(آرشیو ماه خرداد 1394)
ترمیم القاشده بافت گوش بوسیله دارو در موش
مطالعه ای در انستیتو Lankenau شکل اولیه ای از تولید انرژی که هنوز در پستانداران وجود دارد و می تواند برای ترمیم بافت به صورت خودبخود استفاده شود را نشان می دهد. در این حالت دیگر نیازی به اضافه کردن سلول های بنیادی نیست.
یکشنبه، 24 خرداد 1394 - 08:30
آشکار سازی نقشه های اپی ژنومی اندام های اصلی بدن انسان
بیش از یک دهه است که محققین روی نقشه های ژنوم انسانی کار می کنند. این نقشه ها تصویر کاملی از توالی DNA هستند که حیات انسان را کد می کند. اما صفحات جدیدی به این اطلس اضافه شده است: نقشه مارکرهای شیمیایی به نام گروه های متیل که به رشته های DNA متصل می شوند و روی این که چه ژن هایی و چه زمانی بیان شوند تاثیر می گذارند.
یکشنبه، 24 خرداد 1394 - 08:00
اولین گام ها برای بازسازی اندام های حرکتی کامل
تیمی از محققین در بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون ادعا دارند که اولین گام ها را به سمت ایجاد جایگزین های زیست مصنوعی اندام های حرکتی که مناسب پیوند باشند برداشته اند.
یکشنبه، 24 خرداد 1394 - 07:30
هزار پزشک در کنگره بین المللی پیوند اعضا در مشهد گردهم می آیند
افزون بر هزار نفر از پزشکان متخصص از داخل و خارج کشور برای شرکت در کنگره بین المللی پیوند اعضا در مشهد گردهم می آیند.
شنبه، 23 خرداد 1394 - 15:09
فلز کروم سبب مرگ سلول های بنیادی مغز استخوان می شود
نتایج یک تحقیق در گروه پژوهشی لیزر پزشکی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران نشان داد که مواجه شدن سلول های بنیادی خونی با فلز کروم منجر به مرگ و میر سلول ها، قطعه قطعه شدن DNA سلول و کاهش سطح پروتئین های هسته می شود.
شنبه، 23 خرداد 1394 - 13:46
پروژه احداث مرکز درمان ناباروری و تحقیقات سلولی در سرعین کلنگ زنی شد
در مراسمی با حضور رییس جهاد دانشگاهی کشور و مسوولان استانی پروژه احداث مرکز درمان ناباروری ، سلول درمانی و تحقیقات سلولی ظهر امروز در شهرستان سرعین کلنگ زنی شد.
شنبه، 23 خرداد 1394 - 11:08
نقش موتاسیون های سلول های بنیادی در پیری
فرایند پیری را می توان با کاهش ظرفیت ترمیمی و بازسازی و حفظ اندام ها و هم چنین افزایش خطر سرطان ناشی از موتاسیون در سلول های بنیادی و پیش ساز شناخت.
شنبه، 23 خرداد 1394 - 10:30
کروموزوم های جنسی- چرا ژن های Y مهم هستند
مطالعه ای که در genome biology منتشر شده است نشان می دهد که ژن هایی وجود دارند که در کروموزوم Y از دست می روند اما به وسیله کروموزوم دیگر جبران می شوند و این فرایند بیش از آن چه فکر می کنیم متداول است.
شنبه، 23 خرداد 1394 - 10:00
مطالعات رمز و راز حافظه و خلق و خوی را کشف کرده اند(نقش سلول های بنیادی)
به لطف کشف دو نوع مجزا از سلول های بنیادی، محققین یک گام دیگر به درک این که چگونه مغز، حافظه و خلق و خوی را تنظیم می کند نزدیک شده اند.
شنبه، 23 خرداد 1394 - 09:30
سلول درمانی اتولوگ در آسیب های مغزی ترومایی کمک کننده است
مطالعه ای در هیوستون تگزاس نشان می دهد که استفاده از سلول درمانی بعد از آسیب مغزی تروماتیک(TBI) در کودکان می تواند میزان مداخلات درمانی برای درمان بیماران و هم چنین مدت زمانی که صرف مراقبت ویژه روانی کودکان می شود را کاهش دهد.
شنبه، 23 خرداد 1394 - 09:00
مهندسی پیوند خون بند ناف: چالش ها و فرصت ها
محققین در هیوستون تگزاس می گویند که ما در حال ورود به زمینه ای مهیج در پیوند خون بند ناف هستیم، جایی که بسیاری از چالش های قوی مرتبط می تواند با دستکاری پیوند های ex vivo و/یا ایمنی درمانی سازشی با استفاده از محصولات سلولی خاص قابل درمان باشند.
شنبه، 23 خرداد 1394 - 08:30
چندین نقش کاربردی سلول های بنیادی مزانشیمی در درمان بیماری های کبدی
سلول های بنیادی مزانشیمی(MSCs) گروهی از سلول های بنیادی مشتق از مزانشیم مزودرمی هستند. سلول های بنیادی مزانشیمی می توانند از بافت های مختلفی از جمله مغز استخوان، بافت بند ناف، خون بند ناف و بافت چربی و خون محیطی بدست آیند.
شنبه، 23 خرداد 1394 - 08:00
سلول های بنیادی عصبی، پیری و آسیب مغزی را کاهش می دهند
یک محقق در دانشگاه Coimbra دریافته است که سلول های بنیادی عصبی مستقیما به نورون تبدیل می شوند و در نتیجه تعداد سلول های در دسترس طی پیری و آسیب مغزی را کاهش می دهند.
پنجشنبه، 21 خرداد 1394 - 09:30
موتاسیون ژن های وابسته به X دلیل برخی از ناباروری ها در مردان
طبق مطالعه ای که در دانشگاه پیتزبورگ صورت گرفته است، برخی از دلایل ناباروری در مردان به دلیل موتاسیون هایی در کروموزومX مادری است که تکوین اسپرم زنده و بادوام را مهار می کنند.
پنجشنبه، 21 خرداد 1394 - 09:00
رشد شبکه های نورونی در اسفروئیدهای سه بعدی انسان
یک بیمار که دچار افکاری مانند خودکشی است چند تار مو به روانپزشک خود می دهد. پزشک سلول های بنیادی را از آن جداسازی می کند تا بافت مغزی را در ظروف کشت ایجاد کند. این بافت مغزی رازهایی از بیماری فرد را با خود به همراه دارد. سپس این محقق می تواند اطلاعات را برای مهندسی ژنتیک و شخصی سازی درمان و تصحیح عمکلردهای نورونی استفاده کند.
پنجشنبه، 21 خرداد 1394 - 08:30