(آرشیو ماه مرداد 1394)
واکسن تهیه شده با نانوذره های شبه ویروسی موثر در درمان ویروسی سینسیشیال تنفسی(RSV)
مطالعه ای در دانشگاه ایالتی جورجیا نشان داده است که یک واکسن حامل نانوذره های شبه ویروسی یا ذره های مهندسی ژنتیک شده میکروسکوپی، درمانی موثر برای ویروسی سینسیشیال تنفسی(RSV) است.
یکشنبه، 25 مرداد 1394 - 10:30
بازیابی هر چه زودتر تخمک ها طی IVF ممکن است موجب بهبود نرخ موفقیت در زنان مسن تر شود
موفقیت لقاح آزمایشگاهی(IVF) برای زنان بالاتر از 43 سال می تواند با بازیابی تخمک ها از تخمدان ها در مراحل اولیه تر درمان باروری بهبود یابد.
یکشنبه، 25 مرداد 1394 - 10:00
اثر استفاده از استاتین های مورد استفاده در آرترواسکلروزیس روی سلول های بنیادی
موفقیت استاتین ها در کاهش وقایع مربوط به آرترواسکلروزیس موجب شده است که بسیاری از پزشکان در درمان بیماری های قلبی عروقی به تجویز این داروها روی بیاورند. با این حال، استفاده از استاتین ها با عوارض جانبی مانند کاهش حافظه، مشکلات عضلانی و افزایش خطر دیابت همراه است.
یکشنبه، 25 مرداد 1394 - 09:30
چگونه تحقیقات هدفمند سلول های بنیادی می تواند بیماری های تحلیل برنده را درمان کند
محققین در پروژه ای تحت عنوان PLURIMES مطمئن هستند که ایجاد بافت عضلانی از سلول های بنیادی در آزمایشگاه می تواند منجر به درمان های بهتر برای بیماری های تحلیل برنده شود.
یکشنبه، 25 مرداد 1394 - 09:00
اطلاعاتی جدید در مورد منشا مولکولی بیماری پارکینسون
همان طور که بیماری پارکینسون در افراد پیشرفت می کند، آن ها دچار یک دوگانگی گیج کننده در مغزشان می شوند. در این افراد یک دسته از نورون ها دژنره می شوند و این در حالی است که جمعیت نورونی مشابهی از آن ها به ناحیه آسیب می روند. علت این تفاوت چیست؟ جواب به این سوال می تواند راه را برای جلوگیری و درمان این بیماری هموار کند.
یکشنبه، 25 مرداد 1394 - 08:30
آیا سلول های بنیادی می توانند هم منجر به سرطان شوند و هم آن را درمان کنند؟
اگر بخواهیم ساده بگوییم، سرطان به دلیل موتاسیون در ژن های سلولی اتفاق می افتد که منجر به رشد غیر طبیعی سلول می شود. چندین دهه است که محققین به دنبال دلیل این موتاسیون ها هستند. در این مطالعه جدید، محققین براین باورند که یکی از دلایل این موتاسیون ها را کشف کرده اند و این عامل مربوط به نحوه برهمکنش سلول های بنیادی با یکدیگر است.
یکشنبه، 25 مرداد 1394 - 08:00
شروع اولین مطالعات بالینی استفاده از سلول های پیش ساز شبکیه برای درمان رتینیت پیگمنتوزا
محققین در انستیتو چشم هربرت، در حال انجام اولین مطالعات بالینی برای تست استفاده از سلول های پیش ساز شبکیه برای درمان رتینیت پیگمنتوزا هستند. این پیش سازهای شبکیه از نظر ویژگی های ترمیمی و بازسازی مشابه سلول های بنیادی هستند اما باید این نکته را در نظر داشت که آن ها مختص به شبکیه هستند.
یکشنبه، 25 مرداد 1394 - 07:30
طراحی نانوحامل هوشمند داروی سرطان خون در کشور
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد
یک متخصص بیوتکنولوژی دارویی با بیان اینکه درمان سرطان خون با نانوحامل‌های هوشمند توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ثبت رسیده است، تاکید کرد: انتقال داروها به سلول‌ها و بافت‌های هدف، یک فناوری قدرتمند در پزشکی به خصوص در درمان سرطان است که با انتقال هدفمند داروها می‌توان به طور قابل ملاحظه‌ای عوارض جانبی آن‌ها را کاهش داد.
شنبه، 24 مرداد 1394 - 17:35
درمان بی‌اختیاری ادراری با تزریق سلول‌های بنیادی
با تلاش محققان مرکز تحقیقات اورولوژی صورت گرفت؛
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: طبق یکی از تحقیقات انجام شده در این مرکز مشخص شده است که با استفاده از تزریق سلول‌های بنیادی در گردن مثانه زنانی که بی‌اختیاری ادراری متوسط دارند، می‌توان عضلات آن را تقویت و مشکل بی‌اختیاری این گروه از بیماران را برطرف کرد.
شنبه، 24 مرداد 1394 - 16:12
چگونه یک مولکول ساده یک سلول ایمنی را به سلول دیگر تبدیل می کند
یک مولکول ساده موجب بازبرنامه ریزی سلول های B تولید کننده آنتی بادی به ماکروفاژهای فاگوسیتوز کننده می شود.
شنبه، 24 مرداد 1394 - 12:00
شانزدهمین كنگره بين المللي باروري و ناباروري
13-11 شهریورماه1394
شانزدهمین كنگره بين المللي باروري و ناباروري 13-11 شهریورماه1394 از سوی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی در سالن همایش های رازی برگزار می شود.
شنبه، 24 مرداد 1394 - 11:52
باکتری های گوارشی کلید تکوین کبد نوزادی و متابولیسم دارویی
کبد نقش مهمی را در متابولیسم انسانی بازی می کند. این اندام مسئول تجزیه داروها است و بنابراین استفاده بیش از حد داروها یا سوء استفاده های دارویی منجر به آسیب به آن می شود.
شنبه، 24 مرداد 1394 - 10:00
نقش آنتی بیوتیک ها در ناشنوایی
محققین در دانشگاه Oregon نشان داده اند که آنتی بیوتیک هایی که به منظور نجات جان بیماران مبتلا به عفونت های باکتریایی استفاده می شوند ممکن است آن ها را در معرض خطر بالای ناشنوایی قرار دهند.
شنبه، 24 مرداد 1394 - 09:30
درک ارتباط بین سندرم تخمدان پلی کیستیک و دیابت
نزدیک به 50 درصد زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک قبل از سن 40 سالگی به پیش دیابت یا دیابت نوع دو مبتلا می شوند اما دلیل این امر به خوبی مشخص نیست.
شنبه، 24 مرداد 1394 - 09:00
آیا می توانیم قلب را مجددا راه اندازی کنیم؟
محققین قلبی SDSU قدرت بقا و تکثیر باورنکردنی سلول های سرطانی را با سلول های قلبی منفرد ترکیب کرده اند تا قلب را مجددا جوان کنند.
شنبه، 24 مرداد 1394 - 08:30
صفحه 4 از 11ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه