(آرشیو ماه مرداد 1394)
سلول درمانی برای بیماران مبتلا به کمردرد مزمن
متخصصین در مرکز Denver اعلام کرده اند که برای اولین بار ثبت نام از بیماران را برای فاز سه مطالعاتی استفاده از سلول های بنیادی بالغ برای درمان کمردرد مزمن و تحلیل دیسک های بین مهره ای آغاز کرده اند. این مطالعه مورد تایید FDA قرار گرفته است. این مطالعه سلول های پیش ساز مزانشیمی مشتق از مغز استخوان را ه طور مستقیم به دیسک کمری تزریق کردند.
چهارشنبه، 14 مرداد 1394 - 09:00
ژن درمانی ممکن است طول عمر بیمارانی که سرطان تخمدان در آن ها مجددا عود کرده است را افزایش دهد
استفاده از ژن درمانی که یک پروتئین سرکوب کننده تکوین اندام های تولیدمثلی خانم ها را منتقل می کند موجب افزایش بقای بیماران مبتلا به سرطان تخمدانی می شود که بعد از شیمی درمانی بیماری آن ها مجددا عود کرده بود.
چهارشنبه، 14 مرداد 1394 - 08:30
درمانی جدید برای آهسته کردن پراکندگی سلول های تومور مغزی
گسترش سریع یک نوع تومور مغزی کشنده و شایع می تواند به طور معناداری به وسیله روشی که ارتباط بین سلول های سرطانی را قطع می کند آهسته شود.
چهارشنبه، 14 مرداد 1394 - 08:00
باید از جنین های سقط شده در مطالعات سلول های بنیادی استفاده کرد؟(2)
در بخش اول این خبر به سوالاتی که در زمینه سقط جنین و استفاده از این جنین ها در زمینه های مطالعاتی وجود دارد پرداختیم. در ادامه به سوالات دیگری در این زمینه خواهیم پرداخت.
چهارشنبه، 14 مرداد 1394 - 07:30
یک رویکرد سطح بالا در انتخاب زیرجمعیت هایی از سلول های بنیادی چند توان برای طب ترمیمی
غربالگری سریع و با مقیاس وسیع برای تشخیص زیرجمعیت های مختلف سلول های بنیادی چند توانی که از بافت چربی مشتق شده اند می تواند یک استراتژی موثر برای شناسایی و انتخاب انواع سلول های خاصی باشد که دارای مزیت های درمانی برای طب ترمیمی و مهندسی بافت هستند.
ﺳﻪشنبه، 13 مرداد 1394 - 11:30
سلول درمانی دیابت در 5 بیمار به طور آزمایشی انجام شده است
رییس گروه تحقیقات دیابت بلژیک در گفتگو با بنیان
رییس گروه تحقیقات دیابت بلژیک گفت: در همکاری با یک کمپانی آمریکایی موفق شده ایم با کمک سلول های بنیادی جنینی انسانی ، سلول های ترشح کننده انسولین تولید کنیم.
ﺳﻪشنبه، 13 مرداد 1394 - 11:06
استفاده از داربست ابریشمی و کشف راز فرایند ترمیم سلول های بزاقی
کرم ابریشم که اجزای ضروری برای ایجاد پارچه ابریشم مرغوب را تولید می کند، می تواند نقش حیاتی در فرایند جدیدی بازی کند که موجب تسکین میلیون ها فردی می شود که با معضل خشکی دهان مواجه هستند. خشکی دهان موجب مشکلاتی برای سلامتی دهان می شود.
ﺳﻪشنبه، 13 مرداد 1394 - 11:00
سوئیچ ژنتیکی که پیری و طول عمر را در جانوران تعیین می کند
محققین با دقت کردن به شروع فرایند پیری، دریافته اند که این فرایند مجموعه ای آهسته از وقایع تصادفی نیست.
ﺳﻪشنبه، 13 مرداد 1394 - 10:30
باید از جنین های سقط شده در مطالعات سلول های بنیادی استفاده کرد؟(1)
حوادث اخیر که یک کمپانی آمریکایی بدون اطلاع والدین بافت های جنینی را به فروش رسانده است سوالات اخلاقی زیادی را در مورد استفاده از جنین ها در مطالعات سلول های بنیادی ایجاد کرده است.
ﺳﻪشنبه، 13 مرداد 1394 - 10:00
شناسایی پروتئینی در موش که به ایجاد شرایط لازم برای ادغام سالم تخمک-اسپرم کمک می کند
محققین در انستیتو ملی سلامت(NIH) پروتئینی را کشف کرده اند که نقش حیاتی در ادغام صحیح تخمک- اسپرم در موش ایفا می کند. این پروتئین که RGS2 نام دارد می تواند تکوین تخمک به جنین را به تاخیر بیاندازد و زمان لازم را برای رسیدن اسپرم و یکی شدن آن با تخمک در فرایند لقاح طبیعی مهیا می کند. جنین نمی تواند بدون کروموزوم های نر زنده بماند.
ﺳﻪشنبه، 13 مرداد 1394 - 09:30
کمک سلول های بنیادی به پسر مبتلا به فلج مغزی
دو سال قبل یک زوج هندی به بانک سلول های بنیادی مشتق از خون بند ناف مراجعه کردند تا در زمان تولد پسرشان سلول های بنیادی وی را ذخیره کنند. ظرف شش ماه بعد از تولد وی، والدین ناهنجاری های عملکردی را در وی مشاهده کردند که نشستن و گرفتن کودک را دشوار می کرد.
ﺳﻪشنبه، 13 مرداد 1394 - 09:00
فاز آزمایشی بازسازی سلول‌های بنیادی قلب با استفاده از نانوپلیمرها
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات جراحی و پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه از طرح تحقیقاتی سلول‌های بنیادین برای بیماران قلبی استفاده می شود و عضله از دست رفته آنها را با این سلول‌ها بازسازی می‌کنند، گفت: طرح نانوپلیمرها توسط یکی از دانشجویان دانشگاه شریف ثبت شده که در مرحله بعد وارد فاز حیوانی می‌شود.
دوشنبه، 12 مرداد 1394 - 14:23
کشف ساعت مولکولی چرخه سلولی
محققین سنگاپوری در انستیتو ژنوم A*STAR برای اولین بار شواهد جدیدی را دریافته اند که چگونه تمایز سلول های پرتوان به ساعت چرخه سلولی گره خورده است و به وسیله آن کنترل می شود. این درک عمیق در مورد این که چگونه این سلول ها تمایز می یابند، زمانی که برای اهداف درمانی از آن ها استفاده شود بسیار مهم است.
دوشنبه، 12 مرداد 1394 - 13:30
ژن درمانی برای بوتولیسم
ژن درمانی می تواند بسیار موثرتر از درمان های موجود برای بوتولیسم باشد. بوتولیسم یک بیماری فلج کننده نادر است که به وسیله یک سم عصبی ایجاد می شود.
دوشنبه، 12 مرداد 1394 - 13:00
حذف صبحانه در دیابتی ها باعث افزایش قند خون می شود
بیشتر افراد مهمترین وعده غذایی خود را فراموش می کنند و تا زمان ناهار چیزی نمی خورند. پیش از این مشخص شده بود که این نخوردن صبحانه با رشد اپی دمیک چاقی و مشکلات قلبی عروقی همراه بوده است و اینک مشخص شده است که این عامل می تواند جان افراد دیابتی را نیز به خطر بیاندازد.
دوشنبه، 12 مرداد 1394 - 12:45
صفحه 7 از 11ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه