(آرشیو ماه اسفند 1394)
قند شیر مادر از طریق میکروبیوم گوارشی سلامتی و رشد نوزاد را بهبود می بخشد
باکتری های زنده موجود در لوله گوارش با اجزای رژیم غذایی برهمکنش می کنند و روی سلامتی فرد تاثیر می گذارند. مطالعه ای در دانشگاه واشنگتن اجزای کلیدی از شیر مادر را شناسایی کرده است که سلامت نوزاد را بهبود می بخشند و از طرف دیگر پی برده اند که چگونه این برهمکنش با میکروبیوم گوارشی در وقوع این فرایند دخیل است.
شنبه، 15 اسفند 1394 - 10:30
مشاهده مراحل چگونگی پیدایش ملانوما در گورخرماهی
محققین منشا سرطان را از اولین سلول تحت تاثیر قرار گرفته تا پراکنش آن در موجود زنده(گورخرماهی) تحت نظر گرفتند. این مطالعه که در مجله Science‌به چاپ رسیده است، ممکن است درک علمی موجود در مورد ملانوما و سایر سرطان ها را تغییر دهد و منجر به ایجاد درمان هایی جدیدی برای این سرطان ها شود.
شنبه، 15 اسفند 1394 - 09:45
کمپانیBioTime و انتقال محصولات تحقیقات سلول های بنیادی به شرکت Millipore
کمپانی BioTime روز گذشته اعلام کرده است که شروع به انتقال محصولات تحقیقات سلول های بنیادی به توزیع کننده جهانی این محصولات یعنی کمپانی Millipore کرده است. این انتقالات در راستای توافقاتی که بین این دو کمپانی در سال 2009 و در زمینه تجاری سازی محصولات صورت گرفته بود، انجام گرفته است.
شنبه، 15 اسفند 1394 - 09:15
هدفی بالقوه برای درمان نوعی سرطان خون مهاجم در کودکان
مطالعه ای در مرکز سرطان دانشگاه کلرادو پیش ساز های اولیه سلول های T در لوکمیای لنفوبلاستیک حاد(ETP-ALL) را مدل سازی کرده و نشان داده است که غیرفعال کردن ژن EZH2 به عنوان یک عامل سرطانی می تواند، هدفی درمانی برای این بیماری باشد.
شنبه، 15 اسفند 1394 - 09:00
جدیدترین سلول درمانی برای نابینایی
محققین بریتانیایی تکنیک موثری را برای درمان نابینایی وابسته به دژنراسیون ماکولا و با استفاده از سلول های بنیادی بالغ ارائه داده اند.
شنبه، 15 اسفند 1394 - 08:30
TAxI محموله پروتئینی را به درون طناب نخاعی حمل می کند
پپتید کوچک TAxI در واقع با عملکردی که دارد به این نام شناخته شده است. مطالعات اخیر نشان می دهد که این پروتئین می تواند وسیله ای موثر برای انتقال پروتئین های عملکردی مانند آنزیم های فعال به درون طناب نخاعی بعد از یک تزریق عضلانی باشد.
چهارشنبه، 12 اسفند 1394 - 10:00
سلول های بنیادی برای درمان ناشنوایی
محققین اعلام کرده اند که در تلاش برای یافتن راهی برای درمان ناشنوایی به موفقیتی بزرگ رسیده اند. این محققین می گویند که توانسته اند از سلول های بنیادی مشتق از گوش انسان استفاده کنند و سلول های حسی مویی و سلول های مغزی که برای شنوایی حیاتی هستند را بسازند. گام بعدی این مطالعه چک کردن این مطلب است که آیا این سلول ها می توانند شنوایی را احیا کنند.
چهارشنبه، 12 اسفند 1394 - 09:30
مدل ریاضی جدید، اطلاعاتی را در مورد برهمکنش های سلول های بنیادی در بافت عصبی ارائه می دهد
مطالعه ای جدید که اطلاعاتی را در مورد برهمکنش های پیچیده عملکرد سلول های بنیادی و انتشار مولکولی در بافت عصبی می دهد، ممکن است بسیاری وقایع از تمایز سلول های بنیادی تا تشکیل قشر مغزی را توضیح دهد.
چهارشنبه، 12 اسفند 1394 - 09:00
کشف فاکتورهای کلیدی تاثیرگذار بر تخصصی شدن سلول های خونی
پژوهشی جدید بوسیله محققین دانشگاه بیرمنگام و دانشگاه کمبریج منجر به شناسایی فاکتورهای کلیدی شده است که در تکوین سلول های خونی نقش دارند و می توانند فرایند تخصصی شدن این سلول ها را در محیط کشت شبیه سازی کنند.
چهارشنبه، 12 اسفند 1394 - 08:45
محققین ژاپنی راه جدیدی را برای ایجاد سلول های بنیادی پارکینسونی پیدا کرده اند
محققین دانشگاه های Juntendo و Keio دور هم جمع شده اند تا راه سریع تر و آسان تری را برای تولید سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSC) از بیماران مبتلا به پارکینسون پیدا کنند. این یافته که آن ها مدعی آن هستند راه زیادی در پیش دارد تا به درمان بیماری های نورولوژیک منجر شود.
چهارشنبه، 12 اسفند 1394 - 08:30
راه‌اندازی دفاتر نمایندگی بانک خون بندناف در تمامی سطح کشور طی سال آینده
مدیرتضمین کیفیت بانک خون بندناف رویان ابراز امیدواری کرد؛
مدیر توسعه، تعالی و تضمین کیفیت شرکت بن یاخته‌های بانک خون بند ناف رویان، گفت: در حال حاضر در سطح 25 استان دفاتر نمایندگی فعال بوده و امید است طی سال آینده دفاتر نمایندگی در تمامی سطح کشور راه‌اندازی شود.
ﺳﻪشنبه، 11 اسفند 1394 - 14:28
سلول های بنیادی اندام ها هویت جنسیتی دارند
محققین می گویند که سلول های بنیادی که اندام های ما را می سازند دارای هویت جنسیتی هستند.
ﺳﻪشنبه، 11 اسفند 1394 - 12:30
ارائه صورت حساب برای سرویس رایگان سلول های بنیادی خون بند ناف و اعتراض والدین در ایتالیا
برخی از والدین ایتالیایی که سه سال پیش نمونه خون بند ناف فرزندشان برای ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بند ناف از طرف بیمارستان Sant’Anna به سوئیس فرستاده شده بودند، اینک با صورت حساب 300 یورویی برای این خدمت مواجه شده اند و این امر اعتراض آن ها را در پی داشته است.
ﺳﻪشنبه، 11 اسفند 1394 - 12:00
سلول درمانی آسیب های مغزی
پروفسور ریچارد ام گرونوستاجسکی بودجه ای یک میلیون دلاری و سه ساله را برای مطالعه سلول های بنیادی عصبی و استفاده از آن ها در سلول درمانی آسیب های مغزی دریافت کرده است.
ﺳﻪشنبه، 11 اسفند 1394 - 10:00
کاستی های موجود برای سلول درمانی بیماری های قلبی
با هر حمله قلبی، میلیاردها سلول قلبی(کاردیومیوسیت) از بین می روند و این امر منجر به نارسایی قلبی می شود. استراتژی های درمانی موجود بر مبنای استفاده از سلول های بنیادی می تواند گزینه درمانی مناسبی برای این آسیب های قلبی باشد.
ﺳﻪشنبه، 11 اسفند 1394 - 09:30