(آرشیو ماه آذر 1393)
 نقش مهم سلول های پیر در بهبود زخم
سلول هایی که دیگر تقسیم نمی شوند آبشاری از عوامل التهابی را آزاد می کنند و در بسیاری بیماری ها نظیر آرتروز، تصلب شرایین و برخی سرطان ها حضور دارند. محققان نشان داده اند سلول های پیر برای بهبود زخم مفیدند. آن ها فاکتوری را شناسایی کرده اند که باعث می شود این سلول ها اثرات مفیدی در التیام زخم داشته باشند. این کشف برای محققانی که به دنبال ایجاد روش های جدید درمانی هستند تا سلول های پیر را از بین ببرند بسیارمهم است. این روش برای بیماری های مرتبط با سن می توانند به کار آید.
دوشنبه، 24 آذر 1393 - 07:45
ایمنی درمانی روشی برای مبارزه با سرطان
محققان دریافته اند شکل دقیق یک آنتی بادی در تحریک سیستم ایمنی برای مبارزه با سرطان اهمیت زیادی دارد. این موضوع به ایجاد روش های درمانی موثر تر کمک خواهد کرد.
یکشنبه، 23 آذر 1393 - 10:00
سلامت مردان شدیدا با کیفیت سمن در ارتباط است
مطالعه جدید نشان می دهد که ناباروری مردان در نتیجه کیفیت ضعیف سمن ممکن است همراه با فشار خون، بیماری عروق محیطی، بیماری های قلبی عروقی و بیماری های قلبی غیر ایسکمی و ... باشد.
یکشنبه، 23 آذر 1393 - 09:30
آیا مدل های کامپیوتری می تواند پیوند سلول های بنیادی را بهبود ببخشد؟
در سیستم ایمنی انسان نیز مانند آب وهوا، یک سیستم دینامیک وجود دارد که می تواند بر مبنای شرایط پیشین برای رخدادهای آینده مدل سازی شود.
یکشنبه، 23 آذر 1393 - 09:00
ایمپلنت های دندانی بیوهیبرید که عملکردهای فیزیولوژیک دندان را احیا می کنند
عملکرد بدن ما مدیون همکاری اندام های مختلف در بافت های احاطه کننده آن ها است. یک چالش در ایجاد اندام های مصنوعی، شبیه سازی عملکرد کلی و واقعی اندام است.
یکشنبه، 23 آذر 1393 - 08:30
ترمیم مینیسک زانو با استفاده از ایمپلنت های سه بعدی پرینت شده
محققین در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا راهی را برای جایگزینی پوشش محافظ زانو که آن را مینیسک می نامند با استفاده از ایمپلنت های سه بعدی پرینت شده شخصی یا داربستی که با فاکتورهای رشد انسانی ترکیب شده طراحی کرده اند که اجازه می دهد که خود بدن این پوشش را ترمیم کند.
یکشنبه، 23 آذر 1393 - 08:00
روش نوین برای درمان سرطان سینه گیرنده استروژن مثبت
محققین Loyola نتایج امیدوارکننده ای از یک روش درمانی جدید برای زنانی با سرطان سینه گیرنده استروژن مثبت گزارش داده اند.
یکشنبه، 23 آذر 1393 - 07:30
سلول های بنیادی خود بیمار می تواند موجب شفاف سازی قرنیه کدر شود
درمان یک نابینایی مه آلود بالقوه مربوط به ایجاد بافت اسکار در قرنیه ممکن است با رشد سلول های بنیادی گرفته شده از یک بیوپسی کوچک از چشم آسیب ندیده بیمار و سپس قرار دادن آن در جایگاه اسیب مقدور باشد.
شنبه، 22 آذر 1393 - 11:25
نفش یک ژن کلیدی در پاسخ های ایمنی به واکسن آنفولانزا.
محققان سوئیسی توانسته اند نقش الل های مختلف ژن IL-28B را در پاسخ های ایمنی ایجاد شده در اثر به کارگیری واکسن آنفولانزا شناسایی نمایند.
شنبه، 22 آذر 1393 - 11:00
نقش هورمون مردانه در رشد سرطان کولون
محققان می گویند تستوسترون ممکن است منجر به رشد تومور کولون شود. این یافته حاصل آزمایشات جدیدی است که بر روی موش ها انجام گرفته است.
شنبه، 22 آذر 1393 - 10:30
فلز روی و تشخیص سرطان سینه در مراحل اولیه
به گفته محققان ممکن است یک آزمایش خون ساده که به منظور تشخیص تغییرات فلز روی در بدن صورت می گیرد بتواند به تشخیص سرطان سینه در مراحل اولیه آن کمک کند.
پنجشنبه، 20 آذر 1393 - 10:15
سرطان از سلول های بنیادی شکمی برای تامین انرژی رشد و متاستاز استفاده می کند
مطالعه ای جدید در دانشگاه Rice و Texas نشان می دهد چگونه تومورهای تخمدانی با نوع خاصی از سلول های بنیادی بالغ در بافت شکمی برای تامین انرژی رشدشان همکاری می کنند. این مطالعه پیشنهاد می کند که راه جدیدی برای هدف قرار دادن سرطان های تخمدانی تهاجمی وجود دارد که شامل مختل کردن فرایندهای متابولیکی است که به آن ها اجازه بقا می دهد.
پنجشنبه، 20 آذر 1393 - 09:45
Ciliopathyها دیدگاه های جدیدی را برای انواع بیماری ها و سندرم های انسانی ارائه می دهند
در سال های اخیر، نقش مژه ها که زوائد میکروسکوپی و مومانند سلول ها هستند بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته و این زوائد دیگر ساختارهایی گمنامی نیستند و آن ها را دلیل بسیاری از بیماری های انسانی می دانند.
پنجشنبه، 20 آذر 1393 - 09:15
مطالعات نشان می دهد که کیفیت اسپرم با افزایش سن کاهش می یابد
شواهد متضادی که در مورد کاهش کیفیت مایع سمن مردان وجود دارد(احتمال کاهش باروری به موجب آن)، به وسیله مطالعه ای که در دانشگاه اوتاگو صورت گرفته است تا حدی شفاف سازی شده است. آن ها در این مطالعه اطلاعات مربوط به 90 مطالعه که پیش از این صورت گرفته است را جمع آوری و مورد آنالیز قرار داده اند.
پنجشنبه، 20 آذر 1393 - 08:45
خلق مجدد سلول های بنیادی از بیماران فوت شده برای مطالعه بیماری های ناتوان کننده
محققین روش جدیدی را با استفاده ازDNA نمونه های خونی ذخیره شده برای خلق مجدد سلول های بنیادی روده و مغز از بیمارانی که چندین دهه قبل فوت شده اند پیدا کرده اند تا بتوانند دلیل بیماری های ناتوان کننده ای مانند بیماری روده التهابی را پیدا کنند.
پنجشنبه، 20 آذر 1393 - 08:45
صفحه 3 از 8ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه