(آرشیو ماه خرداد 1394)
چگونه سلول های جیمز باند ساخته می شوند!
مطالعه جدید به وسیله محققین سنگاپوری و استرالیایی نشان داده است که چگونه جاسوس های سیستم ایمنی ایجاد شده اند و سرنخ هایی را ارائه می دهد تا بتوان سیستم ایمنی را برای مبارزه بهتر با بیماری ها دستکاری کنیم.
دوشنبه، 25 خرداد 1394 - 14:00
اهداکننده هایی با تعداد زیاد سلول های T سازش بهتری برای بیماران پیوند شده با سلول های بنیادی دارند
مطالعه ای در دانشگاه پنسیلوانیا نشان می دهد که استفاده از یک تست خون ساده برای اندازه گیری تعداد لنفوسیت های T در اهداکننده های سلول های بنیادی، ممکن است به شناسایی بهترین فرد اهداکننده موافق برای بیماران در پیوند سلول های بنیادی آلوژن کمک کننده باشد. خواهر و برادرهای مطابق بهتر از اهداکننده های غیر مرتبط هستند.
دوشنبه، 25 خرداد 1394 - 13:00
ارتباط مثبت بین وزن کودک و حجم خون بندناف
انتخاب استراتژیک خون بند ناف قبل از پردازش، از تحمیل هزینه های اضافی جلوگیری می کند و باعث افزایش شانس موفقیت در پیوند می شود.
دوشنبه، 25 خرداد 1394 - 12:02
ارتباط شوینده ها با نواقص سیستم تناسلی موجود در نوزادان
زنان باردار به طور مرتب در معرض طیفی از شوینده ها، حلال ها و حشره کش ها قرار دارند که این امر خطر تولد نوزادان(پسر) با نقص های سیستم تناسلی را افزایش می دهد.
دوشنبه، 25 خرداد 1394 - 11:00
دوزهای زیاد آنتی آکسیدان ها ممکن است برای سلول های بنیادی عصبی مضر باشد
محققین در دانشگاه هلسینکی نشان داده اند که سلول های بنیادی به طور ویژه ای به رادیکال های اکسیژن و آنتی اکسیدان ها حساس هستند.
دوشنبه، 25 خرداد 1394 - 10:00
اکتشافات در زمینه سلول های بنیادی راه را برای درمان هدفمند استئوآرتریت هموار می کند
محققین در دانشگاه York توانسته اند به موفقیت هایی در زمینه سلول های بنیادی دست یابند که به موجب آن سلول درمانی استئوآرتریت کمتر به صورت شانسی صورت خواهد گرفت و هدفمندتر خواهد بود.
دوشنبه، 25 خرداد 1394 - 09:30
واریته های ژنی مرتبط به مولیتپل اسکلروزیس، تنظیم کننده کلیدی التهاب را مختل می کنند
با این که ریشه های ژنتیکی بسیاری از بیماری های اوتوایمن مشخص شده است، محققین به دنبال شناسایی مکانیسم های مولکولی هستند که به وسیله این واریته های مضر شروع می شوند. محققین در مدرسه پزشکی Yale به یک تنظیم کننده اصلی التهاب به عنوان عامل اصلی بسیاری از موارد مولتیپل اسکلروزیس(MS) اشاره داشته اند.
دوشنبه، 25 خرداد 1394 - 09:00
نقش سلول های ایمنی و فرایند التهاب در چاقی
کارشناسان متابولیسم متقاعد شده اند که چاقی و بسیاری از تغییرات پاتوژنیک متعاقب آن مانند سندرم متابولیک و دیابت نوع دو نتیجه فرایندهای التهابی مزمن در بافت چربی هستند.
دوشنبه، 25 خرداد 1394 - 08:30
 اولین تولد حاصل از پیوند بافت تخمدانی منجمد شده طی دوران کودکی
یک خانم جوان اولین فردی در دنیا است که توانسته است بعد از این که دکترها با پیوند بافت تخمدان وی که در زمان کودکی وی برداشته شده و منجمد شده بود، باروری اش را احیا کردند صاحب یک فرزند سالم شود.
دوشنبه، 25 خرداد 1394 - 08:00
تمایز سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از ژله وارتون بند ناف به سلول های شبه زایای نر
محققین در دانشگاه علوم پزشکی تهران توانسته اند با موفقیت سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از ژله وارتون بند ناف را در حضور BMP4 و اسید رتینوئیک به سلول های شبه زایای نر تمایز دهند.
دوشنبه، 25 خرداد 1394 - 07:30
دریافت سلول های بنیادی از یک فرد آلمانی نجات بخش زندگی دختر هندی
به لطف یک آلمانی 55 ساله، دختر هندی 16 ساله هندی به نام کرالا که در مراحل پیشرفته لوکمیا یا سرطان مغز استخوان بود توانست بعد از دریافت سلول های بنیادی از وی، زندگی دوباره ای را به دست آورد.
یکشنبه، 24 خرداد 1394 - 11:00
حذف سلول های T بومی از گرافت های سلول های بنیادی، بیماری GVHD مزمن را محدود می کند
پیوند سلول های بنیادی برای درمان بدخیمی های هماتولوژیک مانند لوکمیا استفاده می شود. بیمارانی که این سلول های بنیادی را دریافت می کنند در خطر ایجاد بیماری پیوند علیه میزبان(GVHD) هستند.
یکشنبه، 24 خرداد 1394 - 10:00
مغز نوزادان سریع تر از ان چه تصور می کنیم رشد می کند
محققین در دانشگاه Louvain کشف کرده اند که یک عنصر کلیدی تکوین مغز نوزادان سال ها پیش از آن چه تصور می کنیم رخ می دهد. راهی که ما چهره ها را تشخیص می دهیم(از طریق نیمکره راست مغز) ما را از سایر پریمات های غیر انسانی جدا می کند. تصور می شود این توانایی همگام با این یادگیری به خواندن به وسیله ما ایجاد شده است.
یکشنبه، 24 خرداد 1394 - 09:30
تولید نخستین سلول حافظه بلندمدت مقلد مغز انسان با همکاری سه دانشمند ایرانی
سه دانشمند ایرانی و همکارانشان، سلول حافظه بلندمدتی ارائه داده‌اند که شیوه پردازش اطلاعات توسط مغز انسان را تقلید می‌کند.
یکشنبه، 24 خرداد 1394 - 09:20
ویروس خرگوش پیوند مغز استخوان را بهبود می بخشد و برخی سلول های سرطانی را می کشد
محققین در دانشگاه فلوریدا کشف کرده اند که ویروس خرگوش می تواند یک یا دو پانچ سلول بنیادی را منتقل کند، برخی از انواع سلول های سرطانی را بکشد و این در حالی است که برخی مشکلات معمول و خطرناک پیوندهای مغز استخوان را از بین می برد.
یکشنبه، 24 خرداد 1394 - 09:00
صفحه 3 از 10ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه