(آرشیو ماه مهر 1393)
چه ورزش هایی موجب افزایش حافظه بلند مدت می شود؟
مطالعه ای جدید در انستیتو Georgia پیشنهاد می کند که ورزش کردن حداقل برای 20 دقیقه می تواند حافظه بلندمدت را افزایش دهد.
یکشنبه، 20 مهر 1393 - 11:00
+NAD با فعال سازی سلول های بنیادی یکپارچگی بافتی از دست رفته طی بیماری های اتوایمن را احیا می کند
عملکرد اصلی سیستم ایمنی حفاظت بدن در مقابل بیماری ها و عفونت ها است. به دلایلی ناشناخته سیستم ایمنی ما به سلول ها، بافت ها و اندام های سالم حمله می کند که این حالت را اتوایمنی می گویند که منجر به بیماری هایی مانند مولتیپل اسکلروزیس، دیابت نوع یک، لوپوس و ... می شود. در حال حاضر درمانی برای این بیماری ها وجود ندارد.
یکشنبه، 20 مهر 1393 - 09:00
مولکول های شبه کلسترولی برای بقای نورون های حرکتی حیاتی هستند
محققین دانشگاه کارولینسکا در مطالعات خود روی جوندگان و انسان، دو مولکول شبه کلسترولی را شناسایی کرده اند که نقش مهمی را در تنظیم بقای سلول های عصبی در مغز ایفا می کنند. این کشف می تواند در بلندمدت برای درمان اختلالات نورون های حرکتی مانند ALS حائز اهمیت باشد.
یکشنبه، 20 مهر 1393 - 08:30
دستیابی به موفقیت در مورد دیابت نوع یک: سلول های بنیادی بیلیون ها سلول انسانی تولید کننده انسولین می سازند
در مطالعه ای جدید محققین با موفقیت توانسته اند بیلیون ها سلول بتای پانکراسی تولید کننده انسولین را از سلول های بنیادی جنینی تولید کنند که پیشرفتی بزرگ در زمینه مطالعات سلول های بنیادی محسوب می شود.
یکشنبه، 20 مهر 1393 - 08:00
دریافت جایزه نوبل برای کشف یک GPS داخلی برای مغز
مجمع نوبل در انستیتوکارولینسکا سوئد جایزه نوبل خود در زمینه فیزیولوژی و پزشکی را به سه محقق که یک GPS درون مغزی را کشف کرده اند اهدا کرد. این GPS، سیستمی درون سلولی است که به آن اجازه عملکرد درست را می دهد و به سلول کمک می کند که چگونه از نقطه A به B برود در حالی اطلاعات خود را برای عملکردهای بعدی اش حفظ کند.
شنبه، 19 مهر 1393 - 12:00
مگس سرکه در خدمت مطالعات مربوط به سرطان کولون
محققان با استفاده از مگس سرکه هایی که برای مطالعه در مورد سرطان کولون تولید شده اند اطلاعات ژنتیکی مهمی در مورد این بیماری در انسان به دست آورده اند.
شنبه، 19 مهر 1393 - 10:00
ژن درمانی با استفاده از وکتور جدید برای درمان نقص ایمنی شدید
استفاده از یک وکتور جدید توانسته است امیدهای تازه ای را در درمان نوعی نقص ایمنی شدید در کودکان به وجود آورد. نتایج نشان می دهد وکتور جدید باعث تغییرات ژنومی در بیماران نشده است.
شنبه، 19 مهر 1393 - 09:30
ایجاد چیپ های بافتی با استفاده از سلول های بنیادی عصبی و هیدروژل ها برای مشاهده سموم عصبی
تیمی از محققین رشته های مختلف در دانشگاه ویسکونزین-مدیسون راهی سریع تر و مقرون به صرفه تر را برای مشاهده سموم عصبی ایجاد کرده اند که می توانند برای تکوین انسانی مضر باشند. آن ها این برنامه را در قالب یک پروژه سه ساله و با بودجه ای معادل هفت میلیون دلار به انجام رسانده اند.
شنبه، 19 مهر 1393 - 09:00
ساخت مدل های کبدی سه بعدی با استفاده از ابزارهای میکروفلوئیدیک
با بودجه ای معادل 5.8 میلیون دلار، محققین دانشگاه پیتزبورگ ایجاد سیستم مدلی سه بعدی میکروفلوئیدیک کرده اند که ساختارها و عملکرد کبد را به منظور پیش بینی بهتر فیزیولوژی اندام، ارزیابی سمیت دارویی و ساخت مدل هایی از بیماری های کبدی شبیه سازی می کند.
شنبه، 19 مهر 1393 - 08:30
روش جدیدی برای ترمیم قلب با استفاده از بافت آمنیوتیک
جراحان دانشگاه آریزونا به دنبال چگونگی استفاده از بافت آمنیوتیک با ویژگی های ضد التهابی و ضد اسکار برای مهار مشکلات بعد از جراحی قلب است.
شنبه، 19 مهر 1393 - 08:00
سیگار کشیدن مادر روی باروری فرزندان پسر آن ها تاثیرگذار خواهد بود
مادران باردار یا آن هایی که کودک خود را با شیر خود تغذیه می کنند در صورت مصرف سیگار می توانند به باروری آینده پسران¬شان آسیب برسانند.
پنجشنبه، 17 مهر 1393 - 12:30
مولکولی که به سلول های سرطانی کمک می کند از دید سیستم ایمنی پنهان شوند.
مولکولی به نام nuclear factor kappa B یا NF-kB با مهار توانایی بدن برای تشخیص سلول های سرطانی به رشد تومور کمک می کند. این مولکول همچنین به سلول های سرطانی کمک می کند تا از آپوپتوز فرار کنند.
پنجشنبه، 17 مهر 1393 - 12:15
استفاده از نانوذره های طلا برای مهندسی تکه های قلبی زیست سازگار جدید
از آن جایی که سلول های قلبی نمی توانند تکثیر شوند و عضلات قلبی دارای تعداد کمی سلول بنیادی هستند، بافت قلبی بعد از حملات قلبی قادر به تعمیر خودش نیست. اما اینک محققین در مطالعه ای جدید روش گلد استاندارد جدیدی را برای مهندسی بافت قلبی طراحی کرده اند.
پنجشنبه، 17 مهر 1393 - 12:00
دستورالعملی آسان برای تولید استخوان و غضروف از سلول های بنیادی
محقین دانشگاه تگزاس با همکاری محققین دانشگاه موناش، ترکیبی از ریزمولکول ها را برای تولید سلول های موشی که می توانند تشکیل غضروف و استخوان بدهند، استفاده کرده اند. این روش جدید به راحتی مقیاس پذیر است و بنابراین روشی امیدوار کننده برای ترمیم نواقص غضروفی و استخوانی انسانی به شمار می آیند.
پنجشنبه، 17 مهر 1393 - 11:45
یافته های جدید در زمینه سلول های بنیادی می تواند منجر به درمان بهتر کوری شود
محققین دانشگاه سوتهامپتون کشف کرده اند که منطقه ای روی سطح جلویی چشم، دربرگیرنده سلول های بنیادی است که می توانند برای درمان شرایط منجر به نابینایی چشم مورد استفاده قرار گیرند. این بخش از چشم را لیمبوس قرنیه می نامند که فاصله ای توخالی بین قرنیه شفاف و اسکلرای سفید رنگ است.
پنجشنبه، 17 مهر 1393 - 09:00
صفحه 3 از 7ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه