(آرشیو ماه دی 1394)
مطالعه ای جدید راه را برای درمان ALS هموار کرده است
برای ایجاد درمان های بهتر برای برخی بیماری ها، محققین درصدد هستند که درک بهتری از عواملی که موجب ایجاد این بیماری ها می شوند، بدست آورند. محققین در دانشگاه کارولینای شمالی اولین شواهد مبتنی بر اسناد را مبنی بر تجمعات پروتئین های عصبی که برای بیماری ALS‌مهم هستند، ارائه داده اند.
ﺳﻪشنبه، 15 دی 1394 - 12:00
هایپرگلایسمی بازبرنامه ریزی in vivo سلول های برون ریز پانکراسی به سلول های بتا را کاهش می دهد
بازبرنامه ریزی سلول های برون ریز پانکراس به سلول های بتای تولید کننده انسولین با محدودیت هایی مواجه است.
ﺳﻪشنبه، 15 دی 1394 - 11:30
پیوند هپاتوسیت های مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی در موش هایی که از نظر ایمنی سالم هستند
سلول درمانی برای بیماری های کبدی و ایجاد مدل های آزمایشگاهی تست دارو نیازمند هپاتوسیت های انسانی دارای عملکرد است که متاسفانه به دلیل کمبود بافت کبد اهدایی با محدودیت هایی مواجه است.
ﺳﻪشنبه، 15 دی 1394 - 10:39
دو خدمت جدید توسط بانک سلولهای انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایرژنتیکی و زیستی
مدیر بانک سلولهای انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران گفت: این بانک با هدف تسهیل تحقیقات زیست فنآوری و زیست پزشکی مرتبط با سلولهای مزانشیمی در کشور خدمات جدیدی را برای تعیین و تایید هویت و بررسی بنیادی بودن سلولها برای محققین و دانشجویان عرضه می نماید.
ﺳﻪشنبه، 15 دی 1394 - 10:39
مدل سازی سیناپس زایی در شیزوفرنی و اوتیسم با استفاده از نورون های مشتق از iPSCهای انسانی
شیزوفرنی و اوتیسم اختلالات پیچیده فنوتیپی و ژنوتیپی مربوط به تکوین عصبی هستند که روی چگونگی ایجاد و پیشرفت آن ها همواره اختلاف نظرهایی وجود داشته است.
ﺳﻪشنبه، 15 دی 1394 - 10:37
پیش سازهای استخوان زای مغز استخوان می توانند شکستگی های سخت درشت نی را در بیماران دیابتی درمان کنند
وقوع شکستگی های درشت نی که یا دیر جوش می خورند و یا اصلا جوش نمی خورند در بیماران دیابتی در مقایسه با سایر افراد یا بیماران غیر دیابتی بسیار بالاست.
ﺳﻪشنبه، 15 دی 1394 - 10:30
هدف قرار دادن هورمونی بافت چربی می تواند منجر به درمان دیابت نوع دو شود
محققین در هاروارد روش درمانی را ارائه کرده اند که می تواند به درمان دیابت نوع دو، بیماری کبد چرب و سایر بیماری های متابولیک کمک کند.
دوشنبه، 14 دی 1394 - 11:00
دکتر کاظمی آشتیانی، نامی همیشه ماندگار در تارک علم و پژوهش ایران زمین
در دهمین سالگرد درگذشت بنیانگذار پژوهشگاه رویان
دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، نامی همیشه ماندگار در تارک علم ایران زمین است که تلاش بی وقفه ای را جهت اعتلای جایگاه پژوهش و نوآوری به عمل آورد.
دوشنبه، 14 دی 1394 - 10:08
سطح آنتی بادی ها در بزاق با خطر مرگ و میر مرتبط است
پژوهشی جدید در دانشگاه بیرمنگام نشان داده است که کاهش برخی آنتی بادی ها در بزاق با افزایش خطر مرگ و میر مرتبط است و می تواند نشانگری برای این خطر باشد.
دوشنبه، 14 دی 1394 - 10:00
سلول ها در زمان بیماری و سلامت بسته های کوچکی را برای یکدیگر می فرستند
بیش از یک دهه تحقیق نشان داده است که سلول ها مولکول های مختلف را به صورت بسته های حباب مانند به نام وزیکول های خارج سلولی بسته بندی می کنند تا در زمان بیماری و سلامتی آن ها را به عنوان یک پیام مهم به سلول های دیگر ارسال کنند. پتانسیل استفاده از این وزیکول ها برای تشخیص یا درمان در حال حاضر مورد بررسی است.
دوشنبه، 14 دی 1394 - 09:30
فریز کردن بافت بیضه به منظور حفظ سلول های بنیادی اسپرمی پیش از شیمی درمانی
پزشکان دانشگاه آکسفورد و NHS پسر بچه 9 ساله ای با تومور مغزی را مورد جراحی قرار داده اند تا بتوانند بخشی از بافت بیضه ای او را ذخیره کنند!!. ناتان گروفورد اولین پسر بچه ای است که در بریتانیا مورد جراحی قرار می گیرد و محققین امیدوارند که با استفاده از این جراحی وی بتواند در آینده بچه دار شود.
دوشنبه، 14 دی 1394 - 09:00
بیش از یک میلیون پیوند سلول های بنیادی خون ساز از آغاز تاکنون
از نظر سازمان سلامت جهانی(WHO)، پیوند سلول ها، بافت ها و اندام ها یکی از وظایف پزشکی مراکزی است که با این نهاد همکاری می کنند؛ با این حال، اطلاعاتی که بتواند به سازماندهی این پیوندها کمک کند نادر است.
دوشنبه، 14 دی 1394 - 08:30
ژل زیستی هوشمندی که تومورهای سرطانی در حال تکوین را می کشد
محققین ژل زیستی هوشمندی را طراحی کرده اند که عوامل ضد سرطانی را به طور مستقیم به تومورها منتقل می کند. تست های آزمایشگاهی نشان داده است که این ژل زیستی به خوبی وظیفه خود علیه سلول های توموری را انجام می دهد. اگر این ژل زیستی در مورد بیماران نیز نتایج مشابهی را نشان دهد می تواند انقلابی در درمان بسیاری از سرطان ها باشد.
دوشنبه، 14 دی 1394 - 08:15
نقش دوگانه سلول های بنیادی مزانشیمی اجازه ایجاد محیط شبه بافت استخوانی را در هیدروژل PEG می دهد
بافت های مهندسی شده در آزمایشگاه ویژگی های ریختی و عملکردی بافت استخوان و مغز استخوان را شبیه سازی می کنند و اجازه مطالعه فرایند ترمیم استخوان را در شرایط کاملا کنترل شده می دهند.
دوشنبه، 14 دی 1394 - 08:00
اولین همایش کشوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در چشم پزشکی برگزار می شود
اولین همایش کشوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در چشم پزشکی روز پنجشنبه اول بهمن در بیمارستان فارابی تهران برگزار می شود.
یکشنبه، 13 دی 1394 - 11:03
صفحه 8 از 13ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  9  10  11  12  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه