(آرشیو ماه آبان 1394)
دستکاری سیگنالینگ سلولی برای عملکرد بهتر عضلات در دیستروفی عضلانی
هر ضربان قلب و هر گام در زندگی روزانه ما به یکپارچگی و همکاری عضلات و پروتئین هایی نیاز دارد که آن ها را قوی تر کرده و مانع از آسیب آن ها در زمان انقباض و ریلکس شدن می شود.
ﺳﻪشنبه، 19 آبان 1394 - 08:00
شناسایی دو ساختار کلاژنی جدید در لیمبوس قرنیه انسان
دو ساختار کلاژنی جدید به وسیله تصویربرداری های پیشرفته در لیمبوس قرنیه انسانی مورد شناسایی قرار گرفته است.
دوشنبه، 18 آبان 1394 - 10:30
شناسایی بیش از 3000 ژن در بخش کوچکی از مطالعه ژنوم انسانی
محققین در مرکز سلول های بنیادی و طب ترمیمی UCLA ، بیش از 3000 ژن ناشناخته را در بخشی از ژنوم که در مورد آن اطلاعات کمی در دسترس است شناسایی کرده اند. این ژن ها که در سلول های نادری از مغز استخوان و تیموس یافت شده اند، دیدگاه های جدیدی را در مورد چگونگی تکوین سیستم ایمنی انسانی به محققین ارائه می دهند.
دوشنبه، 18 آبان 1394 - 10:00
اثر موتاسیون های DNA میتوکندریایی روی باروری و پیری مردان و زنان
محققین برای اولین بار دریافته اند که موتاسیون های درون توالی DNAی میتوکندریایی روی ظرفیت تولید انرژی این سلول ها اثر می گذارد و اثر معناداری روی باروری و طول عمر می گذارد که این امر در مورد مردان و زنان متفاوت است.
دوشنبه، 18 آبان 1394 - 09:45
چگونه سلول درمانی استخوان ها را در لوپوس حفظ می کند
افراد مبتلا به بیماری اوتوایمن لوپوس از خستگی، دردهای مفصلی و تورم رنج می برند و هم چنین احتمال زیادی وجود دارد که در خطر ابتلا به استئوپورز باشند. مطالعات بالینی نشان داده اند که دریافت پیوند سلول های بنیادی مزانشیمی می تواند به میزان شرایط بیماران لوپوسی را بهبود ببخشد اما چگونگی عملکرد این استراتژی درمانی مشخص نیست.
دوشنبه، 18 آبان 1394 - 09:30
سلول های بنیادی چربی انسانی و سلول های پیش ساز قلبی مشتق از آن ها نتایج درمانی مربوط به انفارکته میوکاردی را در مدل موشی بهبود می بخشند
بافت چربی یک منبع فراوان و بالقوه از سلول های بنیادی برای پیوند و سلول درمانی است. در مطالعه ای جدید محققین در دانشگاه هاوایی کاربردهای بالقوه این سلول های بنیادی را در درمان انفارکته میوکاردی نشان داده اند.
دوشنبه، 18 آبان 1394 - 09:00
کاهش 90 درصدی هزینه پلاکت فرزیس بیماران سرطانی بستری
مدیرعامل سازمان انتقال خون خبر داد
مدیرعامل سازمان انتقال خون از کاهش 90 درصدی سهم بیماران در پرداخت هزینه پلاکت فرزیس با حمایت بیمه‌ها خبر داد.
یکشنبه، 17 آبان 1394 - 14:33
زیرساخت های توسعه و پیشرفت سلول درمانی در مراکز توانمند کشور فراهم می شود
دبیر ستاد توسعه علوم وفناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری گفت: زیرساخت های توسعه و پیشرفت سلول درمانی در مراکز توانمند کشور توسط معاونت علمی وفناوری کشورفراهم می شود.
یکشنبه، 17 آبان 1394 - 11:20
دخیل بودن پیش سازهای بیان کننده cKit در تشکیل سلول های عضلانی قلب
مطالعه ای جدید در انستیتو سلول های بنیادی دانشگاه میامی، بر اهمیت سلول های cKit+ در ترکیب قلب دلالت دارد.
یکشنبه، 17 آبان 1394 - 09:00
کارایی همسان سلول های بنیادی برنامه ریزی شده با سلول های بنیادی جنینی
محققین همواره امیدوار به استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماران سخت درمان یا درمان نشدنی بوده اند. در این میان سلول های بنیادی جنینی(ESC) منبع سلولی ارزشمندی هستند که متاسفانه استفاده از آن ها با مشکلات اخلاقی روبرو است. اما سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) این مشکلات را به همراه ندارند. اما سوالی که وجود دارد این است که آیا این سلول ها از نظر توان تمایز با ESCها همسان هستند؟
یکشنبه، 17 آبان 1394 - 08:30
پیشرفت در زمینه پرینت سه بعدی سلول های بنیادی می تواند جایگزینی برای تست داروها روی جانوران باشد
یک دستاورد جدید به وسیله محققین می تواند نیاز به تست های جانوری را کاهش داده و تضمین کند که بیماران داروهایی را دریافت می کنند که برای رفع نیازهای آن ها موثرتر است.
یکشنبه، 17 آبان 1394 - 08:00
دومین کنفرانس بین المللی زیست شناسی سامانه ای، دی ۹۴
دومین کنفرانس بین المللی زیست شناسی سامانه ‌ای ایران با هدف ارتقای سطح علمی دانشجویان، اساتید و پژوهشگران و بمنظور ایجاد همکاری بین رشته ای میان محققان رشته های مرتبط از تاریخ 2 الی3 دیماه 1394 در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.
شنبه، 16 آبان 1394 - 13:22
ارتباط بین شیر دادن مادری و کاهش خطر سرطان سینه تهاجمی
یک مطالعه بین المللی وسیع نشان می دهد که شیر دادن موجب کاهش خطر ابتلا به نوعی سرطان سینه مهاجم به نام هورمون-گیرنده- منفی می شود. این شواهد جدید نشان می دهد که خطر ابتلا به این نوع سرطان در مادرانی که شیردهی دارند تا 20درصد کاهش می یابد. نتایج این مطالعه حاصل همکاری انستیتو مونت سینای و دانشگاه واشنگتن بوده است.
شنبه، 16 آبان 1394 - 10:30
اهداکننده های سلول های بنیادی بالغ: مزایا، معایب و خطرها(2)
مطابقت آنتی ژن لوکوسیت انسانی(HLA) تعیین کننده ترین فاکتور مرتبط با اهداکننده است که روی نتایج پیوند به بیمار تاثیر گذار است. در این میان دریافت پیوند از فردی که مطابقت بالایی با بیمار دارد می تواند مزایایی زیادی داشته باشد. این اهداکننده مناسب اغلب خواهر یا برادر فرد بیمار است که داوطلب اهدا می شود اما قبل از هر چیز وی باید اطلاعاتی در این زمینه در دست داشته باشد.
شنبه، 16 آبان 1394 - 10:00
برپایی کارخانه سلول های بنیادی برای درمان مشکلات کلیوی ناشی از دیابت
سرویس سلامت ملی(NHS) در بریتانیا، کارخانه سلول های بنیادی را برای درمان افرادی که از مشکلات کلیوی ناشی از دیابت رنج می برند، در لیورپول دایر کرده است.
شنبه، 16 آبان 1394 - 09:30
صفحه 7 از 11ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه