(آرشیو ماه مهر 1393)
جلوگیری از متاستاز سرطان سینه با داروهای پوکی استخوان
محققان می گویند درمان پوکی استخوان ممکن است برای بیماران مبتلا به سرطان سینه نیزمفید باشد.
دوشنبه، 14 مهر 1393 - 10:00
پیش بینی تهاجمی بودن سرطان پروستات
محققان امریکایی به تازگی ژنی را کشف کرده اند که می تواند در پیش بینی سرطان پروستات تهاجمی و تشخیص آن مفید باشد.
دوشنبه، 14 مهر 1393 - 09:45
شایع‌ترین انواع سرطان در کودکان را بشناسیم
رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: میزان بروز سرطان در کودکان طی چند دهه گذشته افزایش کمی داشته است و به علت پیشرفت‌های درمان، بیش از ۸۰ درصد کودکان سرطانی بقای ۵ سال یا بیشتر داشته‌اند.
دوشنبه، 14 مهر 1393 - 08:55
ژن هایی که با اثر روی سلول های بنیادی موجب گلوکوم اطفال می شوند می توانند در آینده منجر به سکته شوند
سالانه بیش از 50000 نفر در کانادا دچار سکته می شوند که این امر به دلیل گسستگی جریان خون یا خونریزی کنترل نشده مغزی اتفاق می افتد. اگرچه ریسک فاکتورهای محیطی مانند فشار خون بالا و سیگار کشیدن در این امر دخیل هستند اما نقش وراثت نیز در این میان قابل چشم پوشی نیست و متاسفانه اطلاعات کمی در این زمینه در دست است.
شنبه، 12 مهر 1393 - 10:15
شناسایی پروتئین کنترل کننده سیستم حفاظتی روده
محققین پروتئینی را در روده انسان شناسایی کرده اند که آن را در برابر باکتری های فرصت طلبی که از ضعف سیستم دفاعی ما استفاده می کنند مصون می دارد. گیرنده این پروتئین در زمان بیماری فعال می شود و ایجاد یک نیروی میدانی روی سطح روده می کند که از جنس مواد قندی است و رشد باکتری های محافظ را تحریک می کند.
شنبه، 12 مهر 1393 - 09:45
نوآوری جدیدی در مبارزه علیه سرطان روده
مطالعات به خوبی نشان داده است که سرطان روده اغلب به دلیل افزایش بقا و تکثیر تومورهای سلولی افزایش می یابد که این تومورها خود ناشی از اختلال درمکانیسم هایی درون سلول های روده هستند که به وسیله پروتئین Wnt کنترل می شوند.
شنبه، 12 مهر 1393 - 09:15
محققین راه را برای افزایش سرعت تولید پلاکت ها  از سلول های بنیادی هموار کرده اند
محققین با استفاده از مطالعه ای جدید و با بهره گیری از نیروهای مکانیکی زیستی موفق شده اند تولید پلاکت ها از سلول های بنیادی را تقویت کرده و سرعت ببخشند.
شنبه، 12 مهر 1393 - 08:45
سلول های بنیادی راه درمان تمام زخم هاست
معاون پژوهش مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی
معاون پژوهش مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی گفت: همه زخم ها با سلول های بنیادی قابل درمان و ترمیم هستند. از جمله زخم هایی مثل زخم پای دیابتی، زخم های فشاری یا بستر و زخم هایی که ناشی از صدمات عروقی-عضلانی و اسکلتی است .
ﺳﻪشنبه، 08 مهر 1393 - 12:52
الگوهای بیان ژن در سلول های توموری گردش کننده پانکراسی
آنالیز سلول های توموری گردش کننده در مدل موشی سرطان پانکراس، الگوها مجزایی از بیان ژن را در چندین گروه از این سلول ها نشان داد که شامل تفاوت هایی در تومورهای اولیه بود که ممکن است روی متاستاز آن ها تاثیر داشته باشد.
ﺳﻪشنبه، 08 مهر 1393 - 09:30
پیوند سلول های بنیادی بعد از پرتودرمانی میمون های مبتلا به SHIV/AIDS ، موجب درمان نمی شود
مطالعه ای جدید از یک مدل پریماتی جدید برای تست درمان هایی که ممکن است SHIV/AIDS را درمان کند خبر داده است و پیشنهاد می کند که پاسخ به ابهاماتی که در مورد "بیمار برلین" وجود داشت(تنها بیماری که تاکنون درمان شده است) منطقی تر می شود.
ﺳﻪشنبه، 08 مهر 1393 - 09:00
بررسی نقش میتوکندری در بیماری های تحلیل برنده عصبی با استفاده از مدل های موشی
مطالعه ای جدید در دانشگاه یوتا تا حدی پاسخی برای سوالی قدیمی در مورد نقش میتوکندری در بیماری های کشنده و ناتوان کننده نورون های حرکتی داشته است و منجر به ایجاد مدل های موشی برای چنین بیماری هایی شده است.
ﺳﻪشنبه، 08 مهر 1393 - 08:30
ترکیب داربست فوق نازک با مواد زیست تخریب پذیر برای ایجاد استنت کرونری
نسل جدیدی از استنت شریان کرونری که داربستی زیست تخریب پذیر را با یک دابست فوق نازک ترکیب می کند در بیماران مبتلا به بیماری شریان کرونری، نتایج امیدوار کننده تری را در مقایسه با گلد استانداردهای رایج نشان می دهند.
ﺳﻪشنبه، 08 مهر 1393 - 08:00
استفاده از سلول های بنیادی برای مطالعات قلبی در جمعیت های آسیایی
محققین از سلول های بنیادی برای یاد گرفتن این مطلب استفاده کرده اند که چگونه جهشی معمول در آسیایی ها روی سلامت قلب اثر می گذارد
دوشنبه، 07 مهر 1393 - 10:15
برنامه ای که قرار گرفتن تگ های شیمیایی کنترل کننده فعالیت ژن را در سلول های بنیادی جنینی پیش بینی می کند
بیوشیمی دانان در دانشگاه سان دیگو کالیفرنیا برنامه ای را طراحی کرده اند که قرار گرفتن نشان های شیمیایی کنترل کننده فعالیت ژن ها برمبنای توالی DNA را پیش بینی می کند.
دوشنبه، 07 مهر 1393 - 09:45
روش جدید مطالعات سلولی در تحقیقات سرطان
محققین در دانشگاه Ryerson به دنبال یافتن این مطلب هستند که چگونه سلول ها عمل می کنند تا به این طریق بتوانند بیماری ها و پتانسیل های درمانی موجود برای آن ها را شناسایی کنند.
دوشنبه، 07 مهر 1393 - 09:15
صفحه 5 از 7ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه