(آرشیو ماه شهریور 1394)
مشاهده حرکت نوورن های حرکتی در زمان واقعی
حرکات هماهنگ و گاها بی تفکر شما در زمان پیاده روی نیازمند هماهنگی های عصب و عضله ای است که به لطف سلول های موجود در نخاع است که پیام ها را بین مغز و نورون های حرکتی کنترل کننده عضلات ترجمه می کنند.
پنجشنبه، 26 شهریور 1394 - 13:00
ویژگی های افتراقی سلول های استرومایی انسان مشتق از بافت های مغز استخوان، بافت چربی، کبد و قلب
سلول های استرومایی مزانشیمی مشتق از بافت های متعدد از جمله بافت چربی و مغز استخوان در مطالعات بالینی برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها مورد استفاده قرار گرفته اند. تقریبا همه بافت های بدن دارای این سلول های استرومایی هستند اما هنوز مشخص نیست که ایا این سلول ها از نظر فنوتیپ و عملکرد شبیه هستند یا خیر.
پنجشنبه، 26 شهریور 1394 - 12:23
نقشی جدید برای یک پروتئین قدیمی
یک پروتئین شناخته شده که در انتقال محتویات مولکولی سلول های طبیعی به داخل و خارج اجزای درون سلولی نقش دارد می تواند با تحریک مسیرهای رشد سلولی منجر به سرطانی شدن برخی سلول ها شود.
پنجشنبه، 26 شهریور 1394 - 12:00
پل زدن بین دو قطعه جدا از هم روده جنینی موش ها
محققین دانشگاه منچستر با پل زدن بین قطعات جداگانه روده کوچک آن ها را در خارج از بدن زنده نگاه داشته اند. این پیشرفت می تواند در جراحی هایی که روی بالغین و بچه ها صورت می گیرد کاربرد داشته باشد.
پنجشنبه، 26 شهریور 1394 - 11:00
پیوند صفحه چند لایه ای سلول های کبدی به کبد آسیب دیده عملکرد آن را بهبود می بخشد
پیوند کبد در حال حاضر تنها گزینه درمانی مناسب برای افراد مبتلا به نارسایی های کبدی بسیار پیشرفته است که متاسفانه به دلیل کمبود اهداکننده، در دسترس نبودن اندام مناسب و یکپارچه نشدن بافتی مناسب با محدودیت هایی مواجه است. استفاده از پیوند سلول های کبدی نیز به دلیل این که این سلول ها خیلی سریع عملکرد خود را از دست می دهند با مشکلاتی مواجه است.
پنجشنبه، 26 شهریور 1394 - 10:00
میلینه کردن مجدد مغز بوسیله  پیش سازهای اولیگودندروسیتی مشتق از سلول های بنیادی جنینی
رادیوتراپی مغز یک از ابزارهای قوی در مدیریت بسیاری از سرطان ها است اما این درمان با عوارض جانبی بارز، غیر قابل بازگشت و طولانی مدتی مواجه است که از جمله آن ها می توان به کاهش حافظه و قدرت شناخت و اختلال در هماهنگی حرکتی اشاره کرد.
پنجشنبه، 26 شهریور 1394 - 09:30
داروهای دیابتی موجب افزایش چربی استخوان و خطر شکستگی می شوند و ورزش می تواند تا حدی این اثر را خنثی کند
درون استخوان ها چربی وجود دارد و دیابت موجب افزایش مقدار این چربی مغز استخوان می شود. اینک مطالعه ای در مدرسه پزشکی UNC نشان می دهد چگونه برخی داروهای دیابتی با افزایش چربی استخوان منجر با افزایش خطر شکستگی های استخوان می شوند.
پنجشنبه، 26 شهریور 1394 - 09:00
ایجاد دارویی بالقوه برای یک اختلال نادر با استفاده از مینی مغزهای مشتق از سلول های بنیادی
محققین در دانشگاه کالیفرنیا می گویند که با استفاده از مینی مغزهای ایجاد شده با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی مشتق از بیماران، توانسته اند یک کاندیدای دارویی را برای یک اختلال نادر اما خطرناک عصبی شناسایی کنند که سلول های ناکارآمد را با سرکوب یک تغییر شیمیایی حیاتی، سرکوب می کند.
پنجشنبه، 26 شهریور 1394 - 08:30
سلول های بنیادی خون بند ناف انسانی و فاکتور نوروتروفیک مشتق از مغز برای آسیب عصب بینایی: ارزیابی بیومکانیکی
درمان آسیب عصب بینایی با استفاده از BDNFو پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف انسانی پیشرفت هایی را داشته است، اما آنالیزهای بیومکانیکی در این زمینه محدود بوده است.
پنجشنبه، 26 شهریور 1394 - 08:00
ژن درمانی عملکرد بینایی را در مدل موشی LCA1 احیا می کند
انسان های دچار نقص در پروتئین retGC1 از بیمار Leber congenital amaurosis-1 یا LCA1 رنج می برند که اختلالی است که موجب اختلالاتی بینایی شدید در ابتدای نوزادی می شود.
پنجشنبه، 26 شهریور 1394 - 07:30
پاپیلای رأسی دندان درمانی برای آسیب های نخاعی
سلول های بنیادی پاپیلای رأسی دندان امیدواری های زیادی را برای درمان آسیب های بافت عصبی مانند آسیب های نخاعی ایجاد کرده است. این سلول ها از ستیغ عصبی مشتق می شوند و مارکرهای نوروژنیک بی شماری را بیان می کنند و رشد نوریتی و آکسونی را وساطت می کند.
چهارشنبه، 25 شهریور 1394 - 07:25
شناسایی ژن های شروع کننده تکوین اولیه انسان
تیمی بین المللی از محققین در انستیتو کارولینسکا برای اولین بار همه ژن های فعال شده در اولین روزهای تخم لقاح یافته انسانی را نشان داده اند. این مطالعه می تواند درک عمیق تری از تکوین اولیه جنین در انسان ارائه دهد و یافته های آن به ایجاد درمان های جدید علیه ناباروری کمک کننده باشد.
ﺳﻪشنبه، 24 شهریور 1394 - 12:00
ترکیبی که تومورها را به پرتودرمانی و شیمی درمانی حساس می کند
در برخی از بیماران، سرطان های مهاجم می توانند به پرتودرمانی و شیمی درمان مقاوم شوند. در مطالعه ای جدید در دانشگاه کالیفرنیا محققین مسیری را شناسایی کرده اند که موجب این مقاومت می شود و از طرف دیگر موفق با شناسایی داروی درمانی جدید برای هدف قرار دادن این مسیر شده اند.
ﺳﻪشنبه، 24 شهریور 1394 - 11:00
مفید بودن داروهایی که تلومراز را هدف قرار می دهند در درمان میلوفیبروزیس
داروی Imetelstat، دارویی است که تلومراز را هدف قرار می دهد و ارزش بالایی را در درمان بیماران مبتلا به میلوفیبروزیس نشان داده است.
ﺳﻪشنبه، 24 شهریور 1394 - 10:30
افزایش خطر سرطان با استفاده از دارو برای عفونت های قارچی در پیوند ریه
طبق مطالعه در دانشگاه سان فرانسیسکو تجویز داروی وریکونازول که معمولا برای عفونت های قارچی افرادی صورت می گیرد که متحمل پیوند ریه شده اند، به طور معناداری خطر سرطان پوست و حتی مرگ را در آن ها افزایش می دهد.
ﺳﻪشنبه، 24 شهریور 1394 - 10:00
صفحه 4 از 12ابتدا   قبلی   1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه