(آرشیو ماه خرداد 1394)
کارایی و بی خطر بودن سلول های کشنده القاشده با سیتوکین مشتق ار خون بند ناف برای درمان بدخیمی ها
ایمنی درمانی سازشی با استفاده از سلول های کشنده القا شده با سیتوکین(CIK) گزینه درمانی موثری برای درمان بدخیمی ها است. ویژگی ها و عملکرد این سلول های کشنده القا شده با سیتوکین مشتق شده از خون بند ناف(CB-CIK) هم در in vitro و هم در in vivo مورد ارزیابی قرار گرفته است.
پنجشنبه، 07 خرداد 1394 - 08:30
تزریق سلول های جنینی به مغز بیمار برای درمان پارکینسون
در هفته گذشته یک مرد 50 ساله مبتلا به بیماری پارکینسون، تزریق سلول های بنیادی جنینی را دریافت کرد. ظرف 20 سال گذشته وی اولین فردی است که بدین ترتیب درمان می شود و محققین براین باور هستند که وی طی پنج سال آینده کنترل حرکاتش را به دست خواهد آورد.
پنجشنبه، 07 خرداد 1394 - 08:00
6500 نمونه از خراسان به بانک خون بندناف رویان ارسال شده است
مدیر بانک بند خون رویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: تاکنون شش هزار و 500 نمونه خون بند ناف از استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی به بانک خون بندناف پژوهشگاه رویان در تهران ارسال شده است.
چهارشنبه، 06 خرداد 1394 - 12:12
آشفته‌ بازار «سلول‌درمانی» در کشور
عضو هیات ارزشیابی هماتولوژی و بانک خون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم بکارگیری مقررات و سازمان‌های نظارتی در استفاده از سلول‌های بنیادی تصریح کرد: هر مداخله‌ای که با استفاده از سلول‌های بنیادی انجام می‌شود، در اولین گام باید استاندارد و روش‌های کاری مربوط به آن روشن شود.
چهارشنبه، 06 خرداد 1394 - 11:52
رشد سلول های لنفی در آزمایشگاه برای اولین بار
بیش از یک صد سال است که محققین در مورد منشا سیستم لنفی شک دارند. در مطالعه ای که در انستیتو وایزمن صورت گرفته است، دکتر یانیو و همکاران گزارش داده اند که چگونه سیستم لنفی در جنین تکوین می یابد و برای اولین بار رشد سلول های لنفی را در آزمایشگاه مدیریت کرده اند.
چهارشنبه، 06 خرداد 1394 - 08:00
مزایای استفاده از اسپرم چسبنده برای IVF
محققین دانشگاه لیدز به دنبال بررسی این مطلب هستند که بدانند آیا یک مولکول که معمولا در کرم های مرطوب کننده و پوست یافت می شود می تواند میزان موفقیت IVF را بهبود ببخشد یا خیر.
ﺳﻪشنبه، 05 خرداد 1394 - 10:00
مهندسی بافت نرم برای غضروف سخت!
مطالعه جدید به استفاده وسیع تر و موثرتر از مواد زیست سازگار در ترمیم بافت های انسانی اشاره دارد. با فوکوس کردن روی احیای غضروف سخت ترمیم پذیر که به انعطاف پذیری و کشش مکانیکی نیاز دارد، محققین ترکیب جدیدی از داربست های میکروفیبری پرینت شده سه بعدی و هیدروژل ها را مورد استفاده قرار دادند.
ﺳﻪشنبه، 05 خرداد 1394 - 09:45
هیدروژل ها توانایی سلول های بنیادی برای احیای بینایی و ترمیم مغز را افزایش می دهند
محققین در تورنتو گام مهمی در پیوند سلولی برداشته اند و از زیست ماده ژل مانندی استفاده کرده اند که سلول ها را زنده نگه می دارد و به آن ها کمک می کند که به صورت بهتری به درون بافت الحاق شوند. در مطالعه بالین اولیه، این زیست ماده توانست تا حدی بینایی را برگردانده و هم چنین موجب ریکاوری مغز بعد از سکته شود.
ﺳﻪشنبه، 05 خرداد 1394 - 09:30
نانوذره های طلا تمایز استخوانی سلول های بنیادی را کنترل می کنند
محققین توانسته اند با موفقیت نانوذره های طلایی را سنتز کنند که سطوح عملکردی دارند و روی تمایز استخوانی سلول های بنیادی اثر می گذارند.
ﺳﻪشنبه، 05 خرداد 1394 - 09:15
نخستین نوزاد حاصل از لقاح آزمایشگاهی در ایران، مادر شد
در 25 سالگی و با زایمان دوقلو
نخستین فرزندی که با تلاش محققان کشور در مرکز درمان ناباروری یزد به روش حاملگی خارج رحمی متولد شده بود، اکنون به سن 25 سالگی رسیده و پس از ازدواج صاحب فرزندانی دوقلو شده است.
دوشنبه، 04 خرداد 1394 - 13:31
محققین قادرند ویژگی نامیرایی را از سلول های سرطانی سلب کنند
محققین در مرکز تحقیقات سرطان ملی اسپانیا(CNIO) استراتژی جدیدی را برای مبارزه با سرطان کشف کرده اند که از روش های قبلی بسیار متفاوت است. محققین برای اولین بار نشان داده اند که تلومرها می توانند یک هدف ضد سرطانی موثر باشند.
دوشنبه، 04 خرداد 1394 - 09:00
فعالیت فیزیکی به زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک کمک می کند
سندرم تخمدان پلی کیستیک، یک اختلال هورمونی است که 5 تا 10% جمعیت زنان در سن باروری را شامل می شود.
دوشنبه، 04 خرداد 1394 - 08:30
روش ویرایش ژنی جدید می تواند منجر به درمان کم خونی داسی شکل شود
محققین استرالیایی در UNSW نشان داده اند که تغییر تنها یک حرف از DNA سلول های قرمز خونی انسان در آزمایشگاه ، تولدی هموگلوبین حمل کننده اکسیژن را در خون آن ها افزایش می دهد. این یافته می تواند منجر به درمان کم خونی داسی شکل و بسیاری از اختلالات خونی دیگر شود.
دوشنبه، 04 خرداد 1394 - 08:00
سلول های بنیادی می توانند آسیب های برگشت ناپذیر قلبی را ترمیم کنند
محققین در کالج سلطنتی لندن ادعا دارند که درمانی را شناسایی کرده اند که می تواند واقعا یک قلب آسیب دیده را درمان کند. طبق گفته این محققین، نوعی از سلول های بنیادی می تواند عضلات قلبی آسیب دیده به دلیل حمله قلبی را ترمیم کند.
دوشنبه، 04 خرداد 1394 - 07:30
سوئیچ مولکولی که بلوغ سلول های قلبی را افزایش می دهد
یک سوئیچ مولکولی که به نظر می رسد برای بلوغ بیشتر سلول های قلبی جنینی(مانند سلول های قلبی شبه بالغ) ضروری است، کشف شده است.
یکشنبه، 03 خرداد 1394 - 09:00
صفحه 9 از 10ابتدا   قبلی   4  5  6  7  8  [9]  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه