(آرشیو ماه آبان 1393)
رمزگشایی از ظهور سلول های بنیادی سرطانی متاستازیک
در این مطالعه که اولین بار در نوع خودش است، محققین دانشگاه Rice نشان داده اند که چگونه اطلاعات از طریق مدارهای ژنتیکی جریان می یابند تا منجر به متاستازی شدن سلول های سرطانی شوند.
دوشنبه، 19 آبان 1393 - 10:30
چرا سلول های پوستی، سلول پوستی هستند و نورون نیستند!
نکته اصلی در بحث تنوع زیستی و پیچیدگی اشکال مختلف بدنی، همه اطلاعاتی است که برای ایجاد این اشکال بسیار پیچیده در توالی های DNA ژنومی کد می شوند. اما آیا همه داستان مربوط به توالی DNA است؟
دوشنبه، 19 آبان 1393 - 10:00
مکانیسمی که به سلول های تمایز یافته اجازه می دهد فعالیتی مانند سلول های بنیادی داشته باشند
نوعی از سلول های بنیادی که آن ها را facultative (وابسته به گوناگونی) می گویند در تعامل با سلول های دیگر به بخشی از بافت یا اندام های دیگر تبدیل می شوند. چیزی وجود ندارد که این سلول ها را از سایر سلول ها متمایز کند.
دوشنبه، 19 آبان 1393 - 09:30
علت التهاب ناشی از کهولت کشف شد.
محققان با مطالعه بر روی مگس سرکه توانسته اند در مورد پروتئین هایی که در سرکوب پاسخ های ایمنی ناشی از پیری نقش دارند اطلاعات جدیدی به دست آورده اند. این یافته ها در مجله Cell ارائه شده اند.
دوشنبه، 19 آبان 1393 - 09:00
دیدگاه های جدید در مورد  منشا سلول های بنیادی
زمانی که اغلب حیوانات حیات را شروع می کنند، سلول ها فورا دستورالعمل هایی را برای تبدیل شدن به سر، دم یا سایر اندام های حیاتی دریافت می کنند. با این وجود، پستانداران از جمله انسان بسیار خاص و متفاوت هستند.
دوشنبه، 19 آبان 1393 - 08:30
تولید مخمر تقویت کننده دفاعی سلول با همکاری محققان ایرانی
محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) با همکاری «امیر فیضی»، «پیام غیاثی» و «عادل قادری» راه جدیدی را برای تقویت تحمل مخمر در برابر اتانول یافته‌اند.
یکشنبه، 18 آبان 1393 - 09:44
دو ژن که سلول های بنیادی را برای مبارزه با عفونت ترغیب می کنند
مطالعه ای به وسیله دانشمندان دانشگاه لس آنجلس کالیفرنیا نشان داده است که دو ژن که پیش از این ارتباط شان با سیستم ایمنی مشخص نشده بود نقش مهمی در هدایت سلول های بنیادی برای مبارزه با عفونت دارند.
یکشنبه، 18 آبان 1393 - 09:30
پروتئین سونیک هج هاگ منجر به آسیب DNA و ایجاد تومورهای مغزی در کودکان می شود
محققین دانشگاه مونترال مکانیسمی را کشف کرده اند که منجر به پیشرفت مدولوبلاستوما می شود که شایع ترین تومور مغزی در کودکان است.
یکشنبه، 18 آبان 1393 - 09:00
نوزایی سلول های آستروسیتی پیر می تواند برای درمان بیماری ALS کمک کننده باشد
بیماری Lou Gehrigs که آن را ALS نیز می نامند به نورون های کنترل کننده عضله در مغز، ساقه مغزی و طناب نخاعی حمله کرده و منجر به ضعف و در نهایت فلجی عضلات می شود. بیماران اغلب سه تا پنج سال بعد از تشخیص زنده می مانند.
یکشنبه، 18 آبان 1393 - 08:30
IL-37 تنظیم کننده پاسخ های ایمنی
محققان پزشکی فعالیت جدید مولکول سیستم ایمنی را که به تازگی کشف شده بود تشریح کرده اند. این مولکول اینترلوکین 37 یا IL-37 نام دارد وقبلا نقش آن در التهاب شناخته شده بود. اخیرا نیز فعالیت آن در سیستم ایمنی اکتسابی گزارش شده است. این مولکول توانایی سیستم ایمنی را برای تشخیص و هدف قرار دادن آنتی ژن های جدید مهار می کند.
شنبه، 17 آبان 1393 - 11:00
خنثی کردن یک ژن مربوط به سیستم ایمنی می تواند موفقیت درمان های باروری را در زنان افزایش دهد
مطالعه ای جدید نشان می دهد که می توان شانس بچه دار شدن را در زنانی که متحمل لقاح مصنوعی یا IVF می شوند افزایش داد. این مطالعه آشکار ساخت که بین ژن های سیستم ایمنی ذاتی و طول عمر تخمدان ارتباطی وجود دارد.
شنبه، 17 آبان 1393 - 10:30
گانگلیوزیدGD3  برای حفظ منبع سلول های بنیادی مغز ضروری است
چربی و قند معمولا مواد سالمی به حساب نمی آیند اما محققین دریافته اند که چربی زیستی که یک قند به آن متصل است برای حفظ منبع سلول های بنیادی مغز ضروری است.
شنبه، 17 آبان 1393 - 10:00
بازسازی قطعه ای الگوبندی شده از طناب نخاعی به وسیله کشت سه بعدی
سیستم عصبی مرکزی در مهره داران از لوله عصبی تکوین می یابد که پایه ای برای تمایز به نخاع و مغز است. پروفسور تاناکا و همکاران در مرکز تحقیقات درمان های ترمیمی Dresden برای اولین بار رشد in vitro قطعه ای از طناب نخاعی را از سلول های بنیادی جنینی موشی در محیط سه بعدی نشان داده اند.
شنبه، 17 آبان 1393 - 09:30
نرخ بقا در پیوندهای خون بندناف  ممکن است ارائه دهنده درمان های جدید باشد
با توجه به نتایج مطالعه ای چندین ساله، محققین موفق به ایجاد درمان استاندارد جدیدی برای کودکانی شده اند که به لوکمیای میلوئید حاد مبتلا هستند.
شنبه، 17 آبان 1393 - 09:00
ساخت نانوداروی جدید برای درمان ALL
محققان داروی جدیدی ساخته اند که همانند یک بمب هوشمند عمل کرده و سلول های سرطانی را در کوکان مبتلا به نوعی سرطان خون هدف قرارداده و آن ها را منهدم می کند.
شنبه، 17 آبان 1393 - 08:30
صفحه 4 از 8ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه