(آرشیو ماه شهریور 1394)
روش های سلول درمانی تصویب نشده به بازنگری بیشتر نیاز دارند
مقاله ای در یک ژورنال پزشکی گزارش می دهد که دولت باید توجه بیشتری را برای کنترل کلینیک های سلول درمانی که بدون مجوز قانونی به درمان بیماران می پردازند، معطوف کند.
شنبه، 28 شهریور 1394 - 12:00
لوتئولین ممکن است رشد سلول های سرطان سینه را طی هورمون درمانی بعد از یائسگی مهار کند
روزانه بیش از 100 زن در ایالات متحده به دلیل سرطان سینه می میرند. اغلب این افراد را زنانی تشکیل می دهندکه در دوران بعد از یائسگی هستند و از هورمون درمانی جایگزینی ترکیب از استروژن و پروژستین استفاده می کنند. در این خانم خطر ایجاد تومورهای وابسته به پروژستین بالا است.
شنبه، 28 شهریور 1394 - 11:00
تولید اسفروئیدهای سلول های بنیادی امیدهایی را برای درمان IPF نشان می دهد
در یک مطالعه کوچک اولیه، محققین در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی راهی ساده و سریع را برای تولید شمار زیادی از سلول های بنیادی و برای استفاده در درمان بیماری های مختلف نشان داده اند.
شنبه، 28 شهریور 1394 - 10:00
سلول های بنیادی سرطان پانکراس ممکن است به وسیله داروهای ضد دیابتی از بین بروند
سلول های سرطانی معمولا متکی به گلیکولیز هستند که نوعی متابولیسم است که برای تولید انرژی نیاز به مصرف اکسیژن ندارد. اینک محققین در دانشگاه کوئین ماری دریافته اند که این مطلب در مورد متابولیسم همه سلول های سرطانی صدق نمی کند.
شنبه، 28 شهریور 1394 - 09:30
مطالعات ایمنی نشانه هایی از راه های جدید برای درمان نارسایی های کبدی نشان می دهند
بیمارانی با نارسایی کبدی می توانند از درمانی که به سیستم ایمنی آن ها برای مبارزه با عفونت ناشی از این نارسایی کمک می کند، بهره ببرند.
شنبه، 28 شهریور 1394 - 09:00
ذرات سیلیکای کوچک می تواند برای ترمیم دندان آسیب دیده مورد استفاده قرار گیرد
محققین در دانشگاه بیرمنگام نشان داده اند که چگونه نانوذره های پوشیده شده با سیلیکا می توانند برای درمان ترمیمی دندان های حساس و جلوگیری از پوسیدگی دندان مورد استفاده قرار گیرند.
شنبه، 28 شهریور 1394 - 08:30
سلول های بنیادی می توانند به ترمیم قلب های آسیب دیده کمک کنند اما برای این امر آن ها باید بالغ شوند!
بیماری های قلبی دلیل اولیه مرگ در ایالات متحده هستند و شایع ترین آن ها بیماری های قلبی کرونری است که به دلیل ایجاد پلاک ها در عروق خونی قلب رخ می دهد.در زمان این بلوک شدن شریانی، بخش وسیعی از سلول های عضلانی قلبی می میرند و این امر موجب ایجاد بافت اسکار در قلب می شود و قلب به طور موثر نمی تواند خون را به بقیه جاهای بدن پمپ کند.
شنبه، 28 شهریور 1394 - 08:00
راهی جدید برای ترمیم اعصاب: استفاده از اگزوزوم ها برای القای ارتباطات سلول- سلول
طب ترمیمی به طور روز افزون از سلول های بنیادی به عنوان رویکردی امیدوارکننده برای درمان بسیاری از آسیب ها استفاده می کند. سلول های بنیادی پیوند شده می توانند به هر نوع سلولی از جمله نورون ها تمایز یابند تا طناب نخاعی اسیب دیده را مجددا بهم وصل کنند و فلجی را ترمیم کنند.
شنبه، 28 شهریور 1394 - 07:45
راپامایسین، پارکینسون را در مدل موشی این بیماری تحلیل برنده عصبی لاعلاج مهار می کند
راپامایسین یک داروی مورد تایید FDA است که موجب افزایش طول عمر در گونه های متعدد شده است و می تواند بیماری پارکینسون را مهار کند. این بیماری یک بیماری نورودژنراتیو حرکتی است که بیش از یک میلیون آمریکایی را مبتلا کرده است.
شنبه، 28 شهریور 1394 - 07:30
آلارمی اشتباه از بدن ممکن است مسئول پانکراتیت حاد باشد
محققین در دانشگاه لوند سوئد سرنخی را کشف کرده اند که به درک این که چگونه پانکراتیت حاد در بدن ایجاد می شود کمک می کند. این نتایج امیدها را برای ایجاد داروهایی که این بیماری را هدف قرار دهند پررنگ می کند.
جمعه، 27 شهریور 1394 - 16:14
کاسپازهای آپوپتوتیک القای iPSCها از فیبروبلاست های انسانی را تنظیم می کنند
مکانیسم های مولکولی دخیل در ایجاد سلول های بنیادی پرتوان القایی از سلول های تمایز یافته به خوبی شناخته نشده است.
جمعه، 27 شهریور 1394 - 14:45
موش انسانی شده ایمنی زایی افتراقی سلول های مشتق از iPSCهای اوتولوگ را نشان می دهد
موفقیت ها و پیشرفت ها در زمینه تکنولوژی سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCها) احتمال این که iPSCهای خاص بیمار، منبع تجدید پذیری از سلول های اوتولوگ را برای سلول درمانی فراهم کنند و دیگر نگرانی برای رد پیوند نیز وجود نداشته باشد، بالا می برند.
جمعه، 27 شهریور 1394 - 13:45
ایجاد روشی برای کنترل فعال سازی ژن
محققین در دانشگاه هلسینکی فنلاند روش جدیدی را ایجاد کرده اند قادر به فعال سازی ژن در سلول بدون تغییر ژنوم است. کاربردهای این روش می تواند در هدایت تمایز سلول های بنیادی باشد.
جمعه، 27 شهریور 1394 - 12:45
مسیری جدید در سلول های بنیادی CML رویکردهای درمانی بالقوه ای را آشکار ساخته است
مطالعه آزمایشگاهی جدید نشان می دهد که سلول های بنیادی لوکمیای میلوئید مزمن(CML) در مقایسه با سلول های بنیادی خون ساز سطوح بالاتر از دی پپتیدی خاص را در خود جمع می کنند و این دی پپتیدها مسیرهایی را فعال می کنند که که موجب افزایش بقای سلول های بنیادی می شود. مهار بازجذب این دی پپتیدها می تواند رویکرد درمانی جدیدی را برای مهار تکثیر لوکمیای میلوئید مزمن ارائه دهد.
جمعه، 27 شهریور 1394 - 11:46
خون بند ناف به نوزادانی که از سکته رنج می برند کمک می کند؟
دکتر جیمز بومگاتنر یک جراح اعصاب کودکان از بیمارستان فلوریدا می گوید در تلاش است که دریابد آیا سلول های بنیادی خون بند ناف می توانند به نوزادانی که در حوالی زمان تولدشان دچار سکته شده اند کمک کنند.
جمعه، 27 شهریور 1394 - 10:44
صفحه 3 از 12ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه