(آرشیو ماه بهمن 1394)
بلوک کردن مسیر خودنوزایی سلول های بنیادی سرطانی
مشکل عمده ای که در مبارزه با سرطان وجود دارد عدم توانایی در شناسایی و حذف کامل سلول های سرطانی است. در اغلب موارد بعد از استفاده از درمان های استاندارد تعدادی از سلول های سرطانی باقی می مانند که موجب عود مجدد سرطان می شوند. این سلول ها، سلول های بنیادی سرطانی نام دارند که علاوه بر عود مجدد تومور در متاستاز سرطان نیز دخالت دارند.
چهارشنبه، 28 بهمن 1394 - 10:00
داروی جدیدی برای درمان سرطان های مقاوم به درمان و خطرناک کودکان
انکولوژیست های کودکان در بیمارستان کودکان فیلادلفیای آمریکا بر این باورند که توانسته اند درمان های جدیدی را برای شکلی کشنده و مقاوم از سرطان نوروبلاستوما کشف کنند.
چهارشنبه، 28 بهمن 1394 - 09:32
بازبرنامه ریزی سلول های معمولی قلب به سلول های اصلی قلب
محققین دانشگاه ویسکونزین مادیسون با بازبرنامه ریزی ژنتیکی شایع ترین نوع سلول ها در بافت پیوند پستانداران، این سلول ها را به سلول های اصلی قلبی تبدیل کرده اند. این سلول های قلبی، پیش سازهای ابتدایی هستند که قلب در حال تکوین را شکل می دهند.
چهارشنبه، 28 بهمن 1394 - 09:15
تنظیم ماکروفاژها یک موفقیت در ایمنی درمانی سرطان
مشابه سلول های بنیادی که به سلول های سایر بافت های بدن تمایز می یابند، ماکروفاژهای سیستم ایمنی نیز مسیری را در پی می گیرند تا به ماکروفاژهایی تمایز یابند که برای ترمیم زخم فراخوانده می شوند و یا این که به ماکروفاژهایی تمایز یابند که برای استریل کردن زخم به کار روند.
چهارشنبه، 28 بهمن 1394 - 09:00
ارتباط بین آهن اضافی و بیماری پارکینسون
مدت زمان زیادی است که محققین می دانند در مغز بیماران پارکینسونی آهن اضافی وجود دارد. مکانیسمی که این آهن اضافی به موجب آن می تواند موجب آسیب پارکینسونی شود مشخص نیست.
چهارشنبه، 28 بهمن 1394 - 08:48
سلول های بنیادی می توانند به درمان شکستگی های استخوانی کمک کنند
محققین تکنیک جدیدی را طراحی کرده اند که با ترکیب سلول های بنیادی استخوان و یک ماده سخت تجزیه شونده موجب تحریک رشد استخوان واقعی می شود.
چهارشنبه، 28 بهمن 1394 - 08:31
میکروگرافت های اتولوگ درمی ممکن است برای درمان اسکار موثر باشند
به نظر می رسد که درمان اسکارهای بسیار واضح با میکروگرافت های اتولوگ درمی موثر باشد.
چهارشنبه، 28 بهمن 1394 - 08:00
روشی قابل توجه برای درمان مولتیپل اسکلروزیس(MS)
مولتیپل اسکلروزیس یک اختلال اوتوایمن التهابی است که به موجب آن سیستم تیمنی پوشش میلینی پیرامون اعصاب را مورد حمله قرار می دهد. این بیماری مخرب اغلب منجر به ناتوانی های عصبی می شود که می تواند تا فلجی فرد و مشکلات وی در بلع، تکلم و حافظه پیش برود.
ﺳﻪشنبه، 27 بهمن 1394 - 11:00
جهشی بزرگ در تشخیص مراحل اولیه لوکمیا
محققین در دانشگاه مک مستر توانسته اند جهشی بزرگ در شناسایی مراحل اولیه سرطان کشنده لوکمیا و پیش بینی چگونگی تکوین آن در افراد بردارند.
ﺳﻪشنبه، 27 بهمن 1394 - 10:00
سیگنال ترافیک ژنتیکی که تکوین اولیه جنین را هماهنگ می کند
پژوهشی جدید به وسیله زیست شناسان سلول های بنیادی سان فرانسیسکو نشان داده است که پروتئین Foxd3‌ مانند یک سیگنال ترافیک ژنتیکی عمل می کند و کره سلولی تمایز نیافته در ابتدای مرحله جنینی را، در آماده باش برای تغییر در هفته سوم جنینی نگه می دارند.
ﺳﻪشنبه، 27 بهمن 1394 - 09:30
سلول های بنیادی و افزایش حجم عضلات
محققین دانشگاه کلرادو براین ادعا هستند که تحلیل رفتن عضلانی در سنین پیری را می توان روزی به وسیله سلول های بنیادی درمان کرد.
ﺳﻪشنبه، 27 بهمن 1394 - 09:15
مدل سازی با سلول های بنیادی: چگونه سلول های ایمنی می توانند خودنوزایی کنند
زمانی که اندام های ما پیر و فرسوده می شوند، خودنوزایی آن ها به سلول های بنیادی اندکی که در بافت ها وجود دارند بستگی پیدا می کند؛ زیرا طیف وسیعی از سلول های تمایز یافته قادر به تقسیم و تولید سلول های جدید نیستند. در واقع بسیاری از سلول ها با گذشت زمان قابلیت خودنوزایی خود را از دست می دهند اما ماکروفاژها که نوعی از سلول های ایمنی هستند این توانایی را حفظ می کنند.
ﺳﻪشنبه، 27 بهمن 1394 - 09:00
موفقیت محققان رویان در ابداع روش جدید تولید سلول‌های جنسی جنینی
محققان پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، مدل جدیدی برای مطالعه تکوین سلول‌های جنسی ارائه کردند که به کمک آن می‌توان بسیاری از نقایص سلول‌های جنسی را بررسی و راهکارهایی برای رفع آنها ارائه داد.
ﺳﻪشنبه، 27 بهمن 1394 - 08:46
پروفسورسمیعی مدال ملی صربستان رادریافت کرد
پروفسور «مجید سمیعی» متخصص و جراح برجسته مغز و اعصاب روز دوشنبه مدال ملی صربستان را به نام «نشان طلایی لیاقت » از «تومیسلاو نیکولیچ» رئیس جمهوری صربستان، دریافت کرد.
ﺳﻪشنبه، 27 بهمن 1394 - 08:37
سلول های بنیادی ممکن است سلول های شبکیه ای در حال مرگ را ترمیم کنند
محققین در انستیتو کارولینسکا توانسته اند برای اولین بار، سلول های اپی تلیالی رنگدانه دار شبکیه انسانی مشتق از سلول های بنیادی را با موفقیت به چشم پیوند کنند.
ﺳﻪشنبه، 27 بهمن 1394 - 08:29
صفحه 2 از 10ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه