(آرشیو ماه شهریور 1393)
 برای جلوگیری از برفک دهان به سلول های ایمنی غیر معمولی نیاز است.
طبق تحقیقات جدید نوعی سلول های ایمنی غیر معمول در زبان وجود دارند که نقش مهمی در جلوگیری ازبیماری برفک دهان به عهده دارند. این یافته ها می تواند توضیحی باشد برای این مساله که چرا افراد مبتلا به HIV یا دیگر بیماری های مربوط به نقص سیستم ایمنی نسبت به عفونت قارچی دهان آسیب پذیرترند.
چهارشنبه، 19 شهریور 1393 - 10:15
نقش حیاتی پروتئین Nanog و بتا-کتنین در بازبرنامه ریزی سلولی
پروتئین Nanog به عنوان یک فاکتور رونویسی برای حفظ پرتوانی سلول های بنیادی کلیدی است. محققین در مطالعه ای به بررسی نقش این پروتئین پرداخته اند و مکانیسمی که به موجب آن این پروتئین عمل می کند را آشکار ساخته اند.
چهارشنبه، 19 شهریور 1393 - 09:45
استفاده از دو دارو برای جلوگیری از رد پیوند کبدی و تسریع ترمیم زخم پوست
ترکیب دو دارو که پیش از این بوسیله FDA برای کاربردهای مختلف مورد تصویب قرار گرفته بود مدت زمان ترمیم زخم را به اندازه یک چهارم کاهش داد و به طور معناداری موجب کاهش بافت اسکار در رت ها و موش ها شد.
چهارشنبه، 19 شهریور 1393 - 09:15
استفاده از سلول های پرتوان القایی در درمان بیماری های مختلف امکان پذیر شد
عضو هیات علمی گروه ژنتیک و سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان
عضو هیات علمی گروه ژنتیک و سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان گفت: هم اکنون استفاده از سلول های پرتوان القایی در درمان بیماری های مختلف امکان پذیر شده است و تمرکز ما روی بیماری های کبدی، قلبی، عصبی و چشمی است.
چهارشنبه، 19 شهریور 1393 - 09:08
طراحی روشی غیر تهاجمی برای تشخیص زودهنگام کمردردهای شایع و دردناک
یک تیم تحقیقاتی از مهندسین برای اولین بار تکنیک تصویربرداری را ایجاد کرده اند و از آن برای شناسایی بیومارکرهایی استفاده کردند که می توانند نشان دهند بیماران مستعد کمردردهای تحلیل برنده و دردناک هستند.
چهارشنبه، 19 شهریور 1393 - 08:45
ایجاد یک بیوبانک مرکزی از سلول های بنیادی برای مطالعات دارویی
سلول های بنیادی انسانی این اجازه را به محققین می دهند تا چگونگی پاسخ دهی به داروهای جدید را ارزیابی کنند یا چگونگی به وجود آمدن بیماری را بررسی کنند.
چهارشنبه، 19 شهریور 1393 - 08:15
شناسایی آنزیم کنترل کننده متاستاز سرطان سینه
محققین در دانشگاه کالیفرنیا آنزیمی را شناسایی کرده اند که پراکنده شدن سرطان سینه را کنترل می کند.
چهارشنبه، 19 شهریور 1393 - 07:45
مرکز ملی مدیریت ذخایر ژنتیکی تشکیل می‌شود
پس از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی
رئیس کارگروه ذخایر ژنتیکی و زیستی تصریح کرد: پیش‌نویس اساسنامه ایجاد مرکز ملی مدیریت ذخایر ژنتیکی تهیه و پس از بررسی‌های متعدد توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.
ﺳﻪشنبه، 18 شهریور 1393 - 12:55
غذاهای غنی از پتاسیم خطر سکته را در زنان پیرتر پایین می آورند
محققین دریافته اند که زنان پیرتر که رژیم غذایی شان حاوی غذاهای غنی از پتاسیم است در مقایسه با زنانی در همین سن و با مصرف پتاسیم کمتر، کمتر در معرض سکته قرار دارند. این مطالعه نشان داده است که در زنان یائسه، در صورتی که از فشار خون بالا رنج نمی برند، مصرف غذاهای غنی از پتاسیم بسیار سودمند خواهد بود.
ﺳﻪشنبه، 18 شهریور 1393 - 10:30
جدیدترین ابزار دقیق پزشکی: ارگانوئیدهای سرطان پروستات
محققین مرکز سرطان Kettering برای اولین بار نشان داده اند که ارگانوئیدهای مشتق از تومورهای سرطان پروستات انسانی می توانند در ازمایشگاه رشد کنند و به این ترتیب ابزار جدید جالبی را برای تست کردن داروهای سرطانی و ایجاد درمان های سرطانی شخصی در اختیار پژوهشگران قرار می دهند.
ﺳﻪشنبه، 18 شهریور 1393 - 10:00
شناسایی تنظیم کننده های مهم پاسخ ایمنی
در مطالعه ای مشترک محققین فلوریدا و انستیتو La jolla روشی موثرتر را طراحی کرده اند که تعیین می کند که چگونه سلول های T ایمنی به نوعی سلول های تخصص یافته تمایز می یابند که به از بین بردن سلول های آلوده شده و کمک کردن به سایر سلول ها طی عفونت کمک می کند.
ﺳﻪشنبه، 18 شهریور 1393 - 09:30
کاهش توانایی سلول های بنیادی برای ترمیم ماهیچه با بالارفتن سن
زمانی که ما پیر می شویم سلول های بنیادی بدن ما به تدریج توانایی ترمیم آسیب را از دست می دهند. محققان کانادایی دلیل کاهش ماهیچه های اسکلتی را کشف کرده اند. این یافته ها در Nature Medicine به چاپ رسیده است.
ﺳﻪشنبه، 18 شهریور 1393 - 09:00
هدف سازمان غذا و دارو نظارت بر فرآيندهاي سلول هاي بنيادي، مهندسي بافت و ژن درماني است
عضو اداره بيولوژيك سازمان غذا و دارو
عضو اداره بيولوژيك سازمان غذا و دارو گفت: وظيفه سازمان غذا و دارو نظارت بر سطح فرآورده هاي سلول درماني، فرآورده‌هاي مهندسي بافت و فرآورده هاي ژن درماني است. كه قرار است به زودي تجاري شوند.
ﺳﻪشنبه، 18 شهریور 1393 - 08:59
محققین موفق به شناسایی سلول های بنیادی نادری شده اند که پتانسیل درمان ناباروری را دارند
سلول های بنیادی نادری در بیضه وجود دارد که تولید یک بیومارکر پروتئینی به نام PAX7 می کنند که به تبدیل شدن آن ها به اسپرم جدید کمک می کند و می تواند منجر به بازیابی باروری شود.
ﺳﻪشنبه، 18 شهریور 1393 - 08:30
توانایی شبیه سازی یوزپلنگ را داریم اما بودجه نداریم
رئیس پژوهشگاه رویان:
رئیس پژوهشگاه رویان در خصوص شبیه سازی یوزپلنگ های رو به انقراض گفت: ما توانایی شبیه سازی این حیوان را داریم و شبیه سازی حیواناتی از این دست می تواند اتفاق بیافتد ولی نیاز به بودجه و تحقیقات زیادی دارند.
دوشنبه، 17 شهریور 1393 - 15:11
صفحه 5 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه