(آرشیو ماه تیر 1393)
کشف مارکر گلیکوپروتئینی پلی سیالاته برای سلول های بنیادی عصبی در گوش داخلی افراد بالغ
دانشمندان مدرسه پزشکی UC Davis برای اولین بار نشان داده اند که یک گلیکوپروتئین پلی سیالاته که تکوین عصبی را کنترل می کند روی سطح سلول های گوش داخلی بالغین وجود دارد. این بیومارکر سلول های اولیه به محققین اجازه شناسایی سلول های نابالغ را می دهد و بنابراین آن ها می توانند از آن ها برای تحقیق بیشتر و درمان های احتمالی استفاده کنند.
یکشنبه، 29 تیر 1393 - 09:30
ایجاد تکنیک های پیش گامانه سلول های بنیادی برای ترمیم شکستگی ها و جلوگیری از قطع عضو
تکنیک پیش گامانه جدیدی به وسیله محققین دانشگاه Canterbury Christ Church ایجاد شده است که از سلول های بنیادی خود فرد برای رشد استخوان، ترمیم شکستگی و جلوگیری از قطع عضو استفاده می کند.
یکشنبه، 29 تیر 1393 - 09:00
پیوند سلول های بنیادی مشتق از چربی به مغز موش های آلزایمری موجب بهبود نوروژنز می شود
نتایج مطالعات اخیر نشان می دهد که پیوند سلول های بنیادی مزانشیمی می تواند نوروژنز را در مغز رت های بالغ یا مدل های موشی بیماری آلزایمر تحریک کند و عملکرد بافت اسیب دیده را در شرایطی مانند ایسکمی مغزی بهبود ببخشد.
یکشنبه، 29 تیر 1393 - 08:30
ارتباط بین وازکتومی و خطر ابتلا به سرطان پروستات تهاجمی
محققین مدرسه پزشکی هاروارد در بوستون دریافته اند که وازکتومی تا حد کمی با افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات و به میزان بیشتری با افزایش خطر سرطان پروستات کشنده یا پیشرفته همراه است.
یکشنبه، 29 تیر 1393 - 08:00
کشف زمان آسیب پذیری سلول های سرطانی متاستاز دهنده
سرطان بازی نیست اما محققان از نظریه game theory برای توضیح اینکه چگونه سلول های سرطانی درون یک تومور برای جمع آوری انرژی با یکدیگر همکاری می کنند استفاده کرده اند.
پنجشنبه، 26 تیر 1393 - 11:30
سلول های بنیادی ویژه بیمار و ژن درمانی شخصی
محققین دانشگاه کلمبیا راهی را برای ژن درمانی شخصی بیماران مبتلا به رتینیت پیگمنتوزا یافته اند. این بیماری یکی از دلایل عمده نابینایی است. این روش که در نوع خودش اولین محسوب می شود از مزیت های تکنولوژی سلول های بنیادی پرتوان القا شده برای تبدیل سلول های پوست به سلول های شبکیه استفاده می کند. این سلول ها به عنوان مدل ویژه بیمار برای بیماری مورد نظر در مطالعات بالینی استفاده می شوند.
پنجشنبه، 26 تیر 1393 - 10:30
استفاده از سلول درمانی برای احیا ریه
نزدیک 1650 نفر در ایالات متحده در انتظار دریافت پیوند ریه هستند. متاسفانه، تقاضا در این زمینه رو به افزایش است اما منابع اهدایی کمی وجود دارد. به دلیل کمبود اهدا کننده در دسترس، مدت زمانی که محققین در انتظار به سر می برند طولانی تر خواهد بود و درنتیجه این فاصله ای که ایجاد می شود میزان مرگ و میر تا 40 درصد افزایش می یابد.
پنجشنبه، 26 تیر 1393 - 10:00
شرایط پیوند اعضاء چیست؟
اعضا قابل اهدا قلب ، ریه ها ، کبد ، روده ها ، لوزالمعده و کلیه ها می باشد. علاوه بر این اعضا، برخی از بافتهای بدن نیز قابل پیوند می باشند. با اهدای قرنیه می توان بینایی رابه فردی که دچار صدمه شدید به چشم شده باز گرداند.
چهارشنبه، 25 تیر 1393 - 14:25
کشف نقش کلسترول در ایجاد سرطان
اثرات مخرب کلسترول بالا به ویژه LDL که کلسترول بد نامیده می شود در بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی ازمدت ها پیش شناخته شده است. در مطالعه جدیدی محققان کشف کرده اند چگونه کلسترول یک مسیر پیام رسانی را که با سرطان مرتبط است فعال می کند.
چهارشنبه، 25 تیر 1393 - 10:30
تولید خون انسان با همه ترکیبات آن در آزمایشگاه
محققان آمریکایی با استفاده از سلول‌های بنیادی موفق به تولید خون انسان با تمامی سلول‌های سازنده آن در آزمایشگاه شدند.
چهارشنبه، 25 تیر 1393 - 09:27
ثبت نام جشنواره علوم پزشکی رازی از فردا آغاز می‌شود
ثبت نام بیستمین دوره جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی از فردا آغاز می‌شود.
ﺳﻪشنبه، 24 تیر 1393 - 12:10
هدف قرار دادن منشاء متاستاز سرطان سینه به وسیله محققین سلول های بنیادی
محققین طی یک دوره تقریبا شش ماهه سلول های سرطانی گردش کننده در خون را در شرایط آزمایشگاهی کشت و تکثیر کردند. این فرایند آن ها را قادر می سازد جهش های جدید را شناسایی کرده و حساسیت های دارویی را ارزیابی کنند.
ﺳﻪشنبه، 24 تیر 1393 - 11:00
بانک خون بندناف یک ذخیره بسیار خوب  برای تضمین سلامت جامعه است
معاون پشتیبانی پژوهشگاه رویان:
امروز نوه و نتیجه‌های شنگول و منگول همان بزهای شبیه‌سازی شده دیروز، گله‌ای را تشکیل می‌دهند که به گفته معاون پژوهشگاه رویان حاوی ژن‌های شنگول و منگول و پروتئین‌های خاص هستند.
ﺳﻪشنبه، 24 تیر 1393 - 10:31
ترمیم ایمنی برای مقابله با عفونت های قارچی مرتبط با سرطان
عفونت های قارچی و sleeping beauty، دو موردی نیستند که به طور معمولی با هم در ارتباط باشند بلکه برای بیماران مبتلابه سرطان که دچار نقص ایمنی هستند ترکیب این دو فاکتور می تواند بسیار امیدوارکننده باشد.
ﺳﻪشنبه، 24 تیر 1393 - 09:15
اختلالات ژنتیکی مردان منجر به سقط جنین می شود
رییس انجمن علمی،تخصصی باروری و ناباروری ایران گفت: تحقیقات و بررسی های علمی در شهرهای یزد و شیراز که در سال گذشته صورت گرفته نشان می دهد که اختلالات کروموزمی در اسپرم مردان می تواند منجر به سقط خود به خودی جنین در همسران آنها شود.
ﺳﻪشنبه، 24 تیر 1393 - 09:06
صفحه 2 از 11ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه