(آرشیو ماه خرداد 1393)
سرطان عامل 17 درصد مرگ و میر در کشور است
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: 17 درصد مرگ و میر در کشور ناشی از سرطان ها است.
چهارشنبه، 07 خرداد 1393 - 12:23
اصلاح نقطه ژنی معیوب، تولید سلول های سالم را در پی دارد
عضو هیات مدیره انجمن ژنتیک
عضو انجمن بیوتکنولوژی با بیان اینکه ایران دارای یکی از غنی ترین منابع ژنتیکی جهان است گفت: از آنجائی که پروتئین ها درون بدن ما بر مبنای اطلاعات ژنتیکی تولید می شوند، چنانچه یکی از آن ها تغییر کند یک پروتئین غلط تولید می شود یا تولید پروتئین قطع می شود و این باعث ایجاد اشکال است. اگر این پروتئین در سطح ژنوم شناسایی شود و نقطه ژنی معیوب اصلاح شود سبب خواهد شد سلول نسل بعدی، سلول سالم باشد.
چهارشنبه، 07 خرداد 1393 - 09:45
شناسایی فازی از چرخه سلولی که سلول های بنیادی را برای فعالیت تحریک می کند
سلول های بنیادی بالغ در بسیاری از بافت ها در پاسخ به ایجاد یک آسیب در نواحی دورتر وارد یک فاز هشدار قابل بازگشت می شوند.
چهارشنبه، 07 خرداد 1393 - 09:00
مبارزه با سرطان با تغییر رژیم غذایی
محدود کردن کالری دریافتی در طول درمان سرطان سینه در موش ها برنامه سلولی را به گونه ای تغییر می دهد که احتمال متاستاز را کم می شود.
چهارشنبه، 07 خرداد 1393 - 08:30
مهار گیرنده های درد در موش موجب افزایش طول عمر و متابولیسم می شود
مهار کردن گیرنده درد در موش نه تنها طول عمر آن ها را افزایش می دهد بلکه به آن ها قابلیت متابولیسم بیشتری می دهد. به عنوان مثال موجب بهبود پاسخ دهی به انسولین در آن ها می شود و به آن ها اجازه مواجه بهتر با قند بالای خون را می دهد.
چهارشنبه، 07 خرداد 1393 - 08:00
باکتری های موجود در بینی می توانند پیش بینی کننده عفونت های پوستی باشد
باکتری هایی که در بینی یافت می شوند می توانند نشان دهنده عفونت هایی در پوست یا بافت های نرم بدن در آینده باشند.
ﺳﻪشنبه، 06 خرداد 1393 - 13:30
مطالعات نشان می دهد که  جفت یک محیط استریل نیست
اعتقاد بر این است که جفت یک اندام کاملا استریل است که جنین از طریق آن اکسیژن و مواد غذایی مورد نیازش را به دست می آورد. اما مطالعه اخیر در دانشگاه هوستون این نظریه را زیر سوال برده است. این محققین دریافته اند که جفت باکتری های را در بر دارد که می تواند روی بارداری موثر باشد.
ﺳﻪشنبه، 06 خرداد 1393 - 12:30
کشف سلول های پیش ساز سیستم ایمنی و نقش آن ها در مبارزه با عفونت
سیستم ایمنی ذاتی عوامل عفونت زا مانند ویروس ها و باکتری ها را شناسایی می کند. گروهی از لنفوسیت ها به نام سلول های لنفوسیتی ذاتی یا ILCs، نقش مهمی را در دفاع بدن علیه عوامل عفونت زا ایفا می کنند.
ﺳﻪشنبه، 06 خرداد 1393 - 11:35
سلول های بنیادی بسته بندی شده برای استفاده در طب ترمیمی
محققین اسپانیایی شروع به فروش اولین بیورآکتورهای در جهان کرده اند که سلول ها را به روشی کاملا مستقل کشت می دهد و احتیاجی به هیچ گونه ماده افزودنی سمی نیست. این وسیله توجه زیادی را به ویژه در دانشگاه آکسفورد به خود جلب کرده است.
ﺳﻪشنبه، 06 خرداد 1393 - 10:41
 انتخاب رئیس بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران
در اولین جلسه هیئت مدیره بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران که صبح امروز در سازمان پزشکی قانونی کشور برگزار شد، اولویت‌های بانک برای ذخیره‌سازی پروفایل‌های ژنتیکی مورد بررسی قرار گرفت.
دوشنبه، 05 خرداد 1393 - 13:47
سمپوزیوم سلول های بنیادی، کاربرد، پتانسیل و چشم اندازها
در استان اصفهان برگزار می شود؛
سمپوزیوم سلول های بنیادی، کاربرد، پتانسیل و چشم اندازهادر تاریخ ۸ خرداد ۱۳۹۳ توسط مركز تحقيقات علوم سلولي جهاد دانشگاهي رویان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی این استان برگزار خواهد شد.
دوشنبه، 05 خرداد 1393 - 12:12
انتقاد دبیر ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در مشهد
دبیر ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در مشهد تصریح کرد: کمیت و کیفیت فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در مشهد کم بوده و این میزان باید افزایش یابد.
دوشنبه، 05 خرداد 1393 - 10:02
نقش کلیدی کلسترول در مهاجرت سلولی
محققین دانشگاه بارسلونا کشف کرده اند که کلسترول نقش کلیدی را در جابه جایی سلول و تهاجم بافتی دارد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که تجمع LDL در سلول های ممکن است نقش مهمی را در افزایش جابه جایی سلول ایفا کند. برخلاف آن سطح بالای HDLمی تواند مانع از پراکنده شدن سلول شود. این مطالعه می تواند در فهم بهتر متاستاز سرطانی موثر باشد.
دوشنبه، 05 خرداد 1393 - 08:30
کشف مسیر عصبی جدیدی در چشم که به بینایی کمک می کند
با توجه به مطالعه صورت گرفته به وسیله پژوهشگران دانشگاه جان هاپکینز به نظرمی رسد یک نوع از سلول های شبکیه بیشتر از آن چه تصور می شد در بینایی نقش دارد.
دوشنبه، 05 خرداد 1393 - 08:00
کشف مراحل اولیه همه توانی(totipotency) در پیش ساز های اسپرم
در بدن یک سلول پوست همیشه پوست و یک سلول قلبی همیشه قلب خواهد شد. اما در اولین ساعات زندگی، سلول ها در جنین در حال تولد همه توان(totipotent) هستند و به طرز باورنکردنی این قابلیت را دارند که به پوست، قلب، روده و یا هر نوع سلول دیگری تبدیل شوند.
یکشنبه، 04 خرداد 1393 - 11:30
صفحه 9 از 11ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  7  8  [9]  10  11  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه