(آرشیو ماه خرداد 1394)
ماتریکس ارگانوئید جدید کشت طولانی مدت هپاتوسیت های انسانی را مقدور می سازد
مطالعه ای جدید با استفاده از ماتریکس رشد ارگانوئید کشت طولانی مدت(بیش از یک سال) سلول های بنیادی بی پوتنت با ژنوم پایدار از کبد انسانی بالغ را مقدور می سازد.
دوشنبه، 11 خرداد 1394 - 08:00
درمان بیماری های کبدی به کمک سلول های بنیادی در سطح بالینی است
از آنجا که درمان های دارویی روتین در بیشتر موارد قادر به ترمیم بافت آسیب دیده نیست لذا استفاده از سلول برای درمان این بافت ها خیلی جذاب و کاربردی خواهد بود و بیماری های صعب العلاجی مانند الزایمر، پارکینسون، دیابت و...... که در حال حاضر درمان مشخصی برای آنها وجود ندارد به کمک این سلول ها درمانپذیر خواهند شد.
یکشنبه، 10 خرداد 1394 - 10:57
چگونه سرطان پانکراس به کبد متاستاز می کند
تیمی از محققین در کالج پزشکی Weil Cornell طبق مطالعاتشان گام های مولکولی دقیقی را نشان داده اند که سرطان پانکراس را قادر می سازد به کبد متاستاز کند. این فرایند موجب کشنده تر شدن این نوع از سرطان می شود.
یکشنبه، 10 خرداد 1394 - 10:30
ترکیبی جدید با پتانسیل درمان آرتریت روماتوئید
محققین دانشگاه ایالتی مونتانا و همکاران یافته هایشان را در مورد ترکیب شیمیایی که پتانسیل درمان آرتریت روماتوئید را دارد منتشر کرده اند.
یکشنبه، 10 خرداد 1394 - 10:00
تکنیک جدید برای بازبرنامه ریزی سلول های بنیادی، مدل بیماری نورولوژیک را هدف قرار می دهد
همان طور که محققین بر چالش های تکنیکی در بازبرنامه ریزی سلول های بنیادی برای تولید مدل های دقیق بیولوژیک نورون های انسانی فائق می آیند، این سیستم های مدل تحقیق روی درک فعالیت عصبی، تکوین مغزی و بیماری های نورولوژیک را تسریع می کند و منجر به درمان های جدید خاص بیمار بر مبنای بازبرنامه ریزی می شوند.
یکشنبه، 10 خرداد 1394 - 09:30
سلول درمانی و فیبروز کیستیک: سلول های بنیادی جنینی و پرتوان القایی
روش های متعددی وجود دارد که امیدها را برای بهبود سلامت و کیفیت زندگی افراد مبتلا به فیبروز کیستیک افزایش می دهد.
یکشنبه، 10 خرداد 1394 - 09:00
ایجاد سلول های عصبی ویژه بیمار از خون
محققین کانادایی راهی را برای تبدیل منظم سلول های خونی به سلول های عصبی یافته اند. این دستاورد می تواند منجر به پیشرفت هایی برای درمان افرادی شود که از بیماری های دردناک مزمن یا بیماری های عصبی رنج می برند.
یکشنبه، 10 خرداد 1394 - 08:30
محققین در کپنهاگ دریافته اند که چگونه سلول های بنیادی سلول های انسولین ساز را در آزمایشگاه تولید می کنند؟
محققین در دانشگاه کپنهاگ مکانیسمی را شناسایی کرده اند که توضیح می دهد که چگونه برخی سلول های بنیادی تبدیل به اندام هایی مانند کبد و پانکراس می شوند. این یافته ها می تواند منجر به تولید سلول های انسولین ساز در آزمایشگاه به منظور درمان دیابت نوع یک شود.
یکشنبه، 10 خرداد 1394 - 08:00
بانک ژنتیک ایرانیان راه اندازی می شود
رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی، بانک ژنتیک ایرانیان براساس برنامه پنجم توسعه راه اندازی خواهد شد.
شنبه، 09 خرداد 1394 - 13:48
محققین می گویند ژن هایی که سلول های بنیادی گیاهی را می سازند منشا گوجه فرنگی های غول پیکر را  نیز نشان می دهند!
تاکنون مطالب اندکی در مورد سلول های بنیادی گیاهی در خبرهای خود آورده ایم اما بد نیست بدانیم که تیمی از محققین در آزمایشگاه Cold Spring Harbor مجموعه ای از ژن ها را شناسایی کرده اند که تولید سلول های بنیادی را در گوجه فرنگی کنترل می کنند. موتاسیون در این ژن ها می تواند منشا گوجه فرنگی های غول پیکر یا ماموتی باشد که به آن ها beefsteak tomato می گویند و معمولا بیش از نیم کیلو وزن دارند!.
شنبه، 09 خرداد 1394 - 10:00
گامی مهم به سمت مهندسی ریه های جدید
بیماری های ریوی انسدادی مزمن(COPD) بیش از 64 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است و تصور می شود که تا سال 2030 سومین عامل مرگ در سراسر جهان لقب بگیرند.
شنبه، 09 خرداد 1394 - 09:30
ترمیم آسیب قلبی به وسیله سلول های بنیادی
طبق مطالعه ای که اخیرا صورت گرفته است نوع خاصی از سلول های بنیادی که در قلب وجود دارد می تواند آسیب ایجاد شده به وسیله حمله قلبی را در موش بهبود ببخشد.
شنبه، 09 خرداد 1394 - 09:00
معکوس کردن پیری در لاین های سلولی انسانی و یک تئوری جدید برای پیری
آیا می توان پیری را به تاخیر انداخت یا آن را معکوس کرد؟ این فرایندی است که پروفسور هایاشی از دانشگاه تسوکوبای ژاپن آن را حداقل در مورد رده های سلولی انسانی نشان داده است. آن ها دریافته اند که تنظیم دو ژن که در تولید گلیسین نقش دارند، تاحدی مسئول برخی از ویژگی های پیری هستند.
شنبه، 09 خرداد 1394 - 08:30
سلول های بنیادی مزانشیمی خون بند ناف انسانی: یک زمینه جدید از سلول درمانی
بند ناف انسانی منبعی امیدوار کننده از سلول های بنیادی مزانشیمی است.
شنبه، 09 خرداد 1394 - 08:00
دستورالعمل ساده برای ایجاد سلول های مویی حسی در گوش
محققین در انستیتو پزشکی مولکولی لیسبون پرتقال یک پروتکل ساده اما موثر را برای تولید سلول های مویی گوش داخلی طراحی کرده اند. این سلول ها مسئول شنوایی و حس تعادل هستند. این مطالعه گامی مهم برای تولید مقادیر انبوه از این سلول ها برای استفاده در سلول درمانی و یا غربالگری داروی است.
پنجشنبه، 07 خرداد 1394 - 09:00
صفحه 8 از 10ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه