(آرشیو ماه مرداد 1394)
دسته بندی میزان اثربخشی سلول های بنیادی برای اوتیسم
به نظر می رسد که سلول درمانی آخرین درمان ممکن برای بیماران مبتلا به اوتیسم باشد اما پزشکان کارایی این سلول ها را به دسته بندی کرده اند.
دوشنبه، 12 مرداد 1394 - 12:30
توقف مطالعات بالینی سلول درمانی نابینایی به دلیل ترس از سرطان
یک مطالعه سلول های بنیادی موفقیت آمیز به دلیل این که موتاسیون های ژنتیکی در سلول های دومین فرد شرکت کننده در مطالعه رخ داد، متوقف شد. یکی از این موتاسیون ها ممکن است خطر سرطان را افزایش دهد.
دوشنبه، 12 مرداد 1394 - 12:15
تاکتیکی امیدوارکننده برای تزریق سلول های بنیادی برای نارسایی های قلبی
روشی جدید برای انتقال سلول های بنیادی به عضله قلبی آسیب دیده، امیدهایی را برای درمان نارسایی قلبی نشان داده است.
دوشنبه، 12 مرداد 1394 - 12:00
دستاورد مهم«رویان»در درمان مبتلایان فلج مغزی اطفال/تلاش برای تولیداندام انسانی درحیوانات
/سی‌وپنج سال مدیریت جهادی/
رییس پژوهشگاه «رویان» از دستاوردهای تازه محققان این پژوهشگاه در فاز اول سلول‌درمانی فلج مغزی اطفال، کارآزمایی‌های بالینی بر روی روش‌های سلول‌درمانی بیماری‌های غضروف و استخوان،کبد،چشم،قلب و پوست و برنامه‌ریزی برای درمان ام‌اس و دیابت و تولید اندام‌ انسانی در بدن حیوانات خبرداد.
دوشنبه، 12 مرداد 1394 - 08:53
مواد فلورسنس چگونگی رشد سلول ها را نشان می دهند
فیبرهایی از جنس پلیمرهای نیمه رسانا که برای سلول های خورشیدی طراحی شده اند، مواد پشتیبان مناسبی برای رشد بافت انسانی جدید هستند. محققین در دانشگاه Linkoping نشان داده اند که این فیبرها می درخشند و این امر این امکان را فراهم می آورد که رشد سلول ها درون بافت های زنده را پیگیری کنیم.
یکشنبه، 11 مرداد 1394 - 12:00
یک تغییر و تبدیل در توالی ژنی با استفاده از تکنیک CRISPR برای درمان هموفیلی
افراد مبتلا به هموفیلی در حالتی دائمی از استرس و نگرانی زندگی می کنند: مفصل های آنها به صورت زودرس فرسایش می یاید و خونریزهای متعددی در ان ها اتفاق می افتد که که به نظر می رسد هیچ وقت تمام شدنی نیستند. بدن این افراد فاقد توانایی فاکتور لخته کننده خون است و یک برش کوچک می تواند شرایط اورژانسی را برای آن ها فراهم آورد.
یکشنبه، 11 مرداد 1394 - 11:00
اولین همایش علوم پایه پزشکی و تولید دانش بنیان برگزار می شود
رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران از برگزاری همایش علوم پایه پزشکی و تولید دانش بنیان در شهریور ماه برای اولین بار خبر داد.
یکشنبه، 11 مرداد 1394 - 10:45
تست دستگاه کبدی زیست مصنوع(bioartificial ) برای درمان نارسایی های حاد کبدی
سالانه بین 30 تا 40هزار نفر به دلیل نارسایی های کبدی می میرند و برای افراد مبتلا به این عارضه تنها راه درمانی موجود پیوند کبد است.
یکشنبه، 11 مرداد 1394 - 10:00
ترمیم موتاسیون های کشنده پشت پرده بیماری های میتوکندریایی
تیمی بینارشته ای از محققین، موتاسیون های کشنده DNA میتوکندریایی در سلول های بنیادی مشتق از بیماران مبتلا به بیماری های میتوکندریایی را حذف کرده است.
یکشنبه، 11 مرداد 1394 - 09:30
چرا برخی از تومورهای پروستات به رادیوتراپی مقاوم هستند؟
محققین در دانشگاه یورک براین باورند که دریافته اند چگونه برخی مولکول های تنظیمی کوچک در سلول ها، سرطان پروستات را به رادیودرمانی مقاوم می کنند.
یکشنبه، 11 مرداد 1394 - 09:00
استفاده از سلول های T مهندسیNY-ESO-1 TCR شده در مطالعات بالینی بیماران مبتلا به مولتیپل میلوما
پروژه ای جدید به وسیله یک کمپانی دارویی که روی استفاده از T-cell درمانی برای درمان سرطان فوکوس کرده است اطلاعاتی را از فاز یک و دو مطالعه روی بیماران مبتلا به مولتیپل میلوما منتشر کرده است که بر تمایل بالای گیرنده سلول T تقویت شده(TCR) به هدف قرار دادن آنتی ژن NY-ESO-1 دلالت دارد.
یکشنبه، 11 مرداد 1394 - 08:30
سلول های بنیادی بافت چربی آرتریت اتوایمن را کاهش می دهد
سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از بافت چربی دارای ویژگی های متعددی از جمله اثرات ضد التهابی و ایمونومدولاتوری در مدل های مختلف از بیماری های انسانی بوده اند. با این حال مکانیسم های دخیل در این اثرات کشف نشده باقی مانده است.
یکشنبه، 11 مرداد 1394 - 08:00
بازسازی عروق لنفی: گام بعدی در مهندسی بافت
سیستم لنفی نقش حیاتی را در زهکشی مایع میان بافتی، جذب چربی و دفاع ایمونولوژیک ایفا می کند. عملکرد نامناسب لنف منجر به لنفودما، تجمع مایع میان بافتی و تورم بافت های نرم و اختلال در سیستم ایمنی می شود.
یکشنبه، 11 مرداد 1394 - 07:30
یافته های جدید ممکن است به تشخیص ناتوانی های یادگیری مربوط به سندرم تومور مغزی کمک کند
دیدگاه جدید به یکی از شایع ترین عوامل وراثتی تومورهای مغزی ممکن است به پزشکان در تشخیص و درمان ناتوانی های ذهنی همراه با این بیماری ها کمک کند.
شنبه، 10 مرداد 1394 - 10:00
ایجاد سیستم های کشت شبه اسکار برای درک و درمان فیبروز
یک اسکار ممکن است به خاطر آورنده یک تصادف یا جراحی باشد اما بافت فیبروز که اسکار را ایجاد می کند می تواند بعد از حمله قلبی نیز اتفاق بیافتد، هم چنین ممکن است این بافت در تومورهای جامد و بیماری های مزمنی مانند سیروز کبدی دیستروفی عضلانی نیز شکل گیرد. دستگاه پزشکی که ایمپلنت می شوند نیز مستعد ایجاد بافت فیبروز در پیرامون شان هستند که عملکرد آن ها را مختل می کند.
شنبه، 10 مرداد 1394 - 09:30
صفحه 8 از 11ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  7  [8]  9  10  11  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه