(آرشیو ماه اردیبهشت 1394)
پیوند سلول های بنیادی برای مولتیپل میلوما: اطلاعات جدید تغییری در نتیجه ایجاد نمی کنند
یک مطالعه کاملا به روز اطلاعات زیادی را به اطلاعات قبلی در زمینه پیوند سلول های بنیادی برای مولتیپل میلوما که در سال 2012 انجام شده بود اضافه کرده است، اما با این حال نتیجه کلی مربوط به این روش تغییری نکرده است.
یکشنبه، 20 اردیبهشت 1394 - 07:45
کنفرانس علمی سلول های بنیادی در بندرعباس برگزار شد
کنفرانس علمی سلولهای بنیادی با حضور جمعی از پژوهشگران، اساتید دانشگاه و متخصصان رشته های مختلف پزشکی در مجتمع آموزشی درمانی پیامبر اعظم سالن فارابی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس برگزار شد
شنبه، 19 اردیبهشت 1394 - 12:19
درمان بیش از یک هزارو 500 بیمار مبتلا به لک و پیس در کشور با سلول های بنیادی
پژوهشگر کلینیک پوست پژوهشگاه رویان گفت: از ابتدای ارایه خدمات درمانی در مورد بیماری لک و پیس در پژوهشگاه رویان (از سال 1386 تاکنون) بیش از هزار و 500 بیمار مبتلا به این بیماری درمان شده اند.
شنبه، 19 اردیبهشت 1394 - 11:56
سرنخ های جدید در مورد این که چگونه سلول های بنیادی هویت شان را بدست می آورند
محققین در دانشگاه کپنهاگ مکانیسمی را شناسایی کرده اند که نشان می دهد چگونه برخی سلول ها انتخاب می کنند که به نوعی سلول خاص تبدیل شوند: سلول های مجموعه های خاصی از پروتئین ها را در جایگاه های خاصی از DNA ترکیب می کنند. زمانی که این گروه های خاص پروتئینی ترکیب شدند، دروازه ها باز شده و در این زمان گروه های ژنی خاص دیگری مورد استفاده قرار می گیرند و به سلول هویت جدیدی می بخشند.
شنبه، 19 اردیبهشت 1394 - 10:30
آیا تلفن همراه مادر موجب وحشت زده شدن جنین می شود؟
صدای ایجاد شده به وسیله تلفن همراهی که به وسیله زن باردار حمل می شود ممکن است چرخه های خواب و بیداری جنین شان را برهم بزند.
شنبه، 19 اردیبهشت 1394 - 10:00
فعالیت شدید بدنی در طول زندگی خطر لنفومای غیرHodgkin را کاهش می دهد
فعالیت شدید بدنی در طول زندگی یک فرد ممکن است خطر لنفومای غیرHodgkin را پایین بیاورد.
شنبه، 19 اردیبهشت 1394 - 09:30
مطالعات سلول های بنیادی نشان می دهد که تولید فرزندی با دو پدر دور از دسترس نیست!
تیمی از محققین بین المللی ثابت کرده اند که امکان ایجاد اسپرم و تخمک از پوست افراد بالغ و بدون توجه به جنسیت آن ها امکان پذیر است.
شنبه، 19 اردیبهشت 1394 - 09:00
ترکیب مشتق از گیاه برای هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی
خوردن یک سیب در روز ممکن است شما را از دکتر دور نگه دارد و یا خوردن کلم بروکلی و شاهی می تواند سرطان را به عقب براند!
شنبه، 19 اردیبهشت 1394 - 08:30
القای رشد سلول های بنیادی معده به وسیله باکتری عامل زخم معده
با توجه به مطالعه ای که در مدرسه پزشکی دانشگاه استنفورد صورت گرفته است محققین نشان داده اند که باکتری عامل زخم معده که هلیکوباکتر پیلوری نام دارد می تواند به طور مستقیم با سلول های بنیادی معده برهمکنش کرده و موجب شود که این سلول ها تقسیم سریع تری داشته باشند.
شنبه، 19 اردیبهشت 1394 - 08:00
رشد مجدد مو در بیماران آلوپسی آره آتا به دنبال سلول درمانی
بیماری آلوپسی آره آتا یم بیماری اوتوایمن شایع است که فولیکول های مو را هدف قرار می دهد و به دلیل ریزش مو اثر زیادی روی کیفیت زندگی و اعتماد به نفس بیماران دارد. مدیریت های بالینی و نتایج حاصله به دلیل رژیم های سرکوب کننده ایمنی با مدوله کننده ایمنی در حال حاضر دارای محدودیت هایی است.
پنجشنبه، 17 اردیبهشت 1394 - 10:30
نقش کلیدی میتوکندری در تکوین سلول های بنیادی
محققین در مرکز پزشکی NYU Langone کشف کرده اند که میتوکندری نقش مهمی در تکوین سلول های بنیادی دارد که نقش جداگانه ای را برای این اندامک متصور می شود. وظیفه مرسوم این اندامک تامین انرژی سلولی از طربق تولید ATP است که برای متابولیسم سلولی مورد نیاز است.
پنجشنبه، 17 اردیبهشت 1394 - 10:00
اثرات سودمند استفاده از سلول درمانی برای انواع بیماری های خطرناک(2)
اخیرا مطالعاتی در زمینه سلول درمانی در بیست و یکمین نشست ترمیم و عصب درمانی آمریکا ارائه گردیده است که در آن محققین روی درک دلایل ایجاد سلول درمانی و ژن درمانی و داروهای زیستی برای آسیب ها و بیماری عصبی فوکوس کرده اند. در این جا می توان یکی از موارد را ذکر کرد:
پنجشنبه، 17 اردیبهشت 1394 - 09:00
یک ابزار IVF جدید ممکن است منجر به بهبود درمان های باروری شود
برای زوج هایی که در بارداری دچار مشکل هستند، لقاح آزمایشگاهی(IVF) بک مسیر جایگزین برای ایجاد خانواده است. زمانی که تخمک ها با اسپرم در لوله های آزمایش مخلوط شدند، تخمک لقاح یافته و به جنین هایی تبدیل می شود که می تواند به درون رحم یک زن لانه گزینی شود.
پنجشنبه، 17 اردیبهشت 1394 - 08:30
استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری هانتینگتون
بیماری هانتینگتون یک بیماری تحلیل برنده عصبی اوتوزومال غالب است که به دلیل یک گسترش سه گانه CAG در ژن هانتینگتون اتفاق می افتد و منجر به اختلالات عصبی روانی و نقص عملکرد حرکتی و در نهایت مرگ می شود. در حال حاضر درمان مناسبی برای این بیماری وجود ندارد
پنجشنبه، 17 اردیبهشت 1394 - 08:00
اثرات سودمند استفاده از سلول درمانی برای انواع بیماری های خطرناک(1)
اخیرا مطالعاتی در زمینه سلول درمانی در بیست و یکمین نشست ترمیم و عصب درمانی آمریکا ارائه گردیده است که در آن محققین روی درک دلایل ایجاد سلول درمانی و ژن درمانی و داروهای زیستی برای آسیب ها و بیماری عصبی فوکوس کرده اند. در این مطالعات مواردی ذکر شده است که در این جا می توان به یکی از آن ها اشاره کرد:
چهارشنبه، 16 اردیبهشت 1394 - 08:00
صفحه 5 از 9ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه