(آرشیو ماه اردیبهشت 1394)
مهندسی عروق خونی جدید در افراد یک گام به واقعیت نزدیک شده است
محققین بعد از این که دریافتند بخشی از سیستم ایمنی ذاتی ممکن است شانس موفقیت در گرافت های عروقی مهندسی بافت شده را افزایش دهند، یک گام به تحریک بدن به تولید عروق خونی جایگزین برای خودش نزدیک شده اند.
یکشنبه، 27 اردیبهشت 1394 - 08:00
تئوری جدید در مورد منشا سلول هایی که مهره داران را ایجاد می کنند
رنگدانه های زنده گورخرماهی، آرواره های بزرگ کوسه ها و غریزه پرواز یا مبارزه و تنوع منقار در فنچ های داروین، این ها ویژگی های قابل توجهی هستند که از گروهی از سلول های قوی به نام سلول های ستیغ عصبی منشا می گیرند که اطلاعات کمی در مورد آن ها در دست است.
پنجشنبه، 24 اردیبهشت 1394 - 10:00
چگونه غدد پستانی بارداری قبلی را به یاد دارند و  تولید شیر را تحریک می کنند
طبق گزارش ها و آمار های حاصل از مادران پرستار، مشخص شده است که شیردادن در بارداری ثانویه و زایمان های بعدی در مقایسه با اولین بارداری راحت تر است. اینک محققین در CSHL توضیحی برای این مطلب ارائه داده اند.
پنجشنبه، 24 اردیبهشت 1394 - 09:30
لیپوترانسفراز کمک سلولی: امنیت یا عدم امنیت!
در طب ترمیمی و زیبایی، از تکنیکی به نام لیپوترانسفراز کمک سلولی استفاده می شود که شامل پیوند بافت چربی خود بیمار که با سلول های بنیادی اوتولوگ مخلوط شده به جایگاه دیگری از بدن است. استفاده از این روش شدیدا در حال افزایش است.
پنجشنبه، 24 اردیبهشت 1394 - 09:00
 محیط کشتی جدید برای رشد و تست سلول های عصبی در in vitro
فعالیت الکتریکی عصبی در in vivo لازمه عملکرد سیستم عصبی، کنترل تعدیل کننده های حسی، احساس، حافظه، رفتار و ... است. بنابراین برای مطالعه نورون ها در آزمایشگاه مهم است که مدل های عصبی in vitro فعالیت الکتریکی را به منظور عملکرد بهتر مغز حمایت کنند.
پنجشنبه، 24 اردیبهشت 1394 - 08:30
سلول های بنیادی جدید ممکن است بر مشکلات طب ترمیمی غلبه کنند(خبر تکمیلی)
در روزهای گذشته خبری را نقل کردیم که حاکی از شناسایی نوع جدیدی از سلول های بنیادی پرتوان به نام rsPSCs بود، در این جا این خبر را با جزئیات بیشتر بیان می کنیم.
پنجشنبه، 24 اردیبهشت 1394 - 08:00
شناسایی گیرنده های چشایی تلخی روی قلب انسانی
تیمی از محققین در دانشگاه کوئینزلند در حال بررسی یک کشف جالب هستند که حاکی از وجود گیرنده چشایی و بو روی قلب انسان هستند. این گیرنده ها به طور طبیعی در دهان و بینی مشاهده می شوند.
چهارشنبه، 23 اردیبهشت 1394 - 10:30
ترکیب جدید ضد سلول های بنیادی سرطانی در راه تکوین
محققین دانشگاه کاردیف یک عامل جدید ضد سلول های بنیادی سرطانی را ایجاد کرده اند که قادر به هدف قرار دادن سلول های تهاجمی تشکیل دهنده تومور در سینه، پانکراس، کولون و پروستات است.
چهارشنبه، 23 اردیبهشت 1394 - 10:00
انجام 6 هزار پيوند مغز استخوان، سلول هاي بنيادي در کشور
6 هزار پیوند مغز استخوان، خون و سلول‌های بنیادی در کشور تا کنون انجام شده است.
چهارشنبه، 23 اردیبهشت 1394 - 09:53
تولد اولین نوزاد حاصل از روش IVF سلول های بنیادی
بسیاری از محققین، پزشکان و دانشمندان به دنبال راه هایی هستند که بتواند به بهبود موفقیت لقاح آزمایشگاهی(IVF) کمک کند. پزشکان در کانادا موفق به انجام این کار شده اند.
چهارشنبه، 23 اردیبهشت 1394 - 09:30
تاکید طب ترمیمی بر چالش های ایمونولوژیک پیش رو
مجله Regenerative Medicine یک مبحث ویژه روی روش های پرهیز از ردی ایمنی در طب ترمیمی را منتشر کرده است.
چهارشنبه، 23 اردیبهشت 1394 - 09:00
موافقت FDA با آزمایش های بالینی سلول درمانی رتینیت پیگمنتوزا
درمان رتینیت پیگمنتوزا با استفاده از سلول های بنیادی به وسیله محققین در UC Irvine ، که در نوع خود اولین محسوب می شود مورد تایید FDA قرار گرفته است.
چهارشنبه، 23 اردیبهشت 1394 - 08:30
سلول های سرطانی بیماران(ارگانوئیدها) به تست درمان ها کمک می کنند
مطالعه ای که در Cell به چاپ رسیده است قدرت ارگانوئیدها را در به دام انداختن موتاسیون های متعددی که در تومورها رخ می دهند نشان می دهد. ارگانوئیدها کلاسترهای کوچک سلولی هستند که به طور صحیح رفتار بافت انسانی را تقلید می کنند و می تواند برای تست داروهای سرطانی و در نهایت شناسایی درمان های شخصی موثر برای بیماران استفاده شوند.
چهارشنبه، 23 اردیبهشت 1394 - 08:00
نقش کلیدی پروتئین Adseverin در فقدان استخوان ناشی از بیماری های التهابی استخوان
پروتئین Adseverin ، که در بدن وجود دارد به نظر می رسد نقش کلیدی و پشت پرده در از دست رفتن استخوان طی بیماری های شایع التهابی مانند بیماری های لثه و پریودنتیت داشته باشد. در این مطالعه محققین در دانشگاه تورنتو راه را برای ایجاد درمان های مهاری این بیماری های شایع هموار کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 22 اردیبهشت 1394 - 14:30
ژن TMPRSS2 یکی از مقصرین ایجاد سرطان های با سوخت اندروژن!
محققین در دانشگاه تورنتو عامل پشت پرده اغلب اشکال شدید دردهای سرطانی را کشف کرده اند. آن ها در مطالعه شان ژن TMPRSS2 را به عنوان یک مقصر معرفی کرده اند. این ژن مسئول بسیاری از اشکال بسیار تهاجمی سرطان های با سوخت اندورژنی است.
ﺳﻪشنبه، 22 اردیبهشت 1394 - 14:00