(آرشیو ماه تیر 1393)
موفقیت دیگر محققان ایرانی در درمان سرطان سینه
محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به طراحی فرآیند اندازه گیری برون تنی قدرت اثر مهار کنندگان اروماتاز با استفاده از رده سلولی سرطان کبد (HepG2) و کیت الیزای استرون شدند، تا از این طریق بتوانند یک گام دیگر به درمان بیماری سرطان سینه نزدیک شوند.
ﺳﻪشنبه، 17 تیر 1393 - 10:08
استفاده از فضاهای هندسی محدود در ترغیب سلول های بنیادی انسانی برای خودسازمان دهی
حدود هفت روز بعد از لقاح، وقایع قابل توجهی در جمعیتی از سلول ها اتفاق می افتد که درنهایت منجر به ایجاد انسانی جدید می شود. این سلول ها شروع به تخصصی شدن می کنند. آن ها ویژگی هایی را به دست می آورند که به سرنوشت نهایی این سلول ها اشاره دارد.
ﺳﻪشنبه، 17 تیر 1393 - 09:30
آزمایش خون می تواند خطر ایجاد سرطان سینه را نشان دهد
محققین دانشگاه لندن آزمایش خون ساده ای را طراحی کرده اند که به کمک آن می توان احتمال تکوین سرطان سینه در زنان را پیش بینی کرد.
ﺳﻪشنبه، 17 تیر 1393 - 09:00
نشانگر سرطان های ناشی از آلاینده های محیطی توسط محقق ایرانی کشف شد
محقق و استاد ایرانی دانشگاه ˈلوئیز ویلˈ آمریکا موفق به کشف یک نشانگر(Biomarker) جدید برای سرطانهای ناشی از آلاینده های زیست محیطی شده است.
ﺳﻪشنبه، 17 تیر 1393 - 08:50
سلول های بنیادی بالغ می تواند از دست دادن دندان ها را درمان کند
تکنیک های پیشگامانه برای رشد دندان با استفاده از سلول های بنیادی خود فرد بیمار کمک کننده خواهد بود و دندان تولید شده از سلول های بنیادی با استفاده از مهندسی زیستی می تواند استفاده از ایمپلنت های دندانی مصنوعی را به چالش بکشد.
ﺳﻪشنبه، 17 تیر 1393 - 08:30
 درمان بیماری‌های قلبی با تزریق مغز استخوان
مسئول سلول‌درمانی پژوهشکده رویان
مسئول سلول‌درمانی پژوهشکده رویان از ایجاد اولین کارخانه سلول‌درمانی خاورمیانه در تهران، درمان بیماری‌های قلبی و عروقی با تزریق مغز استخوان و نیز درمان چین و چروک از طریق سلول‌درمانی خبر داد.
ﺳﻪشنبه، 17 تیر 1393 - 08:28
کشف قطعه مهمی از پازل تومور مغزی
محققان کانادایی عضوی از خانواده پروتئینی به نام SUMO ( (small ubiquitin- like modifier را کشف کرده اند که علت تکثیر کنترل نشده سلول های توموری به ویژه glioblastoma است.
ﺳﻪشنبه، 17 تیر 1393 - 08:00
ترومبوز چیست؟
ترومبوز (Thrombus) یا ترومبوزیس (Thrombosis)، به تشکیل لخته خون در داخل یک رگ خونی می گویند، این عارضه عموما از طریق تجمع پلاکت ها به صورت پلاگین پلاکت و فعال شدن سیستم هومورال انعقادی پدید می آید، پدید آمدن لخته خونی در زمان آسیب دیدگی، طبیعی است، به جز آسیب شناسی در نمونه هایی از انعقاد های ترومبوز.
دوشنبه، 16 تیر 1393 - 11:53
آبشار بیوشیمیایی ایجادکننده التهاب مغز استخوان موجب اختلالات خونی شدید می شود
محققان می گویند مانند مهره های بازی دومینو آبشاری از وقایع مولکولی در مغز استخوان ، موجب تولید مقادیر زیادی التهاب می شود که تولید سلول های خونی را مختل کرده و باعث اختلالات کشنده ای نظیر لوکمیا می شود. این کشف می تواند منجر به استراتژی های درمانی جدید برای اختلالات خونی و نیز روشن شدن ارتباط بین التهاب و سرطان شود. این یافته ها در مجله Cell Stem Cell به چاپ رسیده است.
دوشنبه، 16 تیر 1393 - 09:00
نانوذره ها می توانند راه آسان تری را برای سلول درمانی ایجاد کنند
دانشمندان فیزیک دانشگاه آرلینگتون راهی را برای استفاده از لیزر در انتقال داروها و ژن درمانی در سطح سلولی ابداع کرده اند که به بافت های اطراف هیچ گونه آسیبی نمی رساند. این روش در نهایت می تواند به بیمارانی که از اختلالات ژنتیکی، سرطان و بیماری های عصبی رنج می برند کمک کند.
دوشنبه، 16 تیر 1393 - 08:00
ممکن است سلول های بنیادی دارای پتانسیل تمایزی و  قدرت پراکندگی بیش از آنچه تصور می شود باشند
مطالعه ای جدید پیشنهاد می کند که سلول های بنیادی پرتوان می توانند در بافت های بالغ نیز وجود داشته باشند و دارای نقش دو گانه ای در ترمیم بافتی و تومورزایی باشند.
یکشنبه، 15 تیر 1393 - 10:00
روش جدید برای رشد سلول های بنیادی جنینی گورخرماهی می تواند کل ماهی را ترمیم کند
گورخرماهی یک موجود مدل است که نقش مهمی را در مطالعات بیولوژیک و کشف و طراحی داروهای لازم برای درمان های با پایه سلولی ایفا می کند و می تواند سلول های بنیادی جنینی را ایجاد کند.
یکشنبه، 15 تیر 1393 - 09:30
محققین به دنبال تکنیک هایی برای بهبود سلول درمانی
کشت همزمان سلول های بنیادی مزانشیمی با سلول های شکل دهنده عروق خونی می تواند بازده فرایند پیوند و سلول درمانی را افزایش دهد.
یکشنبه، 15 تیر 1393 - 09:00
آغاز تحقیقات درمان بیماری‌های شبکیه با سلول‌های بنیادی جنینی
گورابی خبر داد:
رییس پژوهشگاه رویان از آغاز تحقیقاتی برای درمان بیماری‌های شبکیه چشم با سلول‌های بنیادی توسط محققان این پژوهشگاه خبر داد.
یکشنبه، 15 تیر 1393 - 08:52
توقف داروهای سرکوب کننده ایمنی  درروش جدید پیوند مغز استخوان
محققان امریکایی توانسته اند روشی را ابداع نمایند که به دنبال پیوند سلول های بنیادی خون سازمی توان استفاده از داروهای سرکوب کننده ایمنی را در بیماران متوقف کرد.
یکشنبه، 15 تیر 1393 - 08:30
صفحه 5 از 11ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه