(آرشیو ماه شهریور 1394)
کشف پروتئینی که تکوین عضلات قلبی را تنظیم می کند
بی شک می توان گفت که سخت کوش ترین عضلات بدن ما که به طور مستمر و بی وقفه مشغول کار کردن و تپیدن هستند، عضلات قلبی هستند که با عملکردشان مواد غذایی را به سایر اندام ها می رسانند.
ﺳﻪشنبه، 24 شهریور 1394 - 09:45
هشدار در مورد توریسم سلول های بنیادی
نورولوژیست ها در دانشگاه اوهایو از پزشکان خواستار شده اند که بیماران خود را در مورد عواقب استفاده از سلول درمانی های غیر قانونی که اکثر آمریکایی ها برای درمان بیماری های لاعلاج شان به آن ها روی آورده اند و بدین منظور حتی به خارج از آمریکا نیز سفر می کنند، هشدار دهند.
ﺳﻪشنبه، 24 شهریور 1394 - 09:30
امیدواری برای درمان نابینایی ناشی از فقدان سلول های بنیادی لیمبال
شماری از بیماری هایی که منجر به نابینایی می شوند می توانند به وسیله سلول های پیوند شده از حفره دهانی درمان شوند. یافته های جدید استفاده از این درمان را در کشورهای در حال توسعه که فراوانی این پدیده رو به افزایش است مقدور می سازد.
ﺳﻪشنبه، 24 شهریور 1394 - 09:15
استفاده از دنده های پرینت شده سه بعدی برای بیماران سرطانی
بعد از این که یک مرد اسپانیای 54 ساله مبتلا به سارکومای دیواره قفسه سینه شناخته شد، جراحان تصمیم به برداشتن جناغ و بخشی از دنده های وی و جایگزینی آن با ایمپلنت کردند.
ﺳﻪشنبه، 24 شهریور 1394 - 09:00
هدف قرار دادن تولید گلوکز در کبد ممکن است منجر به درمان های جدید برای دیابت شود
قند خون بالا ویژگی اصلی دیابت نوع دو و دلیل اصلی بسیاری از اختلالات مانند نارسایی کلیوی، بیماری های قلبی و نابینایی است. اغلب درمان های دیابتی در صددند که سطوح قند خون را طبیعی نگه دارند.
ﺳﻪشنبه، 24 شهریور 1394 - 08:29
موفقیت محققان رویان در ارتقای پرتوانی سلول‌های بنیادی
محققان پژوهشگاه رویان با همکاری پژوهشگرانی از آلمان و استرالیا در مطالعات اخیر خود با نقش‌های جدیدی در مولکول‌های میکرو RNA ها مواجه شدند که با کم و زیاد کردن آن قادر هستند حالت پرتوانی و بنیادی سلول‌های بنیادی را حفظ کنند تا این سلول‌ها برای مدت طولانی‌تری «بنیادی» باقی بمانند.
دوشنبه، 23 شهریور 1394 - 11:49
تنوع در برنامه های سلولی که سلول های بنیادی سرطانی و طبیعی را کنترل می کنند
در سینه، سلول های بنیادی سرطانی و سلول های بنیادی طبیعی می توانند از انواع سلول های مختلف بوجود آیند اما برنامه های سلولی مرتبط با آن ها مجزا است. محققین در انستیتو Whitehead می گویند که تفاوات بین این برنامه های سلول های بنیادی ممکن است به اندازه کافی بارز باشد که از آن ها برای ایجاد درمان در آینده استفاده کنیم.
دوشنبه، 23 شهریور 1394 - 11:00
مختل کردن  یک ماشین سلولی حیاتی ممکن است موتور سرطان های کشنده را از کار بیاندازد
سرطان همانند ماشین فراری است که پدال گاز آن گیر کرده و لحظه به لحظه بر سرعت آن افزوده می شود و از کنترل نیز خارج شده است. اغلب درمان های سرطانی هدفمند به دنبال ترمیم این پدال گاز و خنثی کردن این رفتار تهاجمی تومور هستند. اما برای اغلب سرطان ها این پدال گاز به راحتی ترمیم نمی شود و در نتیجه جایگزین های درمانی دیگری مورد نیاز است.
دوشنبه، 23 شهریور 1394 - 10:00
تورم پلاکت ها و آیندة داروهای ضد انعقاد
محققین در دانشگاه بریستول نشان داده اند که بالن شدن غشایی(باد کردن) در پلاکت ها طی فرایند انعقاد خون به وسیله یک سیستم هماهنگ ورود آب و نمک ایجاد می شود که ممکن است به صورت دارویی مدیفه شود. این مطالعه ممکن است در نهایت منجر به تکوین داروها برای بیمارانی شود که دچار اختلالات انعقادی هستند و به داروهای ضد انعقادی موجود مانند آسپرین مقاوم هستند.
دوشنبه، 23 شهریور 1394 - 09:30
راهی برای بهبود زخم های جنینی در انسان
تصویربرداری های لحظه ای و به مرور زمان نشان می دهد که چگونه زخم ها در جنین های مگس سرکه خودشان بهبود می یابند. این تصویرها نه تنها واقعی هستند بلکه راه را برای بهبود ریکاوری زخم ها در انسان نیز هموار می کنند.
دوشنبه، 23 شهریور 1394 - 09:00
دکتر اسکاتلندی که ادعا دارد راهی را برای درمان همه بیماری های مزمن ایجاد کرده است
یک سلول درمانی امیدوارکننده که ادعا می شود می تواند درمانی برای همه بیماری های مزمن باشد به وسیله یک دکتر اسکاتلندی در فلوریدا ایجاد شده است.
دوشنبه، 23 شهریور 1394 - 08:30
ایجاد ابزاری جدید برای انتقال اسید نوکلئیک خاموش کننده ژن RGBP-248 به تومورهای کبدی
کمپانی Regen BioPharma اعلام کرده است که ابزار جدیدی را برای انتقال یکی از نوآوری های کمپانی شان به نام RGBP-248(یک اسید نوکلئیک خاموش کننده ژن) به تومورهای کبدی یافته است که به طور بالینی مورد تایید قرار گرفته است.
دوشنبه، 23 شهریور 1394 - 08:00
ایجاد یک درمان امیدوارکننده جدید برای کشنده ترین شکل از سرطان مغز
محققین در UCLA یک ترکیب درمانی امیدوارکننده جدید را برای گلیوبلاستما ایجاد کرده اند که کشنده ترین نوع سرطان مغز به شمار می آید.
دوشنبه، 23 شهریور 1394 - 07:30
آیا ماری جوآنا می تواند به بیماران پیوندی کمک کند؟ محققین می گویند شاید!!!
مطالعه ای جدید روی موش پیشنهاد می کند که یکی از اجزای ماری جوآنا به نام THC، ممکن است رد پیوند اندام های ناسازگار را به تاخیر بیاندازد. اگرچه مطالعات بیشتری لازم است که نشان دهد که این ماده برای انسان نیز سودمند است اما این مطالعه پیشنهاد می کند که THC و مشتقات آن ها ممکن است راه را برای درمان های ضد رد پیوند هموار کنند.
یکشنبه، 22 شهریور 1394 - 12:00
دو برابر شدن جراحی های پیشگیری از سرطان سینه در مردان
به توجه به مطالعه ای که به وسیله انجمن سرطان آمریکا و انستیتو سرطان Dana Farber صورت گرفته است، شمار مردانی مبتلا به سرطان سینه ای که اقدام به برداشتن بافت سالم سینه شان کرده اند دو برابر شده است.
یکشنبه، 22 شهریور 1394 - 11:00
صفحه 5 از 12ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه