(آرشیو ماه بهمن 1394)
موتاسیون های ژنتیکی منجر به سندرم Leigh روی تکوین جنینی اثر می گذارد
سلول های بنیادی جنینی(ESCs) می توانند مدل مناسبی برای تعیین این مطلب باشند که در چه مرحله جنینی موتاسیون در ژن کمپلکسI(دلیل سندرم Leigh) روی تکوین جنینی اثر می گذارد.
شنبه، 10 بهمن 1394 - 09:00
درمان بیماری پیوند علیه میزبان(GVHD) با استفاده از سلول های بنیادی
کمپانی Osiris‌به تازگی از محصولی جدیدی به نام Prochymal در زمینه سلول های بنیادی پرده برداری کرده است که مورد تایید FDA قرار گرفته است و می تواند برای سلول درمانی و درمان بیماری پیوند علیه میزبان(GVHD) در کودکان مورد استفاده قرار گیرد.
پنجشنبه، 08 بهمن 1394 - 11:00
ارائه پیشنهاد وضع مالیات قند در بیمارستان های انگلیس
بیمارستان های انگلیس پیشنهاد کرده اند برای مبارزه با چاقی برای مصرف قند و مواد قندی مالیات وضع شود. سرویس ملی سلامت(NHS) می گوید که چاقی و عوارض ناشی از آن سالانه بیش از 40 میلیون پوند هزینه به دولت تحمیل می کند.
چهارشنبه، 07 بهمن 1394 - 12:00
استفاده از سلول های بنیادی برای مدل سازی بیماری آلزایمر
محققین UCSD‌و دانشگاه هاروارد با همکاری کمپانی های دارویی موفق به ایجاد یک مدل سلول های بنیادی برای مطالعه بیماری آلزایمر شده اند. این سیستم که به صورت یک ماتری ژل سه بعدی است، از این جهت بسیار موثرتر است که محققین می توانند داروهای تولیدی را به طور مستقیم روی سلول های خود فرد بیمار تست کنند و دیگر نیازی به مدل های جانوری یا مطالعات بالینی روی افراد دیگر ندارند.
چهارشنبه، 07 بهمن 1394 - 11:00
کشفی که می تواند منجر به سرعت بخشیدن به فرایند بهبود زخم شود
محققین در مرکز زیست شناسی سرطان(CCB) آدلاید استرالیا تکنیکی را کشف کرده اند که فرایند ترمیم و بهبود زخم را سرعت می بخشد.
چهارشنبه، 07 بهمن 1394 - 10:00
ورود محصولات جدید به بازار تحقیقات سلول های بنیادی
شرکت بین المللی سلول های بنیادی(ISCO) به تازگی اعلام کرده است که ظرف 12 ماه گذشته 15 محصول جدید در زمینه کشت سلول های انسانی را وارد بازار تجاری تحقیقات کرده است.
چهارشنبه، 07 بهمن 1394 - 09:46
یافته هایی که ممکن است به درمان بیماری های میتوکندریایی و بیماری های وابسته به سن کمک کند
محققین در انستیتو Buck می گویند که دیگر نیازی به فکر کردن در مورد پیر شدن سلول به عنوان یکی از عوامل پیری نیست. اغلب محققین پیری را ناشی استرس های ژنوتوکسیک می دانند.
ﺳﻪشنبه، 06 بهمن 1394 - 11:00
کوکتیلی از فاکتورهای مشتق از سلول های بنیادی چربی، امیدوارکننده برای درمان ایسکمی اندام حرکتی
ایسکمی اندام حرکتی(CLI) نشان دهنده مرحله پیشرفته ای از بیماری های شریان محیطی است که به وسیله انسداد شریان ها مشخص می شود و موجب کاهش شدید جریان خون می شود. معمولا این نوع ایسکمی بیماران را در معرض خطر قطع عضو قرار می دهد. این عارضه یکی از بحث های مهم در زمینه سلامت و بهداشت جامعه است.
ﺳﻪشنبه، 06 بهمن 1394 - 09:16
استراتژی جدیدی که به تقویت کارایی و ایمنی درمان  های ترمیم استخوان کمک می کند
پروتئین ریخت زای استخوانی2(BMP2) معمولا به صورت بالینی برای افزایش ترمیم استخوان استفاده می شود. با این حال، استفاده از دوزهای بالای BMP2 با این که موجب افزایش رشد استخوان می شود اما موجب عوارض جانبی نیز می شوند که حیات فرد را با تهدید مواجه می کنند. از جمله این عوارض جانبی می توان به تورم گردنی در روش های ترمیم نخاعی اشاره کرد که البته موجب نگرانی های FDA‌ شد.
ﺳﻪشنبه، 06 بهمن 1394 - 08:45
سلول درمانی و کمک به درمان یک مرد فلج
ساندر بیماری 26 ساله بود که چند سال پیش به دلیل افتادن از درخت دچار آسیب نخاعی شده و فلج شده بود. در سال 2011 پزشکان وی را مورد سلول درمانی قرار دادند و اینک وی امیدوار است که مجددا کنترل مثانه و حرکاتش را بدست آورد
ﺳﻪشنبه، 06 بهمن 1394 - 08:15
سلول های بنیادی خون بندناف، کارن را به زندگی برگرداند
پدر و مادر کودک بهبود یافته از آنمی آپلاستیک
کارن شیوایی کودک 6 ساله ای است که توانست با کمک سلول های بنیادی خون بندناف خودش ، سلامتی دوباره خود را به دست آورد. برای کارن، سلامتی مثل معجزه پدیدار شد. این معجزه با پیش قدمی پدر و مادرش در ذخیره سازی خون بندناف کارن آغاز ، با همیاری بانک خون بندناف رویان تکامل و در نهایت با دستان توانمند دکتر باهوش پزشک متخصص خون و انکولوژی به نتیجه رسید.
دوشنبه، 05 بهمن 1394 - 09:28
برای راه اندازی بخش پیوند بیمارستان علی اصغر(ع) به حمایت خیرین نیاز داریم
فوق تخصص خون و انكولوژي بيمارستان حضرت علي اصغر(ع)
فوق تخصص خون و انكولوژي بيمارستان حضرت علي اصغر(ع) در کشور مراکز پیوند بسیار خوبی داریم که در گذشته دایر شده اما با توجه به رشد جمعیت و اینکه خیلی از بیماری هایی که نیاز به پیوند دارند باید بلافاصله بعد از تشخیص ، پیوند سلول های بنیادی روی آن انجام شود و ما فرصت بسیار کمی در اختیار داریم، ضرورت بخش های پیوند متعدد افزایش پیدا می کند.
یکشنبه، 04 بهمن 1394 - 13:24
درمان «شب کوری» با بکارگیری سلول های بنیادی تا ۱۸ ماه آینده
رئیس بیمارستان فارابی خبر داد؛
رئیس بیمارستان فوق تخصص چشم پزشکی فارابی، گفت: استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری شب کوری تا ۱۸ ماه آینده در این بیمارستان بکار گرفته می شود.
یکشنبه، 04 بهمن 1394 - 10:38
تبدیل سلول های پوستی به سلول های بنیادی
تکنیکی جدید توانسته است مشکلات موجود در سر راه تولید سلول های بنیادی پرتوان القایی را تا حدی برطرف کند و راه را برای مطالعات بیماری ها و تکوین داروها هموار کند.
یکشنبه، 04 بهمن 1394 - 09:30
تحریک الکتریکی می تواند ویژگی های ضربانی سلول های قلبی در حال تشکیل را تنظیم و هماهنگ سازد
مهندسین دانشگاه کلمبیا برای اولین بار نشان داده اند که تحریک الکتریکی سلول های عضلات قلبی انسانی(کاردیومیوسیت ها) که حاصل مهندسی سلول های بنیادی انسان هستند می تواند به تکوین و عملکرد بهتر این سلول ها کمک کند.
یکشنبه، 04 بهمن 1394 - 09:00
صفحه 9 از 10ابتدا   قبلی   4  5  6  7  8  [9]  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه