلی خانم ها را به سطح طبیعی بازگرداند.
یکشنبه، 28 دی 1393 - 08:30
انتقال سلول های بنیادی به پانکراس می تواند منجر به معکوس شدن دیابت نوع یک شود
محققین در بیمارستان زنان وابسته به هاروارد با مطالعه سلول های بنیادی مزانشیمی راهی را برای تقویت و طولانی کردن اثرات درمانی در مدل های پیش بالینی دیابت نوع یک کشف کرده اند.
یکشنبه، 28 دی 1393 - 08:00
استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیمارانی با سکته قلبی ایسکمیک
کمپانی Novastem، پیشگام در طب ترمیمی، اعلام کرده است که توانسته است اولین بیماری که دچار سکته ایسکمی شده بود را درمان کند.
یکشنبه، 28 دی 1393 - 07:30
نخستین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار می‌شود
30 اردیبهشت؛
نخستین کنگره بین‌المللی «سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی»، از 30 اردیبهشت تا اول خرداد ماه سال آینده به همت پژوهشگاه رویان، جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.
شنبه، 27 دی 1393 - 14:50
سرطان پوست: کشف مکانیسم جدید دخیل در ایجاد، رشد و پیشرفت تومور(نقش سلول های بنیادی سرطانی)
کارسینومای سلول سنگفرشی(SCC) دومین سرطان پوستی شایع است که سالانه بیش از نیم میلیون نفر را درگیر می کند. سلول های بنیادی سرطانی که منشا بسیاری از سرطان ها هستند در پوست نیز وجود دارند و رشد توموری را حمایت می کنند و به دلیل مقاومت به درمان ها می توانند موجب عود مجددا بیماری بعد از درمان شوند.
شنبه، 27 دی 1393 - 11:00
درمان شکستگی های استخوانی بزرگ با استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی
دستگاه جدیدی که می تواند طی جراحی های ارتوپدی به سرعت سلول های جوان را از مایعات بدن تغلیظ و استخراج کند، امیدها را برای بهبود انتقال سلول های بنیادی در شکستگی های بزرگ افزایش داده است. محققین در UC Davis درصدد هستند تا مطالعات بالینی را برای تست امنیت و کارایی این دستگاه در ماه های آینده شروع کنند.
شنبه، 27 دی 1393 - 10:30
چه چیز موجب می شود سلول ها تقسیم شوند؟
زمانی که سلول های سریع الرشد به دو سلول کوچک تر تقسیم می شوند؛ چه چیزی موجب شکافتن سلول می شود؟ ایا اندازه ای وجود دارد که سلول ها باید نهایتا به آن برسند؟ و چه چیزی موجب می شود که رشد سلول برای بزرگتر شدن ادامه یابد؟
شنبه، 27 دی 1393 - 10:00
به چالش کشیدن  تئوری های قبلی در مورد از دست دادن سلول های بنیادی عضلات و  فرایند پیری
ورزشکاران حرفه ای ساعت ها وقت خود را روی سلامتی و قوی کردن عضلات خود می گذرانند و این امر اجازه عملکرد فیزیکی بهتری را به آن ها می دهد و مانع از سستی آن ها و جلوگیری از برخی بیماری ها می شود.
شنبه، 27 دی 1393 - 09:30
ساخت سلاحی کوچک برای مبارزه با سرطان پانکراس
محققین برای اواین بار ارگانوئیدهای پانکراسی بسیار کوچکی را ایجاد کرده اند که می توانند مدل های سه بعدی بلند مدتی را برای غده پانکراس انسان و بررسی سرطان پانکراس و راه های متوقف کردن آن ارائه دهند.
شنبه، 27 دی 1393 - 09:00
استفاده از سلول های بنیادی برای ترمیم قرنیه آسیب دیده
محققین در حیدرآباد هندوستان، در مطالعه ای اولیه توانسته اند بینایی فردی با قرنیه آسیب دیده را با استفاده از سلول های بنیادی احیا کنند. اگر موفقیت این مطالعه اثبات شود، شهروندان هندی دیگر نیاز به انتظارهای طولانی مدت برای دریافت پیوند قرنیه نخواهند بود و دیگر نیازی هم به جراحی های چشم نیست.
شنبه، 27 دی 1393 - 08:30
روش جدید تشخیص شرایط ژنتیکی در جنین IVF به وسیله karyomapping
مطالعه ای جدید در دانشگاه کنت دریافته است که karyomapping روشی کارآمد و مقرون به صرفه برای تشخیص طیف وسیعی از بیماری های ژنتیکی در جنین های حاصل از IVF است.
شنبه، 27 دی 1393 - 08:00
محققین برای اولین بار عضلات انسانی منقبض شونده را در ظروف آزمایشگاهی کشت دادند
محققین در دانشگاه Duke گزارش کرده اند که برای اولین بار عضله اسکلتی انسانی را در آزمایشگاه رشد داده اند که به محرک های خارجی مانند پالس ها الکتریکی و داروها پاسخ می دهد. آن ها می گویند که این ساخته آن ها راه را برای تست کردن داروهای جدید و مطالعه برخی بیماری ها بدون ایجاد خطر برای بیماران هموار می کند.
شنبه، 27 دی 1393 - 07:30
صفحه 2 از 8ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه