(آرشیو ماه فروردین 1395)
خودنوزایی محدود سلول های بنیادی در مغز
سلول های بنیادی در مغز، می توانند نورون ها را تولید کنند و در نتیجه از آن ها به عنوان امیدی برای درمان یاد می شود. تیمی از محققین آلمانی در دانشگاه مونیخ کشف کرده اند که نرخ خودنوزایی این سلول های بنیادی محدود است و توضیح داده اند که چرا به مرور زمان تعداد این سلول ها کاهش می یابد. این مطالعه پایه های لازم برای بررسی مسیرهای سیگنالینگ نگهدارنده این سلول های بنیادی را ارائه کرده است.
یکشنبه، 29 فروردین 1395 - 12:00
خلاقیت در درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی
شرکت SANUWAVE، تاییدیه ای را برای استفاده از امواج فشاری برای تحریک، تکثیر، تمایز و زیستایی بعد از پیوند سلول های بنیادی دریافت کرده است.
یکشنبه، 29 فروردین 1395 - 11:46
استفاده از سلول های بنیادی برای شبیه سازی بیماری های قلبی روی تراشه
محققین هاروارد برای اولین بار تکنولوژی سلول های بنیادی و organ-on-chip را به منظور رشد بافت قلبی انسانی دارای عملکرد و ناقل یک بیماری قلبی عروقی ارثی، ترکیب کرده اند.
شنبه، 28 فروردین 1395 - 15:00
تولید نخ های جراحی از سلول های بنیادی
تیمی از محققین جان هاپکینز می گویند که راهی را برای قالب گیری کردن سریع و آسان سلول های بنیادی اقراد درون نخ های جراحی یافته اند. این روش می تواند به روند بهبود کمک کند و مانع از آسیب مجدد می شود.
شنبه، 28 فروردین 1395 - 14:45
یک تزریق ساده سلول های بنیادی می تواند ساختار طبیعی استخوان را احیا کند
برمبنای مطالعه ای که در دانشگاه تورنتو صورت گرفته است، یک تزریق ساده سلول های بنیادی می تواند ساختار طبیعی استخوان در بیماران مبتلا به استئوپورز را احیا کند.
شنبه، 28 فروردین 1395 - 14:30
دیدگاه هایی جدید در مورد منشا علایم عصبی بیماری های میتوکندریایی
بیماری های میتوکندریایی که از هر 5000 نفر یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد شامل طیف وسیعی از اختلالات با علایم گوناگون هستند. بسیاری از بیماران مبتلا به این بیماری، علایم عصبی مانند ناتوانی های ذهنی، صرع کودکی و طیف اختلالات اوتیسم را تجربه می کنند اما چرایی این اختلال عملکردی میتوکندریایی به خوبی مشخص نیست.
شنبه، 28 فروردین 1395 - 14:15
تایید اولین درمان برای بیمارانی که بعد از سلول درمانی دچار اختلال کبدی می شوند
سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA)، استفاده از Defitelio یا سدیم دفیبروتاید را برای درمان کودکان و بالغینی که بعد از پیوند سلول های بنیادی خون ساز مبتلا به بیماری hepatic veno-occulsive(VOD) و ناهنجاری های ریوی و کلیوی شده اند، مورد تایید قرار داده است. این اولین درمان مورد تایید FDA‌برای معالجه VOD کبدی شدید است که یک بیماری نادر و کشنده کبدی محسوب می شود.
شنبه، 28 فروردین 1395 - 13:30
سلول های بنیادی: مبارزه با دیابت با استفاده از... اسپرم!
محققین مرکز پزشکی دانشگاه Georgetown می گویند مردانی که مبتلا به دیابت نوع یک هستند می توانند با استفاده از بافت بیضه ای شان صاحب سلول های تولید کننده انسولین مختص خودشان شوند.
شنبه، 28 فروردین 1395 - 13:15
پیری بازسازی طناب نخاعی را بعد از آسیب کاهش می دهد
آمریکایی های مسن به طور فزاینده ای رو به فعال تر شدن هستند و این تغییر شیوه زندگی منجر به افزایش میانگین سنی در افراد از جمله آن هایی می شود که دچار آسیب نخاعی شده اند. این تغییر آماری درک بهتر نحوه تاثیر گذاری سن روی ریکاوری و ترمیم بعد از آسیب نخاعی الزامی می کند. با این هدف، محققین دانشگاه بریتیش کلمبیا تعیین کرده اند که در موش ها، پیری توانایی بازسازی آکسونی را کاهش می دهد.
شنبه، 28 فروردین 1395 - 13:00
سیستم ترمیمی سلول های بنیادی که بازی را به نفع ترمیم بهتر تغییر می دهد
محققین استرالیایی براین باورند که طولی نمی کشد که سلول درمانی ها قادر به بازسازی همه بافت هایی خواهند شد که به دلیل صدمه یا بیماری دچار آسیب شده اند.
شنبه، 28 فروردین 1395 - 12:30
استفاده ازسلول های بنیادی بارگیری به همراه ویروس تب خال برای مبارزه با سرطان مغز
در موفقیتی جدید، محققین دانشگاه هاروارد دریافته اند که سلول های بنیادی که با ویروس تب خال(herpes) بارگیری شوند می توانند برای هدف قرار دادن و کشتن تومورهای مغزی استفاده شوند.
شنبه، 28 فروردین 1395 - 11:45
کارگاه ها و سمینارهای پژوهشگاه رویان در سال 1395

پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی برنامه کارگاه ها و سمینارهای سال1395 خود را اعلام کرد.
شنبه، 28 فروردین 1395 - 10:43
شناسایی دقیق  سلول های زنده التهابی جهت درمان
به منظور بررسی التهاب، تومورها یا سلول های بنیادی، متخصصین علم پزشکی به آنالیز سلول های زنده نیاز دارند و روش های چشمی غیر تهاجمی مانند اسپکتروسکوپی رامان این امر را میسر می کنند. اینک محققین ورژن صنعتی از این روش را ارائه کرده اند.
پنجشنبه، 26 فروردین 1395 - 12:00
دلیل ایجاد میکروسفالی در برزیل چیست؟
شیوع ویروس زیکا شدیدا منجر به افزایش میکروسفالی در برزیل شده است. در حالی که شواهدی مربوط به ارتباط این دو موضوع شده است اما ارتباط آن ها به طور علمی دقیقا ثابت نشده است و برخی دلایلی مانند ایمنی زایی، پشه های مدیفه شده ژنتیکی و اثرات حشره کش ها را دلیل این امر می دانند. با این حال، زنان در سراسر آمریکا ناچار به تصمیم گیری در مورد بارداریشان با توجه به این اطلاعات غیر دقیق هستند.
پنجشنبه، 26 فروردین 1395 - 11:09
کشف سوئیچ سلول های ایمنی امیدهای مبارزه با سرطان را افزایش می دهد
سلول های ایمنی به نام سلول های کشنده ذاتی، سلول های خارجی از جمله سلول های سرطانی را در بدن شکار کرده و تخریب می کنند. تیمی از محققین در انستیتو ایمونولوژی مولکولی برای اولین بار نشان داده اند که چگونه یک سوئیچ که این سلول های کشنده ذاتی را روشن می کند، کار می کند.
پنجشنبه، 26 فروردین 1395 - 10:00
صفحه 2 از 9ابتدا   قبلی   1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه