(آرشیو ماه دی 1393)
دلیل اتفاق افتادن دو سوم سرطان ها بدشانسی است! (موتاسیون تصادفی در سلول های بنیادی)
درچند سال گذشته بیش از 6/1 میلیون مورد سرطانی جدید در ایالات متحده شناسایی شد. در حالی که به نظر می رسد که ژنتیک و عوامل محیطی دو عامل اصلی سرطان باشند اما مطالعه ای جدید در دانشگاه جان هاپکینز ادعا دارد که دلیل اتفاق افتادن دو سوم سرطان ها "بدشانسی" است.
دوشنبه، 22 دی 1393 - 09:30
کشف نقش یک پروتئین تنظیم کننده در بلوک کردن تومور
دانشمندان دانشگاه منچستر در انگلیس به مطالعه نقش یک پروتئین در تنظیم رشد تومور پرداخته و نشان داده اند این پروتئین در آزمایشگاه می تواند رشد سرطان کبد را سرکوب نماید.
دوشنبه، 22 دی 1393 - 09:00
 اولین و تنها فرد درمان شده برای ایدز با استفاده از سلول های بنیادی در برلین
ری براون که وی را به نام بیمار برلین می شناسند، فردی است که پیش از این در سال 2007 مورد پیوند سلول های بنیادی قرار گرفت و اولین فردی است که پیش از این که برای این بیماری درمان شده باشد، به مدت 12 سال با این بیماری دست به گریبان بود.
دوشنبه، 22 دی 1393 - 08:30
سازش پذیری زیستی مدل های اندامی
طی جراحی هایی با حداقل تهاجم، یک جراح مجبور است به اطلاعاتی که از مانیتورها یا اسکرین دریافت می کند اعتماد کند: یک مدل سه بعدی از ارگان های مربوطه نشان می دهد که یک تومور کجا شکل می گیرد و کجا می توان عروق خونی حساس را پیدا کرد.
یکشنبه، 21 دی 1393 - 10:00
هدف قرار دادن ساعت بیولوژیک سلولی برای کشتن سلول های سرطانی
زیست شناسان سلولی در مرکز پزشکی UT Southwestern تلومرهایی با یک مولکول کوچک به نام 6-thiodG را هدف قرار داده اند تا بتوانند از مزیت های ساعت بیولوژیک سلولی برای کشتن سلول های سرطانی و کاهش رشد تومور استفاده کنند.
یکشنبه، 21 دی 1393 - 09:30
آیا ورزش می تواند به افراد مبتلا به پارکینسون کمک کند؟
ممکن است ورزش به افراد مبتلا به پارکینسون کمک کند و تعادل، توانایی های حرکتی و کیفیت زندگی بهبود یابد.
یکشنبه، 21 دی 1393 - 09:00
سیستم های سه بعدی برای سرطان پانکراس پتانسیل تغییر روش های درمانی را دارد
سرطان پانکراس یکی از کشنده ترین انواع سرطان است که تنها شش درصد افراد بعد از تشخیص توانسته اند تا پنج سال زنده بمانند. اما اینک محققین در آزمایشگاه Cold spring Harbor اعلام کرده اند که یک سیستم مدل جدید را برای رشد سلول های سرطانی و طبیعی پانکراسی در آزمایشگاه پیدا کرده اند.
یکشنبه، 21 دی 1393 - 08:30
استفاده از نانوتکنولوژی برای ساخت جایگزین های رباط متقاطع قدامی(ACL)
گسستگی رباط متقاطع قدامی(ACL)که ران را به ساق متصل می کند یکی از شایع ترین آسیب دیدگی ها در ورزش است. هیچ آسیب دیدگی دیگری نیست که بتواند به اندازه این آسیب، ورزشکاران را برای یک فصل یا برای همیشه از فعالیت بازدارد. رگ به رگ شدن و بیرون زدگی های ACL بسیار از افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.
یکشنبه، 21 دی 1393 - 08:00
BCL11A : ژن جدید سرطان سینه
محققان توانسته اند ژن جدیدی به نام BCL11A را کشف کنند که در سرطان های سینه موسوم به triple-negative که به سختی نیز درمان می شوند، فعال است.
یکشنبه، 21 دی 1393 - 07:30
سلول ها پیرامون شان را با استفاده از ساختارهای انگشت مانند حس می کنند
سلول ها دارای بیرون زدگی های انگشت مانندی هستند که از آن ها برای حس کردن محیط پیرامون شان استفاده می کنند. آن ها می توانند محیط شیمیایی را تشخیص داده و محیط فیزیکی شان را با استفاده از حسگرهای فوق حساس حس کنند.
شنبه، 20 دی 1393 - 10:00
میکروب های پوست موجب پاسخ های ایمنی خاصی می شوند.
مطالعه جدیدی که توسط محققان امریکایی در موش ها صورت گرفته نشان می دهد سیستم ایمنی در پوست به میکروب های مختلف پاسخ های ویژه ای می دهد. این یافته ها به شفاف سازی نقش حفاظتی مجموعه میکروب های پوست کمک می کند و ممکن است به توضیح این که چگونه تنوع میکروب ها در قسمت های مختلف پوست باعث بیماری های پوستی می شود، نیز کمک کند.
شنبه، 20 دی 1393 - 09:30
فن آوری های جدید به جراحی های سرطان و کشتن سلول های بدخیم باقی مانده کمک می کنند
محققین در دانشگاه Oregon راه جدیدی را برای وارد کردن مواد به طور گزینشی به درون سلول های سرطانی ایجاد کرده اند. این سیستم به جراحان در شناسایی بافت های بدخیم کمک می کند و سپس در ترکیب با فتوتراپی، سلول های باقی مانده را بعد از برداشت تومور می کشد.
شنبه، 20 دی 1393 - 09:00
ساخت پیشابراه جدید با استفاده از مهندسی بافت
محققین در دانشگاه Forest گزارش داده اند که پنج کودک که قادر نبودند بعد از آسیب به نحو مناسبی ادرار کنند، با استفاده از یک پیشابراه جدید که از سلول های خود فرد ایجاد شده بود درمان شدند.
شنبه، 20 دی 1393 - 08:30
پیشرفت های عمده برای درمان دیابت با استفاده از سلول های بنیادی
اخیرا محققین در دو گروه اعلام کرده اند که در in vitro توانسته اند سلول های بنیادی را به سلول های بتای کاملا بالغ تبدیل کنند.
شنبه، 20 دی 1393 - 08:00
مزایای طولانی مدت استفاده از پیوند سلول های بنیادی در اسکلرودرمی
پنج ماه بعد از پیوند سلول های بنیادی خون ساز اتولوگ، بیماران مبتلا به اسکلروزیس سیستمیک پیش رونده، علایم بهبودی را در مقایسه با گروه کنترل نشان دادند.
شنبه، 20 دی 1393 - 07:30
صفحه 4 از 8ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه