(آرشیو ماه تیر 1394)
شناسایی واریته های ژنتیکی کلیدی برای درک منشا سرطان تخمدان
در مطالعه ای جدید تیمی از محققین در دانشگاه مختلف فوکوس دقیق تری روی منشا سرطان تخمدان داشته اند.
شنبه، 06 تیر 1394 - 13:30
تزریق سلول های بنیادی نوروپاتی دیابتی را در مدل های جانوری بهبود می بخشد
نوروپاتی دیابتی بیماری است که طی آن قند خون بالا موجب آسیب عصبی می شود که در نهایت علایمی مانند بی حسی، کاهش توانایی درک محرک دردناک، ضعف عضلانی، درد و اسپاسم عضلانی را در پی دارد. نوروپاتی دیابتی در 60 درصد بیماران دیابتی مشاهده می شود و منجر به زخم هایی در پا می شود و در نهایت منجر به قطع عضو می شود.
شنبه، 06 تیر 1394 - 13:00
محیط کشتی جدید برای سلول های بنیادی پرتوان، نیاز به تغذیه روزانه را از بین می برد
در نشست ISSCR 2015 در استکهلم، مطالعه ای جدید ارائه شده است که گزارش می دهد که محیط کشت جدیدی برای سلول های بنیادی پرتوان(PSC) طراحی شده است که انعطاف پذیری برنامه ای بی سابقه ای را در اختیار محققین قرار می دهد.
پنجشنبه، 04 تیر 1394 - 09:18
کشف بیوسرامیک های آپاتیتی مشتق از  دندان کوسه برای ایمپلنت ها توسط محققین اسپانیایی
پیش از این محققین از این بیوسرامیک ها برای ترمیم بافت استخوان به ویژه در زمینه تروماتولوژی و اُدنتولوژی استفاده کرده بودند. این ایمپلنت های جدید، منابع دریایی خلاقانه ای برای استفاده در مطالعات زیست پزشکی هستند.
پنجشنبه، 04 تیر 1394 - 09:14
وصله های انسولینی هوشمند می تواند جایگزین تزریقات دردناک برای بیماران دیابتی باشد
به لطف یک ایده خلاقانه به وسیله محققین دانشگاه کارولینای شمالی، تزریقات انسولینی دردناک می تواند برای میلیون ها آمریکایی که از دیابت رنج می برند تنها یک خاطره باقی بماند. این محققین وصله های انسولینی هوشمندی را ایجاد کرده اند که می توانند سطح قند خون افزایش یافته را تشخیص دهند و دوزهایی از انسولین را در زمان مورد نیاز به خون ترشح کنند.
پنجشنبه، 04 تیر 1394 - 09:09
خون بندناف، یک زباله نیست! ‌
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی گیلان عنوان کرد: از سال 89 تاکنون که از تاسیس مرکز بند ناف خون رویان در استان می‌گذرد، بیش از هزار نفر در گیلان عضو بانک خون بند ناف هستند.
چهارشنبه، 03 تیر 1394 - 13:57
سلول درمانی در بیماری های پوستی و زیبایی
پزشك عمومي و پژوهشگر كلينيك پوست پژوهشگاه رويان
یافتن راهی برای بهبود بیماری های پوستی همواره یکی از دغدغه های جامعه علمی و تحقیقاتی بوده است . سلول درمانی یکی از روش هایی است که از سال های گذشته پس از طی مراحل تحقیقاتی وارد چرخه درمان بیماری های پوستی شده است.
چهارشنبه، 03 تیر 1394 - 11:57
سلول درمانی برای حیوانات خانگی
در برخی از جوامع و خانواده ها، حیوانات خانوادگی یکی از افراد خانواده محسوب می شوند و اگر دچار مشکل و آسیبی شوند، صاحبان آن ها سعی دارند به هر نحو که شده مشکل وی را حل کنند.
چهارشنبه، 03 تیر 1394 - 11:00
اغلب سلول های عضلانی قلبی در زمان بچگی شکل می گیرند
سلول های عضلانی قلبی جدید می توانند شکل بگیرند اما این فرایند به طور عمده در طی ده سال اول زندگی فرد اتفاق می افتد. مطالعه ای در انستیتو کارولینسکا نشان داده است که عضلات قلبی در سراسر عمر فرد ترمیم می شوند و این ایده را پشتیبانی می کند که احتمال بازسازی مجدد بافت قلبی از دست رفته وجود دارد.
چهارشنبه، 03 تیر 1394 - 10:00
شناسایی مکانیسمی جدید برای ناباروری مردان
مطالعه ای جدید در انستیتو کارولینسکای سوئد، ارتباط بین ناباروری و التهاب پروستاتیک اوتوایمن را نشان می دهد.
چهارشنبه، 03 تیر 1394 - 09:30
جداسازی و شناسایی هپاتوسیت های انسانی و سلول های کبدی غیر پارانشیمی
محققین در دانشگاه پزشکی برلین پروتکلی را برای جداسازی ساده هپاتوسیت های اولیه انسانی، سلول های کوپفر، سلول های اندوتلیالی کبدی و سلول های اقماری انسانی از بافت اهدا شده انسانی ایجاد کرده اند.
چهارشنبه، 03 تیر 1394 - 09:00
سلول های بنیادی ریوی اندوژن و فیبروز کیستیک
مطالعات بیشماری سعی در استفاده از منابع مختلف سلول های بنیادی مانند سلول های بنیادی جنینی، سلول های بنیادی پرتوان القایی، سلول های بنیادی بارداری و سلول های بنیادی بالغ برای درمان فیبروز کیستیک داشته اند اما هیچ کدام از این سلول ها از خود ریه منشا نگرفته اند.
چهارشنبه، 03 تیر 1394 - 08:30
طراحی جفت یا placenta on a chip برای درک بهتر بارداری
محققین در NIH توانسته اند placenta on a chip را برای مطالعه عملکرد داخلی جفت انسانی و نقشش در بارداری طراحی کرده اند. این ابزار در ابعاد میکرو برای تقلید ساختار و عملکرد جفت ساخته شده است و انتقال مواد غذایی از مادر به جنین را مدل سازی می کند. این پروتوتایپ یکی از آخرین دستاوردها در زمینه فناوری organ on a chip محسوب می شود.
چهارشنبه، 03 تیر 1394 - 08:00
داروی استراتژیک «فاکتور ۷» آماده ورود به بازارهای جهانی
شکست انحصار دانمارک؛
محققان دارویی کشور در قالب طرح کلان ملی فناوری و نوآوری حوزه داروهای وارداتی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موفق به تولید داروی استراتژیک فاکتور ۷ شدند.
ﺳﻪشنبه، 02 تیر 1394 - 11:52
گیرنده سروتونین در اگزما و اختلالات منجر به خارش دخالت دارد
متخصصین پوست مدت زمان زیادی است که برخی داروها را برای درمان خارش های مزمن(جرب) از جمله اگزما در اختیار دارند.
ﺳﻪشنبه، 02 تیر 1394 - 09:30
صفحه 9 از 10ابتدا   قبلی   4  5  6  7  8  [9]  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه