(آرشیو ماه بهمن 1393)
بانک خون بند ناف درکشورباید تبدیل به یک طرح ملی شود
دبیرستاد توسعه علوم وفناوری های سلول های :
دبیرستاد توسعه علوم وفناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری گفت: با توجه به ضرورت وجود بانک خون بند ناف در کشور اجرای این طرح باید به یک طرح ملی تبدیل شود.
شنبه، 25 بهمن 1393 - 13:24
اثر چاقی روی باروری می تواند برعکس شود
در یک مطالعه جالب، محققین در دانشگاه آدلاید نشان داده اند که چگونه آسیب ناشی از چاقی می تواند از مادر به فرزندانش منتقل شود و چگونه این آسیب می تواند معکوس شود. این مطالعه می تواند در آینده کاربردهای وسیعی در درمان ناباروری داشته باشد.
شنبه، 25 بهمن 1393 - 09:00
سلول های عروق خونی می توانند تبدیل سلول های بنیادی پرتوان به رده های خونی را بهبود ببخشد
سلول های بنیادی خون ساز(HSCs) می توانند به همه انواع سلول هایی که در سیستم ایمنی و خونی وجود دارند تمایز پیدا کنند.
شنبه، 25 بهمن 1393 - 08:30
نانوهیدروژل هایی که سلول های سرطانی را مورد حمله قرار می دهند
هیدروژل ها موادی هستند که معمولا برای مواردی مانند لنزهای تماسی و ... مورد استفاده قرار می گیرند تا رطوبت را کنترل کنند. با این حال، مهندسین شیمی، تکنولوژی جدیدی را بر مبنای نانوذره های حساس به گرما(نانوهیدروژل ها) ایجاد کرده اند تا از این مواد در زمینه زیست پزشکی و برای کنترل آزادسازی داروهای ضد سرطانی استفاده کنند.
شنبه، 25 بهمن 1393 - 08:00
فاکتور رونویسیTwist1 در تنظیم شکل و عملکرد سلول نقش دارد
نتایج این مطالعه حاکی از پیچیدگی نقش فاکتورهای رونویسی در ترمیم و یا پیشرفت تومور است.
جمعه، 24 بهمن 1393 - 11:30
بهبود تشکیل استخوان در نوزادانی با بیماری های استخوانی نادر، بعد از سلول درمانی
تیمی از محققین ژاپنی از پیوند مغز استخوان برای درمان هیپوفسفاتازیا(HPP) استفاده کرده اند. در این مطالعه، محققین از پیوند مغز استخوان در ترکیب با پیوند سلول های بنیادی مزانشیمی برای درمان دو نوزاد مبتلا به هیپوفسفاتازیا استفاده کردند. اهدا کنندگان این سلول های بنیادی مزانشیمی یکی از والدین نوزادن بودند.
جمعه، 24 بهمن 1393 - 10:30
وجود شبکه سیگنالینگ در سلول های خون ساز منجر به بهبود درمان های سرکوب کننده ایمنی می شود
بیمارانی که متحمل پیوند عضو می شوند یا این که مبتلا به بیماری های اوتوایمن می شوند احتمال بیشتری وجود دارد که بیمار شوند. تحقیقی در مورد یک مسیر سیگنالینگ سلولی کلیدی است، که پیشنهاد می کند که این امر ممکن است تا حدی به دلیل اثرات دارویی ناشناخته باشد و دیدگاه های بیشتری را در مورد کنترل ایمنی ارائه می دهد.
پنجشنبه، 23 بهمن 1393 - 12:00
مطالعه فرایند استخوان سازی در فضا!
دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، بودجه ای را برای تست کردن درمان های تسریع کننده رشد استخوان جدید در ایستگاه های فضایی بین المللی دریافت کرده است.
پنجشنبه، 23 بهمن 1393 - 11:00
دبیر اجرایی سومین جشنواره زیست فناوری از برگزاری سومین جشنواره زیست فناوری کشور اردیبهشت ماه سال آینده به همت ستاد توسعه زیست فناوری خبر داد.
ﺳﻪشنبه، 21 بهمن 1393 - 15:17
  کشف رده جدیدی از سلول‎‎های بنیادی جنین انسانی در کشور
رییس پژوهشکده علوم تولید مثل یزد اعلام کرد:
محققان در گروه مطالعاتی مرکز تحقیقات بیولوژی سلول‏‏های بنیادی پژوهشکده موفق شدند تا رده جدیدی از سلول‎‎های بنیادی جنین انسانی را بدست آورند.
ﺳﻪشنبه، 21 بهمن 1393 - 11:24
امیدواری برای احیای سلول ها در نخاع و مغز آسیب دیده
محققین Penn state می گویند: ما روش انقلابی را برای احیای بافت های اسکار درون مغز ایجاد کرده ایم که موجب می شود این بافت ها به شرایط طبیعی شان برگردند.
ﺳﻪشنبه، 21 بهمن 1393 - 09:00
یک پلت فرم مقیاس پذیر برای رشد سلول های عضلانی قلب ممکن است منجر به ترمیم سلول های قلبی آسیب دیده شود
توانایی تولید حجم وسیع از سلول های عضلانی قلبی انسانی می تواند به جایگزین کردن سلول های قلبی آسیب دیده طی حمله قلبی کمک کند و همچنین فرایند تست داروهای جدید روی سلول های قلبی را بهبود ببخشد.
ﺳﻪشنبه، 21 بهمن 1393 - 08:30
روش کشت انقلابی برای کبد و پانکراس
جامعه بین المللی تحقیقات سلول های بنیادی(ISSCR) اخیرا جایزه ای را به دکتر هانس کلور به خاطر انتشار دو مقاله ارائه داده است. این مقاله ها حاکی از ایجاد یک سیستم کشت برای سلول های بنیادی کبد و سلول های بنیادی مشتق از سرطان پانکراس است که می تواند در پیوند کبد، انقلابی ایجاد کند و به مبارزه با سرطان پانکراس کمک کند.
ﺳﻪشنبه، 21 بهمن 1393 - 08:00
آنزیم هایی که تصور می شد موجب پیشرفت سرطان می شوند درواقع تومورها را سرکوب می کنند
با پایان دادن به یک عقیده دگم قدیمی، یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه کالیفرنیا می گویند که آنزیم هایی که مدت هاست آن ها را به عنوان پیشبرنده سرطان می شناسند، در واقع سرکوب کننده های توموری هستند و تلاش های بالینی متداول هم که دنبال داروهای مهارکننده هستند باید برعکس، به دنبال راهی برای احیای فعالیت این آنزیم ها باشند.
دوشنبه، 20 بهمن 1393 - 20:38
سیستم ایمنی، سلامت گوارشی را با پرورش جمعیتی از باکتری های خوب بهبود می بخشد
بیش از یک میلیون و چهار صد هزار نفر آمریکایی از قلنج های ناراحت کننده شکمی و اسهال که همراه با کولیت اولسراتیو و بیماری Crohn است، رنج می برند. این شرایط را مجموعا تحت عنوان بیماری روده التهابی(IBD) می شناسند که همراه با عدم تعادل در هزاران گونه باکتریایی مفید ساکن روده گوارش است.
دوشنبه، 20 بهمن 1393 - 20:28
صفحه 3 از 8ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه