(آرشیو ماه آذر 1394)
شناسایی مسیر جدیدی که در عود مجدد مولیتپل میلوما دخیل است
یکی از بزرگ ترین سوالاتی که در مورد درمان مولیتپل میلوما وجود دارد این است که چرا تقریبا همه افرادی که به این بیماری مبتلا هستند و مورد درمان های استاندارد برای این بیماری قرار می گیرند، در نهایت مجددا دچار عود مجدد این بیماری می شوند. محققین در مرکز سرطان دانشگاه ییل این معما را با شناسایی چگونگی فرار سلول های سرطانی از درمان ها حل کرده اند.
پنجشنبه، 26 آذر 1394 - 10:30
افزایش دانسته ها در مورد فرایند ترمیم عضلات
محققین در دانشگاه Louisville طی مطالعه ای جنبه های دیگری از مکانیسم های تنظیمی سلول های بنیادی برای بازسازی عضلات اسکلتی را آشکار ساخته اند.
پنجشنبه، 26 آذر 1394 - 09:29
یک داروی آزمایشگاهی، اولین درمان هدفمند برای بهبود بقای بیماران مبتلا به لوکمیای میلوئید حاد
استفاده از داروی Midostaurian به همراه شیمی درمانی های استاندارد اولین درمان هدفمند برای بهبود بقای بیماران مبتلا به لوکمیای میلوئید حاد محسوب می شود. این خبری است که محققین انستیتو سرطان Dana-Farber در پنجاه و هفتمین نشست سالیانه انجمن خون شناسی آمریکا اعلام کرده اند.
پنجشنبه، 26 آذر 1394 - 09:00
ترکیب سلول های بنیادی بالغ با هورمون ممکن است فرایند ترمیم شکستگی استخوانی را بهبود ببخشد
مطالعه ای جدید نشان می دهد که ترکیب سلول های بنیادی بالغ و هورمون پاراتیروئید به طور معناداری تشکیل استخوان جدید را در جانوران آزمایشگاهی افزایش می دهد و ممکن است فرایند ترمیم را در شکستگی استخوانی ناشی از استئوپورز در انسان سرعت ببخشد.
پنجشنبه، 26 آذر 1394 - 08:30
اینترلوکین22 بازسازی اپی تلیال به واسطه سلول های بنیادی روده ای را افزایش می دهد
بازسازی اپی تلیال برای حفظ سد روده ای و عملکرد اندام بعد از آسیب روده ای حیاتی است.
پنجشنبه، 26 آذر 1394 - 08:00
تقسیم بیش از حد سلول می تواند منجر به سرطان شود
حفظ سلامت پوست و ترمیم زخم، دو فرایند پیچیده هستند. برای حفظ پوست باید تعداد سلول کلفی وجود داشته باشد تا با تقسیم مناسب خود، سلول های از دست رفته از سطح پوست را جایگزین کنند. تقسیم بیش از حد سلول می تواند منجر به سرطان شود و این در حالی است که تقسیم ناکافی نیز می تواند منجر به ایجاد زخم شود.
چهارشنبه، 25 آذر 1394 - 10:00
شناسایی ژن هایی که شروع لوکمیا را متوقف می کنند
محققین ژن هایی را شناسایی کرده اند که به صورت ترمزی برای تکوین شکلی تهاجمی از لوکمیا عمل می کنند.
چهارشنبه، 25 آذر 1394 - 09:45
ژن درمانی های اولیه، امیدوار کننده در درمان سندرم ویسکوت- آلدریچ
محققین گزارشات امیدوارکننده ای را در مورد چهار کودکی که متحمل ژن درمانی برای سندرم ویسکوت- آلدریچ شده بودند در پنجاه و هفتمین نشست سالانه انجمن خون شناسایی آمریکا ارائه کرده اند.
چهارشنبه، 25 آذر 1394 - 09:15
ارتباط عروق پورتال با نیچ سلول های بنیادی خون ساز در کبد جنینی
در حالی که پایه سلولی نیچ سلول های بنیادی خون ساز در مغز استخوان شناسایی شده است اما طبیعت نیچ این سلول ها در کبد جنینی هنوز به خوبی مورد شناسایی قرار نگرفته است.
چهارشنبه، 25 آذر 1394 - 09:00
نقش ویتامین های C، E و اسید فورلیک در بهبود زخم
انتقال ویتامین های C، E و اسید فورلیک به کمک لیزر می تواند روند بهبود بعد از جراحی را بهبود ببخشد و موجب کاهش مدت زمان لازم برای این فرایند شود.
چهارشنبه، 25 آذر 1394 - 08:30
روشی جدید برای تشخیص سلول سرطانی بر مبنای رفتار سلولی
سلول های سرطانی در مقایسه با سلول های طبیعی رفتار متفاوتی را نشان می دهند و این امر این پتانسیل را ایجاد می کند که به یک ابزار تشخیصی برای شناسایی این سلول ها دست یافت و در نتیجه پزشکان و محققین بتوانند به صورت سریع تر بیماری را تشخیص دهند و تصمیم درستی را اتخاذ کنند.
چهارشنبه، 25 آذر 1394 - 08:15
شناسایی اهداف درمانی بالقوه برای سرطان پروستات متاستازیک
محققین در مرکز طب بازساختی و سلول های بنیادی UCLA پنج آنزیم خاص به نام پروتئین کیناز را شناسایی کرده اند که در متاستاز سرطان پروستات به استخوان دخیل هستند. این کشف می تواند منجر به ایجاد داروهای جدید برای متوقف کردن پروستات و یا آهسته کردن آن شوند.
چهارشنبه، 25 آذر 1394 - 08:00
اکسید گرافن ماده ای قوی برای پر کردن دندان
مطالعات ماده جدیدی را برای پر کردن دندان معرفی کرده است که سمیتی برای سلول های دندانی ندارد. اکسید گرافن ماده ای است که می تواند دندان ها را به طور قوی و محکم پر کند و مستعد پوسیدگی نیز نیست.
ﺳﻪشنبه، 24 آذر 1394 - 12:00
مغز مردان سریع تر از زنان زوال می یابد
محققین در دانشگاه Szeged با اسکن مغز 53 مرد و 50 خانم با میانگین سنی 32 سال دریافته اند که مغز مردان سریع تر از زنان پیر می شود.
ﺳﻪشنبه، 24 آذر 1394 - 11:30
احیای ایمنی در بیماران جوان مبتلا به اختلالات نقص ایمنی با استفاده از ژن درمانی
محققین در انستیتو ملی آلرژی و بیماری های عفونی(NIAID) دریافته اند که ژن درمانی می تواند ایمنی افراد مبتلا به اختلالات نقص ایمنی نادر را بازسازی کند.
ﺳﻪشنبه، 24 آذر 1394 - 11:00
صفحه 3 از 11ابتدا   قبلی   1  2  [3]  4  5  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه