(آرشیو ماه بهمن 1394)

سلول درمانی: یک راه حل غیر جراحی برای درمان لیگامنت پاره
لری اسمیت که به دلیل آسیب دیدگی لیگامنت هایش دچار درد شدیدی بود و قدرت حرکتی اش کاهش یافته بود، اینک به لطف استفاده از تزریق سلول های بنیادی توانسته است تا حد زیادی زندگی روزانه اش را به طور عادی از سر گیرد.
چهارشنبه، 21 بهمن 1394 - 08:00
نانوذره های فعال شده با نور می تواند نشانگر مناسبی برای داروهای سرطانی باشند
محققین دانشگاه ایالتی اوهایو نانوذره هایی را بر مبنای پروتئین های فلورسنس سبز طبیعی طراحی کرده اند که می تواند پیشرفت داروهای سرطانی در سلول های انسانی را ردیابی کرند.
چهارشنبه، 21 بهمن 1394 - 01:08
سیستم مدل سازی جدید موشی- انسانی که مطالعه تکوین بیماری ها در in vivo‌ را میسر می سازد
محققین انستیتو Whitehead پلت فرم مدل سازی موشی- انسانی جدیدی را ایجاد کرده اند که می تواند برای مطالعه تکوین ستیغ عصبی و مدل سازی بیماری هایی مانند سرطان های ملانوما و نوروفیبروماتوز مورد استفاده قرار گیرد.
چهارشنبه، 21 بهمن 1394 - 01:06
انتقال سلول های بنیادی موجب بهبود آسیب های استخوانی بزرگ در رت ها می شود
مطالعه ای جدید که به تازگی منتشر شده است به ارزش سلول های بنیادی در ترمیم آسیب های مختلف از جمله از دست رفتن ساختار استخوانی بیشتر صحه می گذارد.
چهارشنبه، 21 بهمن 1394 - 01:03
درمان اولین بیمار با سلول های بنیادی مشتق از قلب خودش
پزشکان در بیمارستان Cedras Sinai لس آنجلس، سلول های بنیای بالغ را به طور مستقیم از قلب سکته کرده یک بیمار قلبی جداسازی کرده و از آن برای درمان خود بیمار استفاده کرده اند.
چهارشنبه، 21 بهمن 1394 - 00:21
سلول های پانکراسی کپسوله شده درمانی احتمالی برای بیماران دیابتی
در بیمارانی که از دیابت نوع یک رنج می برند، سیستم ایمنی به پانکراس حمله کرده و در نهایت منجر به عدم توانایی بیماران در کنترل قند خون شان می شود. این بیماران معمولا نیازمند تزریق انسولین به صورت روزانه هستند
دوشنبه، 19 بهمن 1394 - 12:00
ممکن است روش های استاندارد استخراج سلول های بنیادی برای طب بازساختی بهتر باشد
محققین سلول های بنیادی و طب بازساختی در دانشگاه UCLA فرایندی طبیعی را در جنین در حال تکوین انسان کشف کرده اند که ممکن است در زمان گرفتن سلول های بنیادی جنینی در آزمایشگاه به آن توجه نشده باشد. این کشف اطلاعات حیاتی را ارائه می دهد که می تواند برای تولید سلول های بنیادی به منظور استفاده در سلول درمانی و طب بازساختی مفید باشد.
دوشنبه، 19 بهمن 1394 - 11:30
تست سلول درمانی Johnson&Johnson‌ برای درمان دیابت نوع یک
کمپانی Johnson&Johnson‌ که سال هاست به دنبال درمان دیابت نوع یک است، در این راستا از توانایی های کمپانی ViaCyte‌نیز استفاده کرده تا بتواند هر چه سریع تر به سلول درمانی این بیماری خطرناک نزدیک شود.
دوشنبه، 19 بهمن 1394 - 11:00
کلاس جدیدی از امواج صوتی که می توانند انقلابی در سلول درمانی ایجاد کنند
کارشناسان صدا کلاس جدیدی از امواج صوتی را ایجاد کرده اند که در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است و امیدوارند که با استفاده از آن انقلابی در زمینه درمان به وسیله سلول های بنیادی ایجاد کنند.
دوشنبه، 19 بهمن 1394 - 10:27
حل معمای فیبروز کیستیک: تفاوت انسان و خوک با موش
مطالعه ای جدید در دانشگاه آیوا به این سوال که بیش از 25 سال ذهت محققین فیبروز کیستیک را به خود مشغول کرده بود پاسخ داده اند. چرا موش هایی با موتاسیون های ژنتیکی فیبروز کیستیک برخلاف انسان به این بیماری ریوی تهدید کننده حیات مبتلا نمی شوند؟
دوشنبه، 19 بهمن 1394 - 10:19
سلول های بنیادی خون بند ناف ممکن است بینایی از دست رفته در افراد مبتلا به بیماری های قرنیه را احیا کند
مطالعه ای جدید در دانشگاه سین سیناتی ممکن است به ریکاوری بینایی از دست رفته در بیماران دچار اسکار قرنیه کمک کند.
یکشنبه، 18 بهمن 1394 - 13:30
سیستم انتقالی جدید برای طب ترمیمی: هدف قرار دادن  نقطه ای مناسب از سلول
یکی از موانع بزرگ در زمینه طب ترمیم عدم وجود یک سیستم انتقالی برای درمان های هدفمند برای کنترل رفتار سلول ها است. زیرا می توان با انتقال موثر برخی مولکول های خاص به صورت کارآمد برخی ژن های موثر را درون سلول های آسیب دیده تنظیم کرد.
یکشنبه، 18 بهمن 1394 - 12:30
ترکیب ایمنی درمانی با پیوند سلول های بنیادی برای لنفومای non-Hodgkin
بسیاری از بیمارانی که مبتلا به لنفومای non-Hodgkin هستند و سرطان مجددا در آن ها عود می کند را می توان به طور موثر با پیوند سلول های بنیادی خونی درمان کرد اما باز هم احتمال زیادی وجود دارد که سرطان مجددا عود کند.
یکشنبه، 18 بهمن 1394 - 12:00
مطالعات بالینی برای تست درمان های جدید برای لوکمیا و لنفوما
در نشست سالیانه انجمن خون شناسان آمریکا در اورلاندو محققین به مطالعات بالینی برای تست درمان های جدیدی برای لوکمیا و لنفوما اشاره داشته اند که نتایج بهتری را در مقایسه با درمان ها موجود ارائه داده است. این روش های درمانی جدید موجب بهبود بقا و کیفیت زندگی بیماران مبتلا به این بیماری ها شده است.
یکشنبه، 18 بهمن 1394 - 11:49
آنتی بادی درمانی علیه لوکمیای میلوئید حاد
محققین توانسته اند دوز بی خطر اما مناسبی از این داروی کونژوگه به نام SGN-CD33A را در فاز اول مطالعات روی بیماران مبتلا به لوکمیای میلوئید حاد شناسایی کنند.
یکشنبه، 18 بهمن 1394 - 11:30