(آرشیو ماه بهمن 1394)
حل معمای قدیمی ترکیبات مورد نیاز برای بازسازی عضلات
محققین در مرکز تحقیقات پزشکی سانفورد بورنهام پربایز(SBP) کمپلکس پروتئینی را شناسایی کرده اند ژن های مورد نیاز برای ترمیم عضلات اسکلتی را کنترل می کند. این کشف می تواند اطلاعات متناقض پیشین را حذف کند و خط مشی جدیدی را در جهت بازسازی عضلانی به واسطه سلول های بنیادی ارائه دهد. چنین استراتژی هایی می تواند منجر به درمان بیماری هایی مانند دیستروفی عضلانی، سرطان و ... شود.
پنجشنبه، 22 بهمن 1394 - 11:45
باکتری روده ای ترمیم کننده زخم: شبیه بوته های باقی مانده از سوختن جنگل
در روده های آسیب دیده موش، نوع خاصی از باکتری ها موجب پیشبرد فرایند ترمیم می شوند. این باکتری مستعد به شرایط هیپوکسی قادر به رشد در محیط ترمیم کننده زخم است.
پنجشنبه، 22 بهمن 1394 - 11:40
آیا سویا می تواند شانس درمان ناباروری را افزایش دهد؟
زنانی که تحت درمان های ناباروری قرار می گیرند می توانند از مزایای استفاده از سویا بهره مند شوند. این ماده غذایی می تواند آن ها را از اثرات بیس فنولA محافظت کند.
چهارشنبه، 21 بهمن 1394 - 11:30
روشی ایمن و موثر برای حفاظت انجمادی سلول های بنیادی عصبی مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القایی
سلول های بنیادی منبع سلولی بالقوه ای را برای فرایند طب بازساختی و سلول درمانی بسیاری از بیماری ها و آسیب های ژنتیکی و غیر ژنتیکی فراهم می آورند.
چهارشنبه، 21 بهمن 1394 - 11:00
فراوانی موتاسیون های ژنتیکی در افرادی که بالای صد سال عمر می کنند(supercentenarian)
موتاسیون های ژنتیکی به دلیل این ارتباطاتی که با بیماری هایی مانند سرطان دارند اغلب مورد مطالعه قرار می گیرند اما اطلاعات اندکی در مورد افراد سالمی که دچار موتاسیون می شوند وجود دارد. در مطالعه ای جدید، محققین بیش از 400 موتاسیون را شناسایی کرده اند که سلول های خونی یک پیرزن 115 ساله اتفاق افتاده است و نشان می دهد که آسیب ها در چنین جایگاه هایی در طی زندگی به میزان زیادی بی خطر است.
چهارشنبه، 21 بهمن 1394 - 09:30
مطالعات هورمونی نشان می دهد که چرا گاهی بارداری های اولیه با شکست مواجه می شود
مطالعه ای جدید نشان می دهد که چرا احتمال موفقیت بارداری با افزایش سن کاهش می یابد و چرا اغلب IVFها با شکست مواجه می شوند.
چهارشنبه، 21 بهمن 1394 - 08:30
مقایسه استفاده از بند ناف در مقابل نوار بیوسلولزی برای ترمیم spina bifida‌ قبل از تولد
در مطالعه ای که چند روز پیش در نشست سالیانه پزشکی مادر- بچه در آتلانتا ارائه گردید، محققین یافته هایی را ارائه کردند که حاکی از استفاده از بند ناف انسانی فریز شده و نوار بیوسلولزی برای ترمیم spina bifida‌ قبل از تولد است.
چهارشنبه، 21 بهمن 1394 - 08:15
سلول درمانی: یک راه حل غیر جراحی برای درمان لیگامنت پاره
لری اسمیت که به دلیل آسیب دیدگی لیگامنت هایش دچار درد شدیدی بود و قدرت حرکتی اش کاهش یافته بود، اینک به لطف استفاده از تزریق سلول های بنیادی توانسته است تا حد زیادی زندگی روزانه اش را به طور عادی از سر گیرد.
چهارشنبه، 21 بهمن 1394 - 08:00
نانوذره های فعال شده با نور می تواند نشانگر مناسبی برای داروهای سرطانی باشند
محققین دانشگاه ایالتی اوهایو نانوذره هایی را بر مبنای پروتئین های فلورسنس سبز طبیعی طراحی کرده اند که می تواند پیشرفت داروهای سرطانی در سلول های انسانی را ردیابی کرند.
چهارشنبه، 21 بهمن 1394 - 01:08
سیستم مدل سازی جدید موشی- انسانی که مطالعه تکوین بیماری ها در in vivo‌ را میسر می سازد
محققین انستیتو Whitehead پلت فرم مدل سازی موشی- انسانی جدیدی را ایجاد کرده اند که می تواند برای مطالعه تکوین ستیغ عصبی و مدل سازی بیماری هایی مانند سرطان های ملانوما و نوروفیبروماتوز مورد استفاده قرار گیرد.
چهارشنبه، 21 بهمن 1394 - 01:06
انتقال سلول های بنیادی موجب بهبود آسیب های استخوانی بزرگ در رت ها می شود
مطالعه ای جدید که به تازگی منتشر شده است به ارزش سلول های بنیادی در ترمیم آسیب های مختلف از جمله از دست رفتن ساختار استخوانی بیشتر صحه می گذارد.
چهارشنبه، 21 بهمن 1394 - 01:03
درمان اولین بیمار با سلول های بنیادی مشتق از قلب خودش
پزشکان در بیمارستان Cedras Sinai لس آنجلس، سلول های بنیای بالغ را به طور مستقیم از قلب سکته کرده یک بیمار قلبی جداسازی کرده و از آن برای درمان خود بیمار استفاده کرده اند.
چهارشنبه، 21 بهمن 1394 - 00:21
شناسایی حدود 30 هزار بیمار قابل درمان با پیوند سلول‌های بنیادی مغز استخوان
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی گیلان عنوان کرد
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی استان گیلان گفت: طبق آمار منتشر شده هر ساله حدود 30 هزار بیمار که با پیوند سلول‌های بنیادی مغز استخوان، قابل درمان هستند در کشور شناسایی می‌شوند اما حدود 75 درصد این بیماران قادر به یافتن یک داوطلب مناسب برای اهدا مغز استخوان نیستند.
ﺳﻪشنبه، 20 بهمن 1394 - 11:06
سلول های پانکراسی کپسوله شده درمانی احتمالی برای بیماران دیابتی
در بیمارانی که از دیابت نوع یک رنج می برند، سیستم ایمنی به پانکراس حمله کرده و در نهایت منجر به عدم توانایی بیماران در کنترل قند خون شان می شود. این بیماران معمولا نیازمند تزریق انسولین به صورت روزانه هستند
دوشنبه، 19 بهمن 1394 - 12:00
ممکن است روش های استاندارد استخراج سلول های بنیادی برای طب بازساختی بهتر باشد
محققین سلول های بنیادی و طب بازساختی در دانشگاه UCLA فرایندی طبیعی را در جنین در حال تکوین انسان کشف کرده اند که ممکن است در زمان گرفتن سلول های بنیادی جنینی در آزمایشگاه به آن توجه نشده باشد. این کشف اطلاعات حیاتی را ارائه می دهد که می تواند برای تولید سلول های بنیادی به منظور استفاده در سلول درمانی و طب بازساختی مفید باشد.
دوشنبه، 19 بهمن 1394 - 11:30
صفحه 5 از 10ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه