(آرشیو ماه آبان 1394)
استفاده از سلول های بنیادی برای درمان آرتریت لگن
یک کلینیک سلول درمانی پیشرفته در فلوریدای جنوبی، روش های طب ترمیمی را برای درمان آرتریت های لگنی ارائه کرده است. این روش ها به وسیله افراد متخصص در این زمینه انجام می گیرند و یک مسکن استثنایی برای کسانی هستند که از آرتریت لگنی رنج می برند.
ﺳﻪشنبه، 12 آبان 1394 - 10:15
تقسیم جنین های انسان برای تولید دو قلوها برای IVF‌، ممکن است کارایی نداشته باشد
مطالعه ای در کالج سلطنتی لندن نشان می دهد که جنین های دوقلوی انسانی که از طریق تقسیم کردن(splitting) یک جنین به دو جنین در آزمایشگاه و به وسیله روشی به نام بیوپسی بلاستومری ایجاد می شوند، ممکن است برای IVF و اهداف تحقیقاتی مناسب نباشند.
ﺳﻪشنبه، 12 آبان 1394 - 10:00
برای ترمیم قلب سلول های عضلات قلبی نیز به خوبی سلول های پیش ساز عمل می کنند
سلول درمانی بعد از حمله های قلبی به منظور ترمیم بافت قلبی در بهترین حالت نیز موفقیت متوسطی دارد. مطالعات بالینی اولیه از سلول های مغز استخوان استفاده کرده اند که می تواند موجب افزایش رشد عروق خونی جدید شود ولی مطالعات دیگری نیز صورت گرفته که چنین نتایجی را نشان نمی دهد.
ﺳﻪشنبه، 12 آبان 1394 - 09:30
ایجاد امیدواری برای بازسازی کلیه با استفاده از  تکنیک های ویرایش ژنی و بیولوژی سلول های بنیادی
محققین توانسته اند با استفاده از ویرایش ژنوم، ارگانوئیدهای مینی کلیه ای را در آزمایشگاه ایجاد کنند که بیماری های کلیوی را شبیه سازی می کنند. این دستاورد که در نوع خود اولین محسوب می شود، نتیجه ترکیب بیولوژی سلول های بنیادی و تکنیک های ویرایش ژنوم است.
ﺳﻪشنبه، 12 آبان 1394 - 09:10
چگونه نیروهای کششی مکانیکی روی سلول های عروقی انسان اثر می گذارد
بیماری های قلبی عروقی عامل اصلی مرگ و میرها در سراسر دنیا به حساب می آیند و یکپارچگی بافت عروقی برای عملکرد و هموستازی مناسب سیستم خونی مهم است. بنابراین، درک عمیق از فیزیولوژی سلول های عروقی می تواند در درمان موفقیت آمیز بیماری های عروقی و بهبود استراتژی های ترمیمی موثر باشد.
ﺳﻪشنبه، 12 آبان 1394 - 08:00
کشف ژنی دیگر که مرتبط با افزایش خطر سرطان روده و عود مجدد آن و بقای کمتر بیماران است
در مطالعه ای که در مجله Gut به چاپ رسیده است، محققین ژن جدیدی را کشف کرده اند که موجب افزایش خطر عود مجدد سرطان و کاهش بقای بیماران می شود.
دوشنبه، 11 آبان 1394 - 09:30
سرهای جنینی پرینت شده سه بعدی به مراقبت از نوزادان با انسداد مجاری هوایی کمک می کند
مگان تامسون حدود 30 هفته باردار بود که یک سونوگرافی وجود یک توده به اندازه گردو را در صورت جنین وی نشان داد که می توانست مانع از تنفس نوزاد بعد تولد شود.
دوشنبه، 11 آبان 1394 - 09:00
شناسایی موتاسیون هایی که منجر به ایجاد خوک های فاقد سیستم ایمنی می شود
محققین علوم جانوری در دانشگاه ایالتی آیوا، موتاسیون های ژنتیکی را شناسایی کرده اند که موجب نقایص ایمنی در خوک هایی می شود که آن ها را مدل های منحصربفردی برای تست درمان های پزشکی بالقوه برای افراد معرفی می کند.
دوشنبه، 11 آبان 1394 - 08:30
کشفی که می تواند منجر به ایجاد درمان های جدید برای بیماری های قلبی شود
با ردیابی یک تک سلول در قلب در حال رشد، محققین در دانشگاه استنفورد نوعی سلول را کشف کردند که می تواند شریان های آسیب دیده را ترمیم کند.
دوشنبه، 11 آبان 1394 - 08:00
دستاورد دانشمند ایرانی برای درمان انحطاط شبکیه با سلول پالپ دندان
دانشمند ایرانی دانشگاه تافتز و همکارانش توانسته‌اند راههای جدید را برای درمان بافت آسیب شبکیه چشم با استفاده از سلول‌های پالپ دندان خود بیمار پیدا کنند.
یکشنبه، 10 آبان 1394 - 17:22
شناسایی بیومارکر جدیدی که ممکن است به پیش بینی پیشرفت سرطان کولون و درمان اختصاصی کمک کند
محققین در انستیتو تحقیقاتی Baylor مولکول ریز RNAیی را شناسایی کرده اند که به نظر می رسد به سرطان های کلورکتال خاصی توانایی تهاجمی می دهد و موجب مقاومت آن ها به درمان و متاستاز آن ها به سایر بافت ها می شود.
یکشنبه، 10 آبان 1394 - 15:00
ایجاد ساختارهای کلیوی پیچیده از سلول های بنیادی انسانی بالغ
پژوهشگران بیمارستان زنان Brigham و انستیتو سلول های بنیادی هاروارد، یک روش بسیار موثر را برای ایجاد ساختارهای کلیوی از سلول های بنیادی مشتق از پوست بیماران ابداع کرده اند.
یکشنبه، 10 آبان 1394 - 14:30
شناسایی عامل پشت پرده دیگر از ایجاد فیبروز
تیمی بین المللی از محققین مولکول جدیدی را شناسایی کرده اند که در فیبروز پوستی دخیل است. فیبروز پوستی بیماری خطرناک است که با التهاب و سخت شدن بافت پوستی مشخص می شود. این مطالعه جدید برای اولین باز به بررسی نقش این مولکول درفیبروز پوستی پرداخته است و راه را به سمت ایجاد درمان های جدید برای این بیماری باز می کند.
یکشنبه، 10 آبان 1394 - 13:30
ارتباط خطر ابتلا به سرطان های تخمدان و سینه با حس بویایی
بین فعالیت سیکل قاعدگی و خطر سرطان های تخمدان و سینه ممکن است یک واسطه غیر منتظره وجود داشته باشد که شامل بوها و عطرها است.
یکشنبه، 10 آبان 1394 - 13:00
مهار هیستون داستیلاز 6 ویروس درمانی انکولیتیک را تقویت می کند
گلیوماها تومورهای مغزی شدیدا تهاجمی است که به درمان های سرطانی استاندارد مقاومت نشان می دهد. اخیرا به نظر می رسد که ویروس درمانی انکولیتیک، که از ویروس های مهندسی شده برای آلوده کردن و هدف قرار دادن سلول های توموری به وسیله سلول های ایمنی استفاده می کند، می تواند سرطان های مقاوم به درمان را هدف قرار دهد.
یکشنبه، 10 آبان 1394 - 12:30
صفحه 9 از 11ابتدا   قبلی   2  3  4  5  6  7  8  [9]  10  11  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه